Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys vanhojen tansseista

Vierailija
12.02.2023 |

Milloin kannattaa käydä vuokraamassa frakki? Poika kertoi pari kuukautta sitten, että hänet on pyydetty pariksi vuoden 2024 vanhojen tansseihin. Aika aikaiseen alkaa tämä parinvaraus. Entäs sitten vaatteet? Pitääkö jo nyt aktivoitua vai voiko jättää ensi syksyyn?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä parin varaus?

Mun lapset on molemmat tanssineet wanhat ja siellä kurssillahan se huolehditana että kaikilla on parit ja pari vaihtuukin tanssien aikana useampaan kertaan.

Miksi trollaat? Jokainen etsii sille tanssikurssille itse parinsa. Ei siellä kurssilla enää pareja jaella, koska ne paritta jääneet eivät valitse sitä kurssia lainkaan. Tanssit myös tanssitaan sen vakiparin kanssa.

Itse taidat trollata. En ole kuullut että missään lukiossa olisi pakko olla pari ennen kurssia. Aina osa tulee sinne ilman paria ja heitä sitten laitetaan keskenään pareiksi ja jos vieläkin joku jää ilman, kysellään esim abeja tai ykkösiä pariksi.

Kai jokaisessa lukiossa sinne kurssille voi mennä ilman paria. Mutta kai sitä pidetään niin nolona, että mieluummin sitten jättää menemättä kokonaan. Itse tiedän ainakin 10 poikaa jotka jätti väliin kun ei ollut kukaan pyytänyt.

En tiedä mistä ihmeen junttilandiasta sinö nyt kirjoittelet mutta kaupunkien isoissa lukioissa ei ainakaan ole tuollaista.

Juuri tällaisessa isossa kaupungissa olen. Syytön minä tuohon olen.

Ja sinä sitten tiedät ison kaupungin kaikkien lukioiden käytännöt ja nolostumiset?

Helsingissä ei ainakaan kukaan hyvään lukioon menevä juuri tunne ketään lukion aloittaessaan, eikä siellä ehdi edes jauhaa jotain tanssiparia vuositolkulla.

Mun esikoisen aloittaessa lukion siellä oli kaksi hänen entisestä alakoulustaan. Kuopuksella oli yksi samasta kieliluokasta ja yhden tunsi harrastuksesta.

Vierailija
22/30 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tytär tanssi nyt Helsingissä. Hän sai parikseen vaihto-oppilaan ja käsitin että opettajat muutenkin laativat ne parit. Ei siis tuntenut pariaan ollenkaan ennakkoon.

Mutta eihän niitä tansseja edes tanssita saman parin kanssa koko iltaa mutta se ns oma pari on käsittääkseni se jonka kanssa aloitetaan ja lopetetaan.

Tyttäreni lukiossa oli sama pari koko tanssien ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tytär tanssi nyt Helsingissä. Hän sai parikseen vaihto-oppilaan ja käsitin että opettajat muutenkin laativat ne parit. Ei siis tuntenut pariaan ollenkaan ennakkoon.

Mutta eihän niitä tansseja edes tanssita saman parin kanssa koko iltaa mutta se ns oma pari on käsittääkseni se jonka kanssa aloitetaan ja lopetetaan.

Milloin?

Vierailija
24/30 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin?

Neljä vuotta sitten. Turussa.

Kenenkään pari ei siis vaihtunut koskaan, vaan harjoituksissa ja tapahtumassa oli kaikilla sama pari.

Vierailija
25/30 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bos kauheen aikaisin varaa,niin voi tulla muutoksia, kuten seurustelusuhteita.

Jos kovin myöhään jättää, ei saa ketään enää.

Aikamoinen stressitekijä.

Pitäisi olla niin, että liikkaope hoitaa homman niin, että koko ajan pari vaihtuu harjoituksissa ja tanssiessa.

Vierailija
26/30 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pojat vuokraa. Sille puvulle voi tulla myöhemminkin käyttöä kuten omissa häissä.

Suhteessa siihen, eträ moni tyttö ostaa puvun, jota ei pysty käyttämään oikein missään myöhemmin.

Vierailija
27/30 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin?

Neljä vuotta sitten. Turussa.

Kenenkään pari ei siis vaihtunut koskaan, vaan harjoituksissa ja tapahtumassa oli kaikilla sama pari.

Luulen että tätä systeemiä on viime vuosina muutettu sielläkin. Ainakin mun serkun tyttö viime vuonna tanssi myös jo vaihtuvien parien kanssa Turussa.

Vierailija
28/30 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin itse hoidettiin ne parit. Muutamalla tytöllä oli poikaystävä mukana mutta kurssiaikataulujen takia voi olla hankalaa sovittaa treenit omiin aikatauluihin jos ei ole itse kakkonen. Saman parin kanssa tanssittiin lähes kaikki tanssit. Alussa ei ollut kaikilla paria, treenasivat vain sitä omaa puoliskoaan, mutta melko nopeasti se pari pitäisi löytyä. Poikien tuskin tarvitsee kysellä parien perään, kun joissain erikoislukioissa niitä poikia saattaa muutenkin olla vain muutama.

Meidän aikana vain muutama jätti tanssit välistä kokonaan, kaikki näistä oli vähän sellaisia hissukoita tai poikamaisia tyttöjä.

Vierailija
29/30 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pojat vuokraa. Sille puvulle voi tulla myöhemminkin käyttöä kuten omissa häissä.

Suhteessa siihen, eträ moni tyttö ostaa puvun, jota ei pysty käyttämään oikein missään myöhemmin.

Kuinkahan moni mies mahtuu vielä kolmekymppisenä tai myöhemmin samaan pukuun jossa tanssi hoikkana 17-vuotiaana?

Vierailija
30/30 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä parin varaus?

Mun lapset on molemmat tanssineet wanhat ja siellä kurssillahan se huolehditana että kaikilla on parit ja pari vaihtuukin tanssien aikana useampaan kertaan.

Miksi trollaat? Jokainen etsii sille tanssikurssille itse parinsa. Ei siellä kurssilla enää pareja jaella, koska ne paritta jääneet eivät valitse sitä kurssia lainkaan. Tanssit myös tanssitaan sen vakiparin kanssa.

Itse taidat trollata. En ole kuullut että missään lukiossa olisi pakko olla pari ennen kurssia. Aina osa tulee sinne ilman paria ja heitä sitten laitetaan keskenään pareiksi ja jos vieläkin joku jää ilman, kysellään esim abeja tai ykkösiä pariksi.

Kai jokaisessa lukiossa sinne kurssille voi mennä ilman paria. Mutta kai sitä pidetään niin nolona, että mieluummin sitten jättää menemättä kokonaan. Itse tiedän ainakin 10 poikaa jotka jätti väliin kun ei ollut kukaan pyytänyt.

En tiedä mistä ihmeen junttilandiasta sinö nyt kirjoittelet mutta kaupunkien isoissa lukioissa ei ainakaan ole tuollaista.

Juuri tällaisessa isossa kaupungissa olen. Syytön minä tuohon olen.

Ja sinä sitten tiedät ison kaupungin kaikkien lukioiden käytännöt ja nolostumiset?

Helsingissä ei ainakaan kukaan hyvään lukioon menevä juuri tunne ketään lukion aloittaessaan, eikä siellä ehdi edes jauhaa jotain tanssiparia vuositolkulla.

Mun esikoisen aloittaessa lukion siellä oli kaksi hänen entisestä alakoulustaan. Kuopuksella oli yksi samasta kieliluokasta ja yhden tunsi harrastuksesta.

En kai minä nyt voi kaikkien koulujen tapoja tietää. Lähtökohtaisesti kirjoitin oman kaupungin lukiosta mutta en ymmärtänyt tarkentaa asiaa sinulle.