TP:t viikoilla 47-48
Tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutuneet.
kaikki kahden lapsen äidit pinoon!
Nyt uutta pinoa ja tein nyt kahden viikon pinon ainakin kun ollut niin vähän kirjoittelijoita.
Juho tosi itkuinen ja tuntuu etteikö nyt antibiootti ja särkylääkekään enää auta,toivokaa tekin että se aika korvalääkärille tulis ja pian,ei tätä jaksa enää...
Katsotaan miten meidän synttärien juhlimisen ees käy,27.11 on Seinäjoella 1-v kuvauskin ja neuvola sitten 29.11.
äityliini jolla muuten -1kg viikossa,jee!!yhteensä -18kg!!
+kipeä Juho viikon päästä 1-vee
Kommentit (31)
Kopioin Hopoliinin tekstin tähän,jos ei haittaa?
Kun aattelin että tehdäänpä reippaana uusi pino ja nyt pinoutumaan kaikki,minne KÖLLIKIN on kadonnut?
Voih,muistatteko niitä aikoja vauvakuumepuolella=)
aina jänskättiin,petyttiin,odotettiin plussaa=)
Huh, täällä alkoi pientä paniikkia pukkaamaan, kun omakin synttäripäivä lähenee..Mietiskelen, että mitäköhän sitä järkkäis, kun pyöreitä tulee täyteen tuossa juuri ennen joulua?! Just " selvittiin" tytön synttäreistä, ja sit tulee omat perään ja Joulu ja siitä viikko, niin esikoisen synttärit..huh huh.. =) Toisaalta vois kavereille jotkut pikku illan istujaiset pistää pystyyn, mutta ehkä kuitenkin lasten kera..tai sitten ei..tarvitsee miettiä.. =)
Kamala matkakuumekin on päällä..Onkos kukaan suunnitellu reissua mihinkään? Joeela ainakin " puhui" jostain suunnitelmista?! Meillä taitaa vaan siirtyä syksyyn, on tuo kukkaropuoli sitten paremmalla tolalla, kun töihin " pääsee" ..Lähdetään varmaan miehen kanssa kahestaan johonkin kaupunkilomalle. Kyllä on matkustelu vähentynyt huomattavasti tämän kuopuksen jälkeen..Alkaa olemaan sen varran kallista. Ja esikoisen aikana meillä ei ollut autoa, jäi rahaa vielä reissaamiseenkin.. =)
Äityliini, kyllä muistan ne ajat kun sai jännäillä ennen testiä! Jotenkin se tuntui sillon raastavalta, kun odotus tuntui pitkältä testaus päivään ja pelkäs negatiivista tulosta... Mutta kyllähän se siitä iloksi muuttui :D Ja nyt tosiaan ajattelee kuinka kivaa se oli jännätä, vaikka tosiaan silloin ei aina siltä tuntunut. Ja muistatteko sen tunteen kun se plussa siihen testiin ilmestyi!
Toinen minkä " jännäilyä" tavallaan kaipaa, oli se kun oli viimeisillään ja odotteli koska tulee lähtö! Vaikka sekin oli itsessään tosi ahdistavaa (siis raskaus viimeisillä viikoilla).
Hopoliini, olen unelmoinut etelään lähdöstä! Tai tavallaan meillä onkin matka edessä, mutta siihen on vielä yli vuosi :) Mun isäni kun täyttää 50, niin ollaan sovittu että lähdetään äitin ja isän kanssa, siis minä ja mieheni. Jos lasten hoito viikoksi ei onnistu, niin sitten vain minä lähden, mutta saadaan ehkä ne tuonne miehen kotiin siksi aikaa. Mutta siihen on vielä aikaa!!
Mahtaakohan kukaan muistaa kun olen kertonut alkuvuodesta meillä alkavasta remontista? No, nyt kuitenkin ollaan ajateltu että laitetaan makkarit jo ennen joulua! Eli tapetointi, lattia ja kaapistot. Täytyy yrittää tällä viikolla päästä katteleen aineksia!
Alkuvuodelle kyllä silti riittää hommaa, kun vielä laitetaan keittiö, sauna/pesuhuone ja eteiskäytävä!
Taas tuli kaikkee muuta kun vauva juttua...
Minsku
voi jestas...ja siis tiistaita=)
Juholla menee antibiootista maha sekaisin eikä ihme kun koko ajan sitä syö,neljät kakat tuli eilen ja kolmet tänään ja aika löysää.huh huh.
että kakkatarinaa tähän alkuun=)
Onkohan kuudes hammas jonnekin tulossa kun kuola valuu metrisinä vