Mikä on lempikukkasi kesäisin?
Itse pidän krookuksista. Ne saa jotenkin fiiliksen siitä, että on varmasti kevät.
Kommentit (38)
Pelto-ohdakkeessa on ihanin tuoksu.
Lobelia, daalia, unikko, kehäkukka, keijunmekko, mutta tykkään kaikista muistakin kukista.
Aikaisin keväällä kukkivat krookus ja rentukka.
Pioni, kehäkukka, kielo, kissankello, päivänkakkara.
Melkein kaikki ovat kauniita. Kissankello (on harvinaistunut luonnossa), metsätähti keväällä, ketoneilikka, mulla kasvaa siitä tummanpunaista lajiketta, sinivuokko. Puutarhassa alppiruusut ym suurikukkaiset.
Kaikki ruusut, erityisesti köynnösruusut.
Vierailija kirjoitti:
Kukkaa käytän ympäri vuoden
Kukka on lempikukka aina. Pakko alkaa uudestaan kasvattamaan kun amatöörit kasvattaa niin huonoja. Tietenkin siinä on eroja kun piripäät kasvattaa myyntiin ja niille kaikki on samaa kukkaa. Itse haluan laatua ja sitä saa varmuudella kun kasvattaa omat.
Niitä on monta, mutta yhden mainitakseni hortensia.
Voikukka (Taraxacum officinale), skorppareiden suosikki: siinä on poweria ihan Porvoon mitalla!
Minulla ei omaa maata kasvatta kukia. Leikokukista on ehdoton ykkönen Neilikka. Kuin kaikki luonnon kukat ulkona.Alkaen leskenlehdestä.tietää valkovuokot seraavana puhkee kukaan ja kiellot. En poimi niitä ihastelen maastossa ja silmä lepää. Voi mikä riemu kun polulla itä Helsinki jossain päin kävelen ja heinikosta pilkahtaa Kissan kello/ kellot hauraina.Kuvaan ja en poimi.Muistu lapsuus aika Malmilla.Kun kukkia keräsin Papalle( isä oli pappa.äitä ei ollut) aina,kissan kelloja myöten,papan tyttönä.
Juhannusruusu ja monet muut pensasruusulajikkeet.