Manipuloiva kumppani vai omaa harhaa?
Eli olemme molemmat kolmekymppisiä, tapailleet noin 8 kuukautta. Alan olla niin sekaisin ja pyörällä päästäni että tuntuu etten tiedä enää olenko vain harhainen kuten mies väittää vai manipuloidaanko minua. Elän jatkuvassa syyllisyyden ja riittämättömyyden tunteessa, mies on mm huomautellut ja tehnyt selväksi että hän on mielestään hoitanut elämänsä paremmin kuin minä, ja siksi hänellä on oikeus huomauttaa siitä ja antaa "parannuskehotuksia". Tässä yksi esimerkki suhteemme varrelta:
- Hän on todella taitava tietotekniikan kanssa ja korkeasti koulutettu, ja suhteen alkuaikoina hän hakkeroi puhelimeni. Luki läpi kaikki vanhat keskusteluni jokaisesta viestisovelluksesta jota käytän, kuvat, painoi mieleensä exieni nimet ym. Pari vuotta sitten olin sinkkuna pidemmän aikaa ja vireillä oli muutamia tapailusuhteita (ei samanaikaisesti) joten ymmärrettävästi olin flirttaillut näiden ihmisten kanssa ja suhteen syventyessä lähetellyt muutamia "vihjailevia kuvia", kuitenkin ihan vaatteet päällä. Nämäkin kuvat ja vanhat keskustelut hän oli kaivanut esiin ja usein raivosi minulle miten halvasti käyttäydyin ja miten hän voisi tapailla ihmistä jonka omanarvontunto on niin matala että pitää halventaa itseään ym ja että minun pitää muuttua. Kerran riidan aikana haukkui suoraan h-sanalla ja tästä loukkaannuin sen verran paljon että lähdin lätkimään. Sai kuitenkin puhuttua takaisin ja lupasi ettei enää sano sitä, MUTTA silti tähän päivään mennessä saattaa piikitellä menneisyydestäni ja korostaa miten paljon parempi on kuin exäni/korkeammin koulutettu, ja sitten taas rauhallisena ihmettelee miksi loukkaannun/suutun. Hän myös myönsi että tietojeni kaivelu oli väärin ja hän katuu sitä, mutta usein vain kuittaa sen sillä että "noin kaikki pettäjät reagoi jos joku menee heidän puhelimelleen ilman lupaa, älä yritä hämätä kuka todella on väärässä" vaikka en ole pettänyt! Lisäksi usein käyttää noita urkkimiaan tietoja syyllistämiseen, jos en vaikkapa tee asiaa x niin saattaa sanoa "mutta exäsi kanssa teit, älä yritä valehdella koska minä tiedän!". Kuvittelee myös tietävänsä kaiken menneistä suhteistani vain noiden viestien perusteella eikä usko jos koitan selittää ettei jokin asia mennyt niin kuin hän luulee. (Jatkuu alla)
Kommentit (94)
No totta kai olet oikeassa, varmaan itsekin sen tiedostat kun edes kysyt. En olisi tuohon enää missään yhteyksissä.
Miksi ihmeessä et ole lopettanut koko hommaa jo ajat sitten?!
Toisaalta kuulostaa niin pimeältä että noinkohan edes pääset eroon...
Onko tämä trolli vai onko tuollaisia ihmisiä oikeasti olemassa? Jos yhteiselo on kuvailusi mukaista jo 8 kk jälkeen, niin en halua edes kuvitella mitä se olisi esim. viiden vuoden päästä. Lopettaisin yhteydenpidon, tehän erositte jo muutenkin.
Siis apua, tyyppi jopa hakkeroi puhelimesi ja mietit, että onkohan vain omaa harhaa! Nuo ovat jo TODELLA isoja vaaran merkkejä, voi sanoa käytännössä sataprosenttisella varmuudella, että fyysinen väkivalta on pian mukana kuviossa.
