Mikä on lempikukkasi kesäisin?
Itse pidän krookuksista. Ne saa jotenkin fiiliksen siitä, että on varmasti kevät.
Kommentit (38)
Lemmikki jo lapsuudesta saakka 80-luvulta. Oli hauska sattuma, että miniäni myös kertoi sen lempikukakseen.
Kaikki keltaiset, varsinkin voikukka.
Metsätähti-
Lapsena asuimme syrjäisessä notkelmassa josta lähimpiin taloihin oli kilometrttäin matkaa- talomme oli iso, kaksikerroksinen rakennus keskellä ikivanhaa kuusikkoa. Tuon kuusikon hämyssä oli pehmeä sammalmatto ja valtavasti metsätähtiä. Notkelmamme päättyi järvenrantaan jossa kuusten oksat kaatuivat veden ylle- pohjalla oli hiekkaa ja lähteitä.
Isäni savusti tuossa rannassa kalansaaliitaan ja siskoni ja minä joka kellotimme sammalpeitteellä Metsätähti en ympäröimänä tai leikimme vesileikkejä rannassa, tuossa rannassa oli valtavasti simpukan kuoria.
Ihania paikkoja Suomen luonnossa, nyt oma mökkiin tuollaisen satametriä syvän suppalammen rannassa.
Tämä lampi tumma ja ympyrän muotoinen, kumpareiden ympäröimä. Miljoonittain ahvenia lammessani, joku kulkija joskus istuttanut- täälläkin metsätähtiä
En pysty laittamaan paremmuusjärjestykseen. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä ihanammiksi kaikki kukat ja kasvit muuttuvat mielessäni. Olen niin onnellinen, että ollaan jo helmikuussa ja puutarhanraaputtelukausi lähestyy. Kukista tulee niin hyvä mieli. On kuulkaa halvat huvit kuljeskella ja ihastella tienvarsien villikukkiakin.
Orvokit, ruusut ja liljat, eriväriset tulppaanitkin yhdessä ovat hienoja.
Syreeni ja orvokit 😍