Onko tää ollut keskenmeno? En ymmärrä..
Lopetin Slinda- merkkiset minipillerit noin kolme kuukautta sitten. Ehdin pari vuotta minipillereitä käyttämään.
Mulla tuli siis marraskuussa heti menkat, joulukuussa toiset. Nyt tammikuussa yritimme miehen kanssa lasta. Olimme yhdynnässä 6.1 ja 9.1 eli kp 12 ja 15. Ovulaatio on tapahtunut tuolloin kp 15.
24.1 mulla tuli menkat, jotka kestivät suunnilleen viikon. Tuona aikana mulla oli selkä ja maha kipuja jonkin verran, ajattelin sen liittyvän menkkoihin.Tuota menkkojen alkamispäivää ennen tein raskaustestin joka näytti negatiivista. 29.1 eli kp 6 olimme jälleen yrittämässä. Sitten 3-12.2 siinä välissä mulla alkoi niukka vuoto, joka oli lähinnä vaaleanpunaista ja lopuksi ruskeaa. Mahaan ja selkään sattui edelleen (välillä kipu lähti pois mutta tuli ajanmuötä uudelleen ) tein perjantaina 10.2 raskaustestin, joka näytti plussaa. Eilen kun tein uudelleen, niin tulos oli negatiivinen. Lähdin lääkäriin ja pääsin verikokeidiin, jossa raskaushormonipitoisuuden todettiin olevan 9mmIU/ ml eli todella matala, mutta hormonia kuitenkin oli. Lääkäri epäili keskenmenoa.
Olen yrittänyt tässä miettiä, että missä ihmeen vaiheessa se keskenmeno on kerennyt tulla?! Onko tämä edes keskenmeno vai onko mahdollista, että tuo alhainen raskaushormoniarvo on ihan hiljattain alkavasta raskaudesta?
Osaako joku viisaampia kertoa, mitä ihmettä tässä on tapahtunut?
Kommentit (11)
Todennäköisesti kuten lääkäri epäili, erittäin alkuvaiheessa mennyt kesken. Ei sitä kukaan pysty paremmin arvioimaan.
Kerta on ollut niukkaa vuotoa ennen raskaustestiä niin siinähän se meni kesken
Vierailija kirjoitti:
sinne meni viemäristä alas lapsesi
Eli toisin sanoen mennyt kesken melkein heti. Näin on saattanut käydä monelle muulle naiselle tietämättään, kun tapaus on ollut niin alkuvaiheessa, että kyse on kuin tavallisista kuukautisista. Raskaustesti ei valehtele positiivista tulosta, mutta väärä negatiivinen voi olla.
Kysy asia heti huomenna terveyskeskus.Niin ei tarvitse miettiä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskenmeno on aina henkisesti rankka asia.
Todennäköisesti erittäin varhainen keskenmeno, ns. "kemiallinen raskaus", joka poistui kuukautisten mukana. Ja sen jäljiltä elimistössäsi oli vielä hiukan raskaushormonia jäljellä. Mutta on pieni mahdollisuus, että ei olisikaan. Seuraa tilannetta. Jos seuraavat kuukautiset eivät ala ajallaan, tee testi. Jos olet raskaana, todelliset raskausviikot selviävät sitten ultrassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa saa keskenmenoja, mutta luulee niitä menkoiksi. Siksi ei kannata raskaustestejä tehdä koko ajan vaan vasta jos on menkat myöhässä. Tulee vaan paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos raskaus keskeytyy todella varhaisessa vaiheessa, eikä nainen edes tiennyt olleensa raskaana, se ei ole henkisesti mikään asia.
En ole lääkäriä viisaampi. Sori.