TikTok - naiset esineellistävät itseään
Feministin painajainen. Tuli vastaan video TikTokissa jossa n. 30 vuotias nainen oli videossa antavalla kaula-aukolla. Tekstinä oli "Ihmettelette varmaan miksi tein tämän videon. Ajattelin vain muistuttaa miten hienot rinnat minulla on."
Kommentit (39)
Silloin kun ei pohjimmiltaan arvosta omia ominaisuuksiaan menee siitä mistä aita on matalin. Kattokaa mun tissejä.
Kun joku joskus esittelisi jotain saavutustaan...tissit nyt vaan on. Ehkä silikonilla suurennetut tissit on joidenkin mielestä saavutus? Tai ankkahuulet?
Olen feministi!
Haluan samat oikeudet kaikille.
Yhtä paljon naisia armeijaan kuin miehiäkin.
Huoltajuuskiistoissa joka toinen lapsi naiselle ja joka toinen miehelle.
Sama palkka ja näkyvyys nais ja mies malleille.
Yhtä paljon nais ja mies johtajia - kuten myös putkimiehiä.
Kaikille työntekijöille/johtajille/yrittäjille sama palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat naiset, jotka itse käyttävät tunnin aamulla peilin edessä meikkaamassa, kritisoivat muita naisia siitä, että tämä tekee juuri samaa mitä he itse, tosin sillä erotuksella, että tiktok naiset tekee sen avoimemmin ja rehellisemmin.
Suurin ongelma tulee vastaan, kun nainen päättääkin itse, mikä on kaunista. Hyväksymme naisten kauneuden sellaisena kuin sen haluamme nähdä. Kun nainen päättää itse ulkonäöstään, se herättää raivoa.
Siksi tiktok naiset ovat esikuvia ja todellisia feministeja. Olen ylpeä heistä.
Olet niin väärässä kuin olla ja voi. Naisten massoittain tapahtuva huomioh u o r a u s somessa antaa oikeasti vähä-älyisen ja h o r a h t a v a n kuvan heistä kollektiivina, eikä miesten ole pakko hyväksyä sellaista naista, vaikka sitä kuinka yritetään normalisoida.
Miesten ei ole pakko hyväksyä naista? Luinko oikeasti, että nainen on olemassa miesten hyväksyntää varten?
Jos niin luit, niin sinulla taitaa olla jonkinlainen aivovaurio.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun ei pohjimmiltaan arvosta omia ominaisuuksiaan menee siitä mistä aita on matalin. Kattokaa mun tissejä.
Kun joku joskus esittelisi jotain saavutustaan...tissit nyt vaan on. Ehkä silikonilla suurennetut tissit on joidenkin mielestä saavutus? Tai ankkahuulet?
Nykynaisilla monilla tuntuu olevan tavoitteena tulla toimeen esittelemällä itseään, vailla mitään kompetenssia. Tai siis ylipäätään tienata mahdollisimman paljon mahdollisimman turhalla ja vähällä työllä. Koskee kyllä poikia ja miehiäkin. Siksi en uskokaan kovin valoisaan tulevaisuuteen suomalaiselle yhteiskunnalle.
Tykkäättekö naiset jos toppaan etuvärkkini todella antavaksi, ihan vain muistuttaakseni teitä, että se on siellä?
Ehostaja kirjoitti:
Tykkäättekö naiset jos toppaan etuvärkkini todella antavaksi, ihan vain muistuttaakseni teitä, että se on siellä?
Tietenkin. Eikun videota kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat naiset, jotka itse käyttävät tunnin aamulla peilin edessä meikkaamassa, kritisoivat muita naisia siitä, että tämä tekee juuri samaa mitä he itse, tosin sillä erotuksella, että tiktok naiset tekee sen avoimemmin ja rehellisemmin.
Suurin ongelma tulee vastaan, kun nainen päättääkin itse, mikä on kaunista. Hyväksymme naisten kauneuden sellaisena kuin sen haluamme nähdä. Kun nainen päättää itse ulkonäöstään, se herättää raivoa.
Olet niin väärässä kuin olla ja voi. Naisten massoittain tapahtuva huomioh u o r a u s somessa antaa oikeasti vähä-älyisen ja h o r a h t a v a n kuvan heistä kollektiivina, eikä miesten ole pakko hyväksyä sellaista naista, vaikka sitä kuinka yritetään normalisoida.
Miesten ei ole pakko hyväksyä naista? Luinko oikeasti, että nainen on olemassa miesten hyväksyntää varten?
Naisethan ovat yrittäneet jo vuosikausia pakottaa miehille kaikkea heidän etujen mukaista toimintaa, miehen pitää hyväksyä polysuhteet, miehen pitää hyväksyä lihavuus, jne. Olen tällainen kuin olen, ota tai jätä. Olkaa rauhassa mitä olette, mutta ette voi pakottaa miehiä haluamaan tuollaisia naisia suhteeseen. Sanavalinta oli ehkä väärä, mutta tässä korostui hyvin, että kuinka tarkkana miesten pitää nykyään naisten kanssa olla - yksi pieni sanavalinta väärin ja heti hyökätään siihen.