Juokse nyt kun vielä voit, mies on todellakin onnistunut jo manipuloimaan sinua niin ettet tiedä enää mikä on normaalia, mutta onneksi sentään vielä sen verran epäilit, että kirjoitit siitä tänne. Tuo mies on vaarallinen, pelasta itsesi nyt.
Jos tämä ei ole Provo niin mieshän on aivan kauhea. Varsinkin tuon hakkerointijutun takia pelkäisin todella. Hän on noin tehdessään loukannut sinun rahojasi todella syvästi ja on kaiken päälle rikollinen.
Juokse, kun vielä voit.
Oletko kuullut sanaa narsisti? Nyt sukella youtubeen ja ala etsiä tietoa ja vahvistaa itseäsi lopullista eroa varten.
Ei kai kukaan nainen voi olla niin umpipöljä, että jatkaa seurustelua sellaisen miehen kanssa, joka hakkeroi puhelimen.
Karsea äijä, ei kai sillä ole avaimia sun kämppään? Jos on niin vaihda lukot ja hanki uusi puhelinliittymä. Äijälle voit ennen liittymän vaihtamista ilmoittaa, että tää oli tässä, ei pidetä yhteyttä.
Jos edes joudut miettimään onko kyse harhoista, niin mitä todennäköisemmin on kyse manipulaatiosta. Tasapainoisessa parisuhteessa ei hakkeroida puolison puhelinta.
Puhelinnumero estoon eikä mitään yhteyttä enää!
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan nainen voi olla niin umpipöljä, että jatkaa seurustelua sellaisen miehen kanssa, joka hakkeroi puhelimen.
Ei tässä ole kyse pöljyydestä vaan manipuloinnin uhriksi joutumisesta. Lopulta uhri ei enää tiedä edes mikä on totta ja mikä omaa kuvitelmaa ja tämä on juuri se tila missä manipuloija hänet haluaa pitää.
Sairas psykopaatti tuo mies. :D Ai hlvetti miten nolo tuo hakkerointi.......
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti olen ollut mutta nyt alkaa silmät kunnolla avautua vihdoinkin. Tuon hakkeroinnin on selittänyt mm sillä että hänestä tuntui etten kertonut hänelle kaikkea ja halusi tietää joten siksi toimi noin, vaikka välillä sanoo katuvansa. Muutenkin olo on ollut kurja mutten oikein aina ole saanut kiinni miksi koska usein tuo syyllistäminen ym on ollut niin hienovaraista etten ole tajunnut sitä. Esim sekin jos olen halunnut viettää aikaa ystävien kanssa, hän yleensä kehitteli jonkun "kriisin" ennen kuin olisin mennyt ja sitten suuttui jos silti lähdin ja syyllisti kuinka jätän hänet yksin jos tarvitsee minua ym. Kun sitten sanoin että tuntuu että hän vain kehittää tekosyitä etten menisi niin suuttui vain lisää ja syytti harhaiseksi kun edes voin miettiä tuollaista. Ja jos vielä ennen lähtöä laitoin vähän meikkiä ja normaalit vaatteet (farkut/flanellipaita) niin heitteli passiivisagressiivisia kommentteja miten puunaan noin paljon kavereitani varten mutten koskaan hänen takiaan ym.
Häiriintynyt.
Ei kannata jatkaa .
20 vuotta olin naimisissa samanlaisen miehen kanssa. Hän pudotti tosin maskin naamaltaan vasta vihkimisen jälkeen.
Aito narsisti. Katso YouTubesta Narsisti vs Minä kanavaa.
Meillä se päättyi siihen että mies yritti tappaa minut. Juokse jo lujaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti olen ollut mutta nyt alkaa silmät kunnolla avautua vihdoinkin. Tuon hakkeroinnin on selittänyt mm sillä että hänestä tuntui etten kertonut hänelle kaikkea ja halusi tietää joten siksi toimi noin, vaikka välillä sanoo katuvansa. Muutenkin olo on ollut kurja mutten oikein aina ole saanut kiinni miksi koska usein tuo syyllistäminen ym on ollut niin hienovaraista etten ole tajunnut sitä. Esim sekin jos olen halunnut viettää aikaa ystävien kanssa, hän yleensä kehitteli jonkun "kriisin" ennen kuin olisin mennyt ja sitten suuttui jos silti lähdin ja syyllisti kuinka jätän hänet yksin jos tarvitsee minua ym. Kun sitten sanoin että tuntuu että hän vain kehittää tekosyitä etten menisi niin suuttui vain lisää ja syytti harhaiseksi kun edes voin miettiä tuollaista. Ja jos vielä ennen lähtöä laitoin vähän meikkiä ja normaalit vaatteet (farkut/flanellipaita) niin heitteli passiivisagressiivisia kommentteja miten puunaan noin paljon kavereitani varten mutten koskaan hänen takiaan ym.
Tutustu siihen narsismiin! Itselläni meni nuorena hukkaan viisi vuotta elämästä.
(Jatkuu)
Esimerkkejä on paljon muitakin, mutta nyt viimeisimpänä (ja hän on kerran aikaisemminkin tehnyt tämän), hän jätti minut koska sain voimakkaan tunnereaktion hänen käytöksestään. Olen viettänyt aikaa omalla asunnollani kipeänä tämän viikon kun yleensä olen ollut enemmän hänen luonaan, ja hän on taas tapansa mukaan painostanut kuinka en ole siellä ja syyllistää kuinka "ei sun olisi pitänyt lähteä kipeänä kotiisi, nyt sitten joudutaan olemaan erillään kun mistä sitä tietää milloin tervehdyt ja jaksat ajaa tänne". Kun sitten hänelle sanoin tuosta että tuntuu että hän yrittää syyllistää ja saada oloni kurjaksi niin vastaus on vain "taasko tätä? Sulla on oikeasti harhoja kun kuvittelet että aina olen manipuloimassa ja syyllistämässä!". No ero tosiaan tuli mutta jo saman päivän iltana soitti ja vielä aloitti puhelun oudosti sanomalla että minä soitin? Sanoin että en soittanut että hänen puheluunsa vastasin, tämä sivuutettiin aika pian. Alkoi tuttuun tapaan pitää samantyylistä monologia kuin viime eron jälkeen, kertoen mitä kaikkea olen tehnyt väärin (osa on totta, en itsekään ole ollut mikään enkeli ja viimeaikoina hermostun helpommin jos koen että hän on passiivisagressiivinen/naljailee ym). Mutta sitten aloittaa kummallisen tivaamisen että onko minulla jotain sanottavaa tähän ja kun joko sanon etten tiedä mitä sanoa, loukkaantuu ja on lopettamassa puhelua heti, tai jos kerron miten aion parantaa itseäni ja käytöstäni niin vastaa ettei se riitä/ei ole oikeanlainen ratkaisu ym. Sitten jatkaa kertomalla mikä häntä käytöksessäni satuttaa ja taas kyselee että miten tuo voitaisiin ratkaista että voisimme silti jatkaa yhdessä koska hän vielä rakastaa minua, ja taas kerran tyrmää ehdotukseni. Kun aloin turhautua ja sanoin etten ymmärrä tämän keskustelun tarkoitusta ja miksei hän sitten kerro mitä haluaa sen sijaan että minun pitää yrittää arvailla miten hän haluaa että toimin, suuttuu taas ja manailee ettei tiedä riittääkö hänellä kärsivällisyyttä minun "ymmärtämättömyydelleni", kun ei hän itsekään tiedä miten asiat voisi korjata mutta haluaa että minä sitten löydän keinon.
Tuntuu että olen ihan hukassa ja kyseenalaistan kaiken mitä luulen tapahtuneen koska mies on niin taitava puheissaan ja välillä puhuu paljon ja selittää lopulta niin järkevän kuuloisesti että muistan väärin tai ettei hän todellakaan tarkoittanut asioita miten olen ne käsittänyt ym. Anteeksi pitkä viesti, olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä ja kokemuksia samankaltaisista kumppaneista.