Iida Rauman Hävitys on yksi paskimmista kirjoista mitä olen lukenut
Yhyy-kirjallisuutta tytöille, jotka eivät ole päässeet menneisyydestä yli. Yksi ehdottomasti haisevimpia ja laskelmoiduimpia tyttökirjoja mitä kuvitella voi.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Aaahaha ap on niin triggeröitynyt, tää sama aloitus oli täällä vähän aikaa sitten
Muista päivystää klo 23 asti!
En ikinä lukisi Ida-nimisen kirjailijan kirjaa, ellei tämä ole syntynyt väh sata vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmaan ollut joku nainenkin jolle palkinto olisi voitu antaa.
Mikäs tämä Iida Rauma on jos ei nainen? :D
Muistan kirjailijan nuoruudestani. Tiesin hänet, mutta en harmi kyllä tutustunut. Olen silti onnellinen hänen saavutuksestaan.
Luin kirjan ja arvostan sitä sekä kirjallisesti että yhteiskunnallisena puheenvuorona.
Olen kypsässä keski-iässä (hih!), ja ehkä siitä syystä en henkilökohtaisella tasolla kokenut teosta itselleni kovin merkittäväksi. Ehkäpä 20-30 -vuotiaana minuna tilanne olisi toinen.
Hyvä kirja lasten vanhempien lukea, mutta sen verran vaativa, että ellei muuten ole aktiivilukija, pelkkä aihe ei auta, eli saattaa jäädä kesken.
On kyllä niin typerä aloitus ja ensimmäiset kommentit, että voisin luulla tätä vaikkapa kustantamon aloitukseksi, jotta emme unohtaisi tuota kieltämättä vaikuttavaa kirjaa.
En ymmärrä, kohta kuusikymppisenä, ollenkaan tuota, että joku oli liian vanha, että kirja olisi varsinaisesti koskettanut. No, onneksi en itse ollut. Upeasti kirjoitettu teos!
Minusta oli päräyttävä! Mutta makuasioitahan nämä aina. Kuusi vuotta hänellä oli kestänyt kirjoittaa se - oli niin traumaattinen aihe. Näin melkein turkulaisena ehkä kanssa helpompi mennä mukaan ja kiinnostua, kun on sitä Turku- ja historiaselostusta kanssa aika paljon siinä.
Olen tuo vanha numerolla 29. Ilmaisin asiani. puutteellisesti. Kokemukseni liittyy lukemis- ja henkilöhistoriaani, ja ymmärrän, että se on aivan henkilökohtaista. En suinkaan tarkoita, että kirja ei voisi olla vaikuttava tai riittävän hyvä tms. minkä ikäiselle lukijalle vain.
Vierailija kirjoitti:
Kolahtiko kirja arkaan paikkaan? Taisit olla kiusaaja koulussa. Karma kyllä huolehtii, että saat ansiosi mukaan.
Psykopaatteja hermostuttaa.
En tykännyt minäkään, en yhtään. Ankea ja sekava. Mielipiteeni sallittakoon, kaikki ei tykkää kaikista.
Yhyy, ottaako täti syliin ja hymisee?