^ Jatkan vielä, että päinvastoin nykyään tuntuu, että miesten pitäisi olla olemassa vain naisten hyväksyntää epätoivoisesti hakemassa. Sehän se narratiivi tuntuu olevan, että miehen pitää olla sitä ja tätä, miehen pitää kehittää itseään ja sosiaalisia taitojaan... kaikki tämä pitäisi tehdä vain naisen miellyttämiseksi.
Sukupuolet eivät enää tarvitse toisiaan tullakseen toimeen. Olemme tilanteessa, jossa miehet ja naiset suhtautuvat toisiinsa katkerasti ja vihamielisesti. Eikä se parisuhdekaan ole enää mikään ihanne ja normi. Häviäjiä ovat ne jotka sen perinteisen parisuhteen vielä haluaisi.
Näinhän se on. Yhteiskunnalle tuo todennäköisesti tietää vain huonoa varsinkin pitkässä juoksussa. Monilla ei vain ole motivaatiota toimia yhteiskunnan hyväksi vain sen itsensä takia.
Itseään varten täällä eletäänkin.
Tuohan toteutuu heti kun verot ja tulonsiirrot saadaan minimiin. Tällä hetkellä hyödytän työstäni maksamilla veroilla vääriä ihmisiä, eli näitä umpihulluja woke-aktivisteja, jotka ovat ottaneet vallan jopa Suomen eduskunnasta (translaki meni läpi vastoin kansan tahtoa).
Tiktok kuuluu kommunistiselle Kiinalle. Siitä voi olettaa, että sen algoritmit suosivat poliittisesti polarisoivia mielipiteitä.
Lännen poliittinen polarisaatio on Kiinan etu. Pitäkää se mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisethan ovat yrittäneet jo vuosikausia pakottaa miehille kaikkea heidän etujen mukaista toimintaa, miehen pitää hyväksyä polysuhteet, miehen pitää hyväksyä lihavuus, jne. Olen tällainen kuin olen, ota tai jätä. Olkaa rauhassa mitä olette, mutta ette voi pakottaa miehiä haluamaan tuollaisia naisia suhteeseen. Sanavalinta oli ehkä väärä, mutta tässä korostui hyvin, että kuinka tarkkana miesten pitää nykyään naisten kanssa olla - yksi pieni sanavalinta väärin ja heti hyökätään siihen.
^ Jatkan vielä, että päinvastoin nykyään tuntuu, että miesten pitäisi olla olemassa vain naisten hyväksyntää epätoivoisesti hakemassa. Sehän se narratiivi tuntuu olevan, että miehen pitää olla sitä ja tätä, miehen pitää kehittää itseään ja sosiaalisia taitojaan... kaikki tämä pitäisi tehdä vain naisen miellyttämiseksi.
Miten niin? Ei ketään yksittäistä miestä velvoiteta miltään taholta muuttumaan - ei tarvitse kehittää sosiaalisia taitojaan, ei tarvitse kehittää itseään, eikä tarvitse haluta suhteeseen polyamorisia, naisia, lihavia tai muitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehostaja kirjoitti:
Tietenkin. Eikun videota kehiin.
Tätä olen odottanut!
Vielä hetki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Ei ketään yksittäistä miestä velvoiteta miltään taholta muuttumaan - ei tarvitse kehittää sosiaalisia taitojaan, ei tarvitse kehittää itseään, eikä tarvitse haluta suhteeseen polyamorisia, naisia, lihavia tai muitakaan.
Sitten olisi hyvä, että media ja naiset siellä lopettaisivat ulisemisen miesten käyttäytymisestä ja siitä, miten hyviä miehiä on vaikea löytää. Ei niitä ole, te ette vain halua nähdä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykynaisilla monilla tuntuu olevan tavoitteena tulla toimeen esittelemällä itseään, vailla mitään kompetenssia. Tai siis ylipäätään tienata mahdollisimman paljon mahdollisimman turhalla ja vähällä työllä. Koskee kyllä poikia ja miehiäkin. Siksi en uskokaan kovin valoisaan tulevaisuuteen suomalaiselle yhteiskunnalle.
Yhteiskunta tulee jakautumaan menestyjiin ja laiskottelijoihin. Laiskottelijoilla tulee raja vastaan kun he vanhenevat, eivätkä voi enää esitellä itseään somekanavilla.
Ehostaja kirjoitti:
Kaikki vaan toppailemaan.
Mitä naiset saavat tästä? Entä katselijat?
Vierailija kirjoitti:
Ehostaja kirjoitti:
Kaikki vaan toppailemaan.
Toivottavasti kaikki miehet ymmärtäisivät toppauksen ihanuuden!
Kaikki vaan toppaamaan ja tiukat housut päälle!
T Ehostaja.
Siellä on myös ne 50v tekemässä samaa ja kuvittelevat olevansa joku inspiraation lähde kaikille mummeleille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä naiset saavat tästä? Entä katselijat?
He saavat oksettavan moraalin omaavien lähinnä miesten kehut joiden he kuvittelevat nostavan itsetuntoa. Monille katselijoille se on lähinnä parodiaa paitsi parille peräkammarin runqarille.
Pitääkö miesten siis tuijottaa silmiin vai alemmas?