140 kilometrin ajon aikana 13v piti päästä kaksi kertaa pissalle ja silti kotiin tullessa oli taas ekana juoksemassa vessaan
Raivostuttavaa koko ajan ison ihmisen takia pysähtyä.
Kommentit (84)
Minä olen jo liki 40-vuotias, mutta nuoresta asti on ollut tihentynyt virtsaamistarve. Toki ensin muut syyt tutkittava, mutta siihen on ihan lääkkeitä olemassa. Tällä hetkellä endometrioosini oireilee niin, että pissattaa usein ja jos rakko täyttyy, saan todella kovia kipuja.
Olen myös tuon ikäisenä kokenut vähättelyä, että se on vain tunne, kun olen pyytänyt päästä autosta vessaan. Vieläkin koen ahdistavana pidemmät automatkat. Tulee pelko, etten pääsisikään sieltä pois.
Tyttö vai poika? Eri asiat vaivaa. Ei ole välttämättä pissahätä.
Mulla ainakin tulee pissahätä nopeasti autossa tai muualla jossa pitää istua paikoillaan. Vaikka olisin käyny vessassa just ennen lähtöä esim kauppaan (30km) niin kyl mun perillä on pissalle heti päästävä. Kotona jos olen tekemättä mitään juoksen pissalla liruttamassa ainakin tunnin välein. Diabetestä ei ole (se on tutkittu), mutta lääkäri arveli että mun rakko menee istuessa sellaiseen asentoon että se tuntuu täydeltä ja sitten joutuu juosta vessassa. Teen seisomatyötä ja töissä mun ei tarvii vessassa juosta.
Sentään uskalsi sanoa hädästä vaikka varmasti tiesi sun olevan nuiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diabetes?
ei ole suvussa sitä eikä ole oireita. Ap
Ykköstyypin diabetes voi tulla vaikkei sinulla olekaan ollut.
Mitä oireita sun mielestä pitäisi olla, googlaa nyt samantien ja varaa lapselle lääkärinaika.
Lisääntynyt virtsaamistarve on erittäin huolestuttava syy.
140 km matka ja sinusta kaksi vessataukoa on koko ajan. Mikä olisi ollut yksi tauko - melkein koko ajan?
Olet outo vanhempi ellet ole provo.
Onko janoinen?
Voi liittyä diabetekseen vessassa ravaamisen lisäksi.
Lempeyttä lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokaisen pitää osata pidättää, ensi kerralla jätä tauot pitämättä. Todennäköisesti hakee vain huomiota.
Seuraavalla kerralla ei pakoteta mukaan, jos kuskilla on pinna kireellä.
Vierailija kirjoitti:
Hae heti huomenna apteekista kotitesti, jolla voi mitata virtsan sokeripitoisuuden. Ja jos se on korkea, niin heti päivystykseen. Jos kysymyksessä on diabetes, niin tilanne voi kehittyä nopeasti hengenvaaralliseksi.
Lähin su aukioleva apteekki 100 km päässä.
Silloin tuleekin vessatarve, kun toinen on kuin tulisilla hiilillä eikä viitsisi pysäyttää.
Ole ymmärtäväinen ja rakastava vanhempi. Et häviä mitään, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli muutama virtsatietulehdus teininä. Äidille ei uskaltanut puhua kun olisi varmaan syyttänyt h*oraamisesta tai vastaavaa. Karpalomehun avulla yritin itse hoitaa tulehdusta :(
Kuka osti karpalomehua?
Vierailija kirjoitti:
Okei, kiva tietää.
Kuuluu yleissivistykseen tietää oireet.
Diabetes vai runsaat kuukautiset?
Tietysti pitää päästä vessaan, kuka siitä moittii ketään. Järki hoi,, voi olla tulehdus tai diabetes esimerkiksi.
Jos urheilee paljon niin voi olla ihan vaan yliaktiivinen rakko.
Terkuin ikänsä urheillut ja oireet loppui vasta kun lopetin treenaamisen.
Mitäs kävitte jossain Guinea-Pissauksessa asti.
Vierailija kirjoitti:
Joskus yleisövessassa on vaikea saada sitä isompaa hätää toimitettua. Aikuinen olen, eilen kaksi kertaa kävin kaupungilla ollessa vessassa, ja silti jouduin tulemaan kotiin kakalle.
Tuohon auttaa terapeutilla käynti. Tuo julkisen vessan kakattomuus on sairaus.
Joskus yleisövessassa on vaikea saada sitä isompaa hätää toimitettua. Aikuinen olen, eilen kaksi kertaa kävin kaupungilla ollessa vessassa, ja silti jouduin tulemaan kotiin kakalle.