Avaatko miehen nimellä tulevat kirjepostit?
Kommentit (17)
Miehelle tulee lähinnä laskuja, mitkä siis avaan. Palkkakuittia en avaa.
Mainospostia en avaa.
Mitään muuta miehelle ei sitten tulekaan.
virallisluontoista, siis esimerkiksi epäilyttävänoloisia yksityiskirjeitä? Ei minun miehelleni ainakaan. Jos jotain epäilyttävää haluaa kommunikaation saralla puuhailla, niin eiköhän se nykyään tehdä sähköpostin kautta tai tekstiviestein.
en edes laskuja tms. En haluais itekään, että mieheni availee mun kirjeitä.
ei kyllä edes tule ikinä kummallekaan mitään sellaista todella henkilökohtaisen oloista kirjettä.
meillä ei niin salaisia juttuja olekkaan ettei niitä voisi availla. En kyttää tai mitään vastaavaa miehen menoja, tämä on vain muodostunut tapa, siivoan roskapostin pois, ja jätän tärkeämmät miehelle luettavaksi.
Tulee mieleen ex muutaman vuoden takaa. Oli avannu mun tiliotteeni (oltiin oltu pari kk yhdessä) ja alko kyseleen et olet sit ollu baarissa sillon ja sillon kun on tililtä menny pankkikorttimaksuja, ei raukka edes tajunnu ettei ne mee samalla sekunnilla kun korttia vinguttaa vaan perjantain vingutukset menee vasta maanantaina ja niin pois päin... Onneks on nykyään ex...
Jos joku avaa mun kirjeitäni niin en tykkäis yhtään, miehen posteja en avaa vaikka arvatenkin saisin siihen ihan luvankin. Ainoa poikkeus on ykkosbonustiedote joka tulee miehen nimellä mutta on meidän yhteinen.
Kyse on yksityisyyden suojasta. Toisen postin avaaminen ilman lupaa on rikos. Tämä teille jotka ihmettelette asiaa.
Ja vastaus kysymykseen: en koskaan avaa mieheni kirjeposteja, sähköposteja, en lue tekstiviestejä, en tarkista puheluita enkä muutenkaan vakoile hänen elämäänsä. Miksi ihmeessä tekisin niin? Pyynnöstä voin avata ja katsoa. Nytkin odotan yhtä tärkeää kirjettä, joka tulee miehen nimellä, mutta koskee meitä molempia. En aio kuitenkaan avata sitä, jos mies ei pyydä.
avaa, koska tykkään saada kaikkia kirjeitä (noh, laskut kyllä tylsiä) enkä halua viedä mieheltä sitä iloa. Vaikka ei se kyllä siitä iloitse...
Ykkösbonustiedotteen mäkin avaan, koska muuten se jäisi kokonaan avaamatta, kun miestä ei kiinnosta yhtään, ja on yhteinen bonustili.
Avaan kirjeet, joissa on molempien nimet.
Suomessa kirjesalaisuus pohjautuu perustuslain yksityiselämän suojaa käsittelevään 10. pykälään: " Kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestin salaisuus on loukkaamaton." Kirjesalaisuuden rikkoja voidaan tuomita rikoslain perusteella viestintäsalaisuuden loukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi. Jos viestintäsalaisuuden loukkaus on törkeä, rikoksentekijä on tuomittava vankeuteen enintään kolmeksi vuodeksi.
koska minä hoidan sen puolen, muuten avaan esim. palkkakuitin, jos mies pyytää. muuta postia hänelle ei kyllä edes tule...tai tosi harvoin jos tulee. en avaa niitä.
Tähän sisältyy mm. tiliotteiden avaaminen ja niiden mapittaminen omaan mappiinsa. Roskaposti heitetään pois ja mainoksista säästetään ne, joiden arvelee toista kiinnostavan. Hyvin on toiminut 16 vuotta, näin tehdään yhteisestä sopimuksesta.
Minua hämmästyttää se, että joistakin vastauksista saa sellaisen kuvan, että osa AV-mammoista on niin yksinkertaisia, että kuvittelevat kirjesalaisuuden olevan jokin absoluuttinen oikeus, josta ei voi toisin sopia.
Paitsi viimeviikolla avasin ajatuksissani hänen nimellään tulleen sähkölaskun.... (tiesin, että sähkölasku) Sanoin illalla, että " sori, mutta avasin ajatuksissani" . Ei mies siitä mitään sanonut. Minusta vaan tapoihin kuuluu olla avaamatta toisen kirjeitä, vaikka olisivat Valittujen Palojen mainoksia.
Ellei mies erikseen pyydä, jos odottaa jotakin tiettyä.