Miksi kompassineula sekoaa tietyssä kohti asuntoa?
Pohjoinen siirtyy länteen aina kun vien kompassin tiettyyn kohti. Kännykän kompassi ei tätä tee vaan vain tavallinen kompassi.
Kommentit (31)
Aarre tietysti. Nyt kaivamaan lattia auki
vesisuonia tai jotain muuta. kaivon paikka löytyy kyllä pajun varvulla ja oma kokemus oli että jos yritti vääntää sitä vastaan niin kuori irtosi siitä, tämä siis keväällä. Järvestä voi katsoa "kaivon paikan" kanssa siinä on yleensä silloin pohjaveden purkaus paikka ja kaloja saa paremmin siitä.
Siinä on lähellä joku sähkölaite, joka sekoittaa kompassin
Hommaa pienempi asunto, niin ongelma katoaa. Minulla on vain 200m2, ja löydän helposti ilman komppassia.
No mulla nyt sattuu olemaan tavallinen kompassi, joten tein testin sisällä. Lämpöpatterin päällä osoitin kääntyi voimakkaasti, samoin läppärin, että metallisen purkin.
Ei liity kompassiin, mutta radonsäteily on ihan todellinen vaara jossain päin Suomea, koskee lähinnä nukkumista alimmassa kerroksessa.
Se neulahan on pieni magneetti joten metallin tai magneettikentän kohdalla se reagoi.
Vierailija kirjoitti:
Jokin vääristää magneettikenttää, kuten vaikka k
ännykkä ja sen laturi.
Induktiolaitteet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla kyse maanalaisista vesivirroista?
Sen voi selvittää taloyhtiön ja kaupungin viemärikartoista.
Voiko näillä sitten olla vaikutusta? Nukun ko kohdassa asuntoa ja koen lievää huimausta, kun olen sängyssä hereillä., vaikka muuten ei huimaa. Epäterveellinen paikka sängyllekö?
ap
Siis nukut huoneessa, jossa on betonilaattalattia?
kompanssin voi tehdä itse neulasta ja testata sitä suhteessa kännykkään.