Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tämän vietävän yskän saa loppumaan??!

Vierailija
25.08.2008 |

Muutaman viikon on kestänyt ja flunssalla alkoi. Lääkärissäki kävin, mutta eihän se lääkäri mitään antanut kun viruksen aiheuttamaa varmaankin. Tympäsee kun ei yöllä saa nukuttua kunnolla. :/ Keuhkoista ei mitään kummallista kuulunut, joten onko mitään poppaskonstia kenelläkään?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssan oltava ollut vähintään 10 päivää, ennen kuin kirjoittavat antibiootin. Kai pyysit kuitenkin yskänlääkkeelle reseptin? Vesi vanhin voitehista, eli juo paljon vettä, kylmää kuumaa mitä vaan, se ohentaa limaa ja on helpompi yskiä lima pois.

Vierailija
2/16 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä resepti yskänlääkkeet tehokkaampia kuin reseptivapaat?

Jos koettaisi huomenna edes sellaista saada.

Medepektiä (reseptivapaa yskänlääke) olen syönyt, tuloksetta.

T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan ne ilman reseptiä saatavat ole auttaneet yhtään mitään, viime keväänä sain keuhkoputkentulehduksen yhteydessä olleeseen hirveään yskään Redol Comp- yskänlääkettä (reseptillä), se toimi todella hyvin, auttoi saman tien.

Vierailija
4/16 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mulla toiminut parhaiten, sillä yskä on loppunut allae 2 päivän aina.

Vierailija
5/16 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmiset saisi uskomaan, että a) antibiootit ei tehoa yskään b) yskänlääkkeet eivät tehoa yskään, ei reseptivapaat tai reseptilliset. Yskä lähtee yskimällä, joskus kestää viikkoja, kuukausia. Oireita voi helpottaa hunajalla, jolla todistetusti enemmän tehoa yskänhoidossa, kuin yskänlääkkeillä.

Sitten vasta antibioottia kehiin, jos nousee kuume, jolloin kyseessä on bakteeritulehdus. Ja se tupakka ei ainakaan sitä yskää helpota.

Vierailija
6/16 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin jäi yskä flunssasta jäljelle ja yöt on pahimpia. Nyt olen ottanut astma-piipusta avaavaa lääkettä iltaisin, niin se vähän helpottaa.

Suosittelen höyryhengitystä. Se lievittää keuhkoputkien ärsytystä ja mulla ainakin lähtee lima liikkeelle putkista. Toivon, että saisin yskittyä kaikki limat pihalle ja tää loppuis ennen hiihtolomaa ja ulkomaanreissua...

Vierailija
7/16 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskin viime vuonna helmikuusat toukokuun puoleenväliin. Virustaudista alkoi. Toki ei parin viikon jälkeen enää ollut ihan kokoaikaista, mutta kuitenkin. Jos piti komentaa lapsia tai mies suututti, vähänkin jos ääni kohosi niin hirvee yskänpuuska. Opinpahan komentamaan hiljaisella mutta vakuuttavalla tavalla :D

Vierailija
8/16 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kesti joskus pikku yskä 3kk. Loppuajasta huomasin että pi**ulihakset olivat aika kovilla, melkein jo lirahti housuun. Ei siihen mikään auttanut.

Oon kyllä käsittänyt että lääkäri voi määrä jotain oikein vahvaa yskänlääkettä joka rauhoittaa keskushermostoa(?) mutta se on jotain huumejohdannaista ja resepti otetaan heti pois. Sillä kai saa aika hyvän olon muutenkin :D Tai saaneenko enää semmostakaan...

Vierailija
9/16 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yskään auttaa yskänlääke. Paskapuhetta tuollainen, että se lähtee yskimällä. Pahassa yskässä yskimällä ei lähde kuin värekarvat keuhkoputkista ja silloin tarvitaan jo kortisonia limakalvojen parantamiseen.

Eli nyt uudestaan lääkäriin hakemaan sitä reseptiyskänlääkettä. Käsikauppayskänlääkkeistä ei ole mihinkään.

Ja ensiavuksi voit ottaa, jos sinulla sattuu olemaan Panacodia niin sitä 1/2-1 tablettia nukkumaan mennessä, niin saat nukuttua. Mm. Codesan comp. yskänlääkkeessä on tuota codesnia ja on juurikin sellainen lääke, josta otetaan se resepti pois, koska lääke vaikuttaa voimakkaasti keskushermostossa sijaitsevaan yskänkeskukseen.

Summa summarum: Turha rääkätä itseään, keuhkojaan ja läheisiään pitkään jatkuneella yskällä, koska lääkettäkin on saatavilla.

Vierailija
10/16 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuha lähtee nussimalla, yskä yskimällä...

Vierailija
11/16 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen tosi myöhässä mutta yskään auttaa hunaja,valkosipuli,nesteet,höyryhengitys ja yskiminen. Mulla oli viime vuonna 4,5 kk yskä ja syy oli maitotuotteet ja en ymmärrä miten en ollut älynnyt sitä ennemmin. Ja nyt on ollu 4 pvä flunssa ja yskä ja haluaisin saada äkkiä pois.

Vierailija
12/16 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sulla ei sitä yskää enää oo näin 10 vuoden jälkeen, jos on alan huolestua

Vierailija
13/16 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriltä Codesan Comp yskänlääkettä niin lupaan että saat nukutuksi. On kolmiolääke joka myös väsyttää.

Vierailija
14/16 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika yskiminen on vaarallista, voi tulla verensyöksy, jolloin verisuonet limakalvon pinnalla saattaa puhjeta ärsytyksestä. Hommaa reseptilääke!

Vierailija
15/16 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yskä on pelkkää ärsytysyskää, sellaista hinkuvaa mutta mitään ei tule ulos, turha siihen on mitään limaa irrottavaa ottaa ja järjetöntäkin. Silloin otetaan yskänärsytystä hillitsevää. Jotkut yskänlääkkeet ovat sellaisia, niillä voi myös kurlata kurkkua ja sekin hillitsee.

Pulloon hengitys (kysy apteekista), höyrynhengitys, kuumavesipullolla rintalastan hautominen ...

Vierailija
16/16 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemokaveri sai työlääkäriltä astmalääkettä tähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme