Kylaan miehen veljen luokse, ei ole oikein valeja hanen vaimonsa kanssaan, apua!!
Meidat on siis kutsuttu heille monen monta kertaa ja nyt parin viikon paasta menemme heille kahdeksi paivaksi. Viimeeksi olen tavannut heidat 4,5 vuotta sitten, kun muuttivat toiseen maahan. Sen jalkeen meille on syntynyt toinen lapsi jota eivat ole koskaan livena nahneet, ja heilla on 1v ikainen lapsi, jonka vain mieheni on tavannut. Mieheni on kaynyt heilla jo kaksi kertaa tata ennen, heidat on meille kutsuttu myoskin monta kertaa, mutteivat ole jaksaneet tulla.
Joka tapauksessa, olen hieman jannittynyt tasta visiitista, koska taman miehen veljen vaimon kanssa ei ollut jotenkin kauheasti viimeeksikaan mitaan puhumista, ja se mita juteltiin oli vahan tyyliin etta han teki, osasi ja oli aina kaikessa parempi kuin mina.
Neuvoi minua lapseni hoidossa, vaikka olen hanta vanhempi ja hanella ei olut lapsia itsella ollenkaan. Milloin en osannut syotta banaania, valjaita ei lapsilla saisi kayttaa ollenkaan, kaksikielisyydesta aina kohotteli kulmiaan jne.
Sitten kun olin raskaana noin rv20 ja menimme heille kylaan ultran jalkeen han ei tullut ulos makuuhuoneesta, vaan miehen veljen valityksella kertoi etta hanella on paansarkya, mutta sitten ystavansa soitti ja pystyi lahtemaan uimahalliin taman kanssa. Muttei silti meille edes vinkannut tervehdysta eika nayttaytynyt. Meidat oli kutsuttu kaymaan silloinkin heilla, asuivat toisessa kaupungissa. Myohemmin kertoi etta hanen eraalla ystavallaan oli lapsi kuollut synnytyksessa, ja mina sain olla iloinen raskaudestani. En ollut kertonut etta minulla oli juuri ennen tuota raskauttani keskenmeno, eli tiesin myos surusta...
Nyt siis jannittaa se, etta miten ottaa minut vastaan. Meidan tytot ovat nyt 4v ja 7v, ja heidan poika 1v. Toivottavasti en saa kommenteja tytot liian elavaisia ja heidan vauvansa jaa jalkoihin. Ovat kylla hyvin kiltteja tyttoja, mutta tieda sitten miten hankalaksi kaikki osoittautuu.
Mita mina voisin vieda heille tuliaisiksi? Mies kylla hommaa kaikkea veljelleen, mutta minun pitaisi varmaankin keksia jotain talle naiselle? Pojalle olen ostanut kaikkea kivaa jo vaikka milla mitalla.
Ai niin, sekin viela etta on miehen ainut veli (ja minulla viela lapseton sisko), joten meidan lapsien ainoa serkku ja olisi kiva etta olisi hyvat valit taman serkun aitiin. Miehen veli yrittaa vaihtelevalla menestyksella muistaa meidan lapsia, jouluna ja synttareina, lahetta jotain heille, mika on minusta erittain ihanaa kun han yrittaa muistaa. Mutta vaimostaan ei ikina kuulu mitaan. Harmittaa.
Kommentit (10)
yhdesta pohjoismaasta, ja hanen isansa on aasiasta. He asuvat siella hanen kotimaassaan ja me taas keski-euroopassa. Pikkasen monimutkaiselta voi kuulostaa muttei se kuitenkaan sita ole, ja mina tunnen etta me olemme kaikki tasavertaisia kaikinpuolin.
Mita koulustustasoon tulee niin minulla on vain kandin paperit, koska taalla yleensa vain opiskellaan kandiksi ja sitten vasta maisteriksi jos haluaa. Tama miehen veljen vaimo (miksi kutsutaan sukulaissuhteissa kuten esim. anoppi, lanko, mika on vastaava nimitys??) oli silloin vasta puolivalissa kandin papereita ja nyt valmistuu maisteriksi. Eli juu, tosi huimaa. Mutta en usko tuon vaikuttavan mitenkaan.
Pidin valjaita meidan 1-vuotiaalla kun oppi silloin talvella kavelemaan ja kaikki kuraista eika taalla ollut kuravaatteita ollenkaan silloin, ja muutenkin hurja liikenne. Yleensa kylla istui rattaissa teiden lahella mutta joskus saattoi kavella vahasen. Minusta turvallisempaa noin, kuin junttia.
Ja siis miten niin valtellaan sukulaisia? Miehen veli on myos yha opiskelija, vahan sellainen ikuinen opiskelija, joten heilla ei se rahatilanne varmaan kauhean huima ole ollut ja ei varaa matkustella. Mieheni on siis kaynyt siella heilla 2 kertaa, molempina kertoina oikein kovatsi pyydetty sinne. Mina en ole halunnut/voinut/ehtinyt aikaisemmin toidenkin vuoksi. Nyt sitten kinusivat (vai veliko on sitten kinunnut) meidat kaikki sinne edes muutamaksi paivaksi kun he eivat oikein paase tanne ja ei olla nahty pitkaan aikaan, eivatka serkukset ikina.
Aionkin vieda paikallista suklaata koska muistan etta han siita kovasti pitaa. Eikohan tarkeinta ole ne tuliaiset lapselle. Mina en ainakaan oleta ikina mitaan tuliaisia, ja jos lapset saavat jotain olen jo niista niin tyytyvainen etta heita muistetaan.
Ja tarkeintahan tosiaan on etta lapset meidan ja heidan nakevat toisiaan ja setiaan. Kun on nuo sukulaiset vahissa niin taytyy yrittaa etta saisivat nyt edes nauttia siita vahasta minka ehtivat ja pystyvat...
ap
ystävällisesti tätä naista kohtaan. Jos itse käyttäytyy sitten huonosti sinua kohtaan, sehän on vain ja ainoastaan hänen häpeänsä.
ottaisi muidenkin tunteet huomioon paremmin... Saa nahda, vaikka mieheni valilla heille soittaessa, han sanoo etta tama vaimo kuultosti taas aika tylylta... Mutta sitten oli samaan hengenvetoon sanonut etta pianhan me nahdaan.
ap
aivan oikeassa. Et siis voi tehdä mitään.
mieheni kavereita, enkä todellakaan mene kyläilemään ihmisille, joiden kanssa ei ole mitään puhuttavaa.
Kuulostaa siltä, että tämä vaimo on sinua korkeammin koulutettu.
ole kohtelias ja ystavallinen. Alaka turhaan yrita ystavystya, vaan jos juttua tulee, niin pida ihan yleisella tasolla alaka lahde mihinkaan muuhun sen kummemmin mukaan.
Tasapainoinen aikuinen seisoo pari paivaa vaikka paallaan, kylla sen ajan kestaa vaikka rasittavaa olisikin. Keskity vaikka omiin lapsiisi ja heidan hoitamiseensa, jos on liian epaluontevaa, siihenhan menee joka tapauksessa aina aikaa olipa kylassa missa vain.
Toisekseen mika pakko sun on miehen veljen vaimon kanssa kaveerata jos han ei halua. Juttele ja ole niiden kanssa, joille sun seura kelpaa eli siis miehesi ja miehesi veljen = lasten kanssa. Kaipa tuo vierailu kuitenkin ensisijaisesti on niita varten, ketka "oikeasti" sukua ovat.
mun mielesta melko vieraalle aikuiselle ei tartte olla mitaan henkilokohtaista tuliaista tyyliin kiva t-paita. Rasia laadukasta suklaata ja vaikka joku laadukas, neutraali tarjotin tai kulho tai muu keittiotarvike on ihan ok.
ottaneen teidän raskaus? Luulisin ihmisen kasvaneen lapsen saatuaan sen verran ettei kiukuttele kuin teini :O
vai onko tässä jotain kulttuurieroavaisuuksia mukana? Kuulostaa jotenkin erikoiselta, jos ensin noin hirveästi vältellään tiettyjä sukulaisia ja sitten kyläillään pakon edestä heti pari päivää putkeen.