Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Invalidisoiva vulvodynia, kun mikään lääke ei auta

Vierailija
11.02.2023 |

Elämä tuntuu kauhealta :( Suositelkaa lääkäriä, joka on paneutunut vulvodyniaan ja osaa auttaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa osata auttaa vulvodynia-potilaita. Määrätään vain myrkkylääkkeitä esim. lyricaa ja triptyliä.

Vierailija
2/21 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dilaattori kokeiltu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia aloittajalle. En valitettavasti osaa suositella mitään tiettyä lääkäriä, mutta suosittelisin, että hakeudut oman paikkakuntasi yksityiselle lääkärikeskukselle Mehiläiseen, Terveystaloon tai vastaavaan ja sieltä ihan gynekologin vastaanotolle. En itse kärsi ko. vaivasta, mutta pystyisikö siihen määräämään esim lihasrelaksantteja kramppien ollessa rajuimmillaan, sekä jotain limakalvoja hoitavia voide tms paikallislääkkeitä. Käsittääkseni joskus myös hiivatulehdus voi aiheuttaa vulvodyniaa. Tsemppiä ihan hirveesti aapee, toivon, että saat apua.

Vierailija
4/21 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kumppani rakastava ja hyvä? Onko hoitamattomia traumoja? Itselläni alkoi kivut huonossa suhteessa ja loppui suhteen jälkeen.

Vierailija
5/21 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenlinnan aavassa Jaalava

Vierailija
6/21 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilisin osteopaattia. Minulla avattiin osteopaatilla lantionpohjan tiukkuutta.

Vierailija
7/21 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä auttoi pitkä selibaatti (seksi pahensi aina oireita), rentoutumisharjoitteet, hiivan hoito-ohjeet (ei lääkkeet caan siis sokerin välttely, alapään tuuletus, alushousuina vain valkoisia puuvillaisia jne), aika. Viileät suihkuttelut, mielelle hyvää tekevät asiat (koska pitkään jatkuessaan vaiva kävi mielenterveydenkin päälle).

Vierailija
8/21 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaako vulvodyniassa sormen työntäminen emättimeen kipua?

Vierailija
9/21 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiseeko se viallinen alapääsi sillille?

Vierailija
10/21 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompeluta reikä umpeen ja unohda koko juttu.

Vierailija
11/21 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksihommat kannattaa unohtaa, niihin liittyvä stressi varmasti vain pahentaa asiaa. Parisuhteelle se on ehkä bye bye, mutta oma terveys on tärkeintä.

Vierailija
12/21 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä gynekologi Jorma Paavonen on erikoistunut vulvodynian hoitoon. Itse kärsin aikanaan vuosia pahasta vulvodyniasta ja hänen avullaan vaiva on saatu kuntoon.

Ja nykyään minulla siis on myös erittäin hyvä seksielämä.

Vierailija
13/21 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä gynekologi Jorma Paavonen on erikoistunut vulvodynian hoitoon. Itse kärsin aikanaan vuosia pahasta vulvodyniasta ja hänen avullaan vaiva on saatu kuntoon.

Kiitos, tällaiset tarinat luo toivoa. Mitä oireita sinulla oli? Itse kärsin neuropaattisesta kivusta, ei ole (ainakaan ennen) vaikuttanut yhdyntään millään tavalla luojan kiitos, mutta muuten vaiva on äärimmäisen masentava ja inhottava kaikin puolin, ja pelkään todella paljon että tämä sairaus olisi edennyt jotenkin siihen pisteeseen että se ei enää onnistuisi, edellisestä seksikerrasta nimittäin on ikuisuus. Oireina klitoris kipua, polttelua, outoja kipukohtauksia jne ja tämä vaikuttaa tosiaan negatiivisesti naiseuteen. Ne jotka sanoo että "voi seksiä olla muullakin tavoin ku yhtymällä jne" ei ymmärrä sitä että ainakin minulle juuri se on seksissä kaikkein tärkeintä jota ilman en halua olla! T. Ei ap

Vierailija
14/21 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, tällaiset tarinat luo toivoa. Mitä oireita sinulla oli? Itse kärsin neuropaattisesta kivusta, ei ole (ainakaan ennen) vaikuttanut yhdyntään millään tavalla luojan kiitos, mutta muuten vaiva on äärimmäisen masentava ja inhottava kaikin puolin, ja pelkään todella paljon että tämä sairaus olisi edennyt jotenkin siihen pisteeseen että se ei enää onnistuisi, edellisestä seksikerrasta nimittäin on ikuisuus. Oireina klitoris kipua, polttelua, outoja kipukohtauksia jne ja tämä vaikuttaa tosiaan negatiivisesti naiseuteen. Ne jotka sanoo että "voi seksiä olla muullakin tavoin ku yhtymällä jne" ei ymmärrä sitä että ainakin minulle juuri se on seksissä kaikkein tärkeintä jota ilman en halua olla! T. Ei ap

Seksi ei ole ihmisoikeus, eikä seksittömyydessä saati yhdyntämättömyydessä ole minkäänlaista ongelmaa. Näinhän miehille sanotaan.

Vierailija
15/21 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten sua on jo hoidettu? Mitä on kokeiltu?

Paavosella Suomessa paras tietämys aiheesta, muita hyviä mm. Pekka Niemelä, Päivi Tommola, Sami Onoila, Anu Aalto, Riina Katainen, Mika Helste. Joku suositteli edellä Jaalavaa, taisi tarkoittaa Marian Jaalamaa, joka tosiaan ottaa vastaan Hämeenlinnan Aavassa, mutta omat kokemukset ei hänestä ole kovin hyvät.

Vierailija
16/21 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa osata auttaa vulvodynia-potilaita. Määrätään vain myrkkylääkkeitä esim. lyricaa ja triptyliä.

Samat lääkkeet ne on käytössä ulkomaillakin, lisäksi gabapentiini sekä Suomessa että muualla maailmassa. Mut se on totta että lääkärien tietämys vulvodyniasta on aika onnetonta täällä yhä edelleen.

Vierailija
17/21 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi ei ole ihmisoikeus, eikä seksittömyydessä saati yhdyntämättömyydessä ole minkäänlaista ongelmaa. Näinhän miehille sanotaan.

Olet oikeassa, ei olekaan. Mutta tässä ei nyt ole kyse siitä, vaan vaikeasta sairaudesta. Mieluummin itse olisin ilman seksiä siksi että ei ole kumppania, kuin siksi että terveydellisistä syistä en siihen pysty. Terve mies voi aina runkata, mutta vulvodynia voi estää masturboinninkin.

Vierailija
18/21 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, palaa nyt keskustelemaan.

Vierailija
19/21 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena- kierukka umpeutti emättimen ja vei seksihalut. Asia selvisi vasta gynekologin ihmetellessä kun spekulat singahtivat sieltä ulos. Värkki oli kolme vuotta ummessa ja aukesi vasta pahojen allergisten kohtausten jälkeen. Vanhemmalle naiselle Mirena toi kuukautiset uudelleen ja pmdd-oireet! Seksihalut katosivat vuosiksi Mirenan hormonikorvailun jälkeen...tokkopa halut ehtivät palata enää elinaikana? Mikä lienee tuo Mirena-myrkky; "Monet myrkyt/ hormonihäiriköt matkivat hormoneja..."                                                                                        Synteettiset hormonivalmisteet ovat kemiantuotteita, joita edes jäteveden puhdistamot saa hajotettua...siispä kalat oireilevat, vaihtavat sukupuoltaan ja niiden lisääntyminen estyy, käytös muuttuu...

Vierailija
20/21 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita perusjutuista,  omat elintavat, onko kunnossa,oikeasti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi