Kohteleeko miehesi sinua paremmin, jos olet meikannut?
Olen huomannut pitkässä parisuhteessa oudon ilmiön: kommunikointi mieheni kanssa riippuu mielestäni siitä, olenko laittautunut vai en. Voiko olla näin oikeasti? Keskustelumme jostain pienestä arkielämän asiasta ajautuu usein riitaan ja mun vähättelyyn, jos olen ilman meikkiä kotiasussa ja tukka laittamatta. Usein saan halveksuntaa ja haukkuja siitä, että en muka ymmärrä asioita. Mulla on siis samantasoinen koulutus kuin miehelläni. Jos taasen olen meikannut pirteän meikin ja hiukset ovat ylhäällä ja lisäksi hyvännäköiset vaatteet, niin mieheni ei yleensä vähättele älyäni silloin, vaan arvostaa mielipiteitäni. Voiko näin oikeasti olla vai kuvittelenko vain? Mieheltäni en voi tällaista kysyä tietenkään. En saisi rehellistä vastausta.
Kommentit (30)
"Vähättely" johtuu siitä, että meillä on hyvin erilaiset mielipiteet joistakin asioista ja mun mielipiteet eivät ole järkeviä hänen näkökulmastaan.
Minä ainakin kohtelen miestäni ylimielisesti ja loukkaavasti, jos hän ei ole käynyt parturissa, ajanut partaansa ja leikannut kynsiään + puhdistanut kynnenalusiaan. Sama, jos itseruskettava kasvovoide on jäänyt levittämättä ja mies on kalvakka. Itsesilitetty kauluspaita lienee itsestäänselvyys?
Ehkä ongelmana noissa "ei-meikkiä-tukka sekaisin"- tilanteissa on se, että silloin voi vaikuttaa huomaamattaan tylyltä ja välinpitämättömältä, jos on roikkuvat kasvonpiirteet. Meikillä voi saada ilmeen iloisemman näköiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Miehethän tämän maailman ovat rakentaneet, kaiken mitä näet ympärilläsi on miesten keksimää ja rakentamaa joten on ihan normaalia kyseenalaistaa naisten mielipiteitä, naisten suurin keksintö on astiankuivauskaappi.
Joo, ymmärrän tämän, mutta kyse on siitä, että hän väheksyy niiden fiksumpien miesten mielipiteitä, joita hänelle saatan vaikka lehdestä lukea.
Vierailija kirjoitti:
Miehethän tämän maailman ovat rakentaneet, kaiken mitä näet ympärilläsi on miesten keksimää ja rakentamaa joten on ihan normaalia kyseenalaistaa naisten mielipiteitä, naisten suurin keksintö on astiankuivauskaappi.
Mutta kyse onkin siitä, miksi kyseenalaistamista tapahtuu paljon enemmän silloin, kun nainen näyttää rumalta?
On hiljaisempi, ohjailee vähemmän ja on myös jotenkin skarpimpi. Ilmeisesti muistaa hetkellisesti olevansa naisen seurassa.
Olen hoikka ja pitkähiuksinen mutta tavallisesti meikkaamaton ja pitkiksissä.
T. 8
Ei todellakaan. Mies ei huomaa onko meikkiä vai ei. Eikä kyllä ikinä vähättelisi minua ja mielipiteitäni.
Meillä taas on niinpäin että mies ei huomioi minua mitenkään eri tavalla jos olen laittautunut mutta panee aina ennen baariin tai esim laivareissulle lähtiessä sekä kun saavun kotiin . Myös yleensä kuskaa mielellään ja antaa taskurahaa .
Eli etsit syitä miehesi paskalle käytökselle itsestäsi, ei hyvä.
Joo se yleisilme voi vaikuttaa. Meikattuna sitä on positiivisemman näköinen. Mutta harmi, ettei mies itse tajua käytöstään ja on ehkä liian pinnallinenkin. Koita pärjätä ap!
Oikeastaan päinvastoin. Jos olen laittautunut, tai olin, kyse ex-puolisosta, niin hän oli silloin paljon hyökkäävämpi minua kohtaan. Kassialma-look jotenkin rauhoitti häntä siinä mielessä, että silloin hän kai tunsi etten ole niin uhkaava.
Vierailija kirjoitti:
Voi reppana sua kun elämässä ole muuta kuin provoaminen netissä. Sun kanssa kun juttelisi kasvokkain (jota kukaan ei ilmeisesti tee) vain luimistelisit etkä saisi sanaa suustasi. Sellaisia te ressukat olette. Puratte patoumianne anonyymipalstalle kun ette muuhun kykene.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan päinvastoin. Jos olen laittautunut, tai olin, kyse ex-puolisosta, niin hän oli silloin paljon hyökkäävämpi minua kohtaan. Kassialma-look jotenkin rauhoitti häntä siinä mielessä, että silloin hän kai tunsi etten ole niin uhkaava.
Vaikuttaa sairaalloiselta mustasukkaisuudelta eli syvältä epävarmuudelta.
Exällä oli tapa h u o r i tella kun olin meikannut. Seuraava ex kertoi samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyse onkin siitä, miksi kyseenalaistamista tapahtuu paljon enemmän silloin, kun nainen näyttää rumalta?
Kuka nyt rumaa haluaisi arvostaa? Itse en edes katsoisi rumaa naista kohden jos tulisi juttusille.
Voi Rauman reppanamiestä.
Vierailija kirjoitti:
Sanoo mies jonka suoltama naisviha näkyy vain siksi, että aikoinaan nainen keksi ensimmäisen tietokoneen ja ohjelmointikielen.
En tiedä, kun en ole koskaan kokeillut. Olen siis aina meikittä, mutta hyvin kohtelee nytkin. Varmaan ihmettelisi, jos yksi päivä alkaisinkin meikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa sairaalloiselta mustasukkaisuudelta eli syvältä epävarmuudelta.
Sitä se oli. Oli äärimmäisen vaikeaa päästä tällaisesta ihmisestä eroon. Hän vakoili sähköpostiani, puheluitani ja oli jopa asentanut paikantimen autoon.
Nyt oli outo. Miksi mies vähättelee ylipäätään? Miksi olet hänen kanssaan?
Jos olemme menossa jonnekin juhliin, yleensä tulen esittelemään ulkoasuani miehelle ja hän kehaisee. Tulen siis ihan selkeästi kerjäämään sitä kehua, mutta se on sellainen leikki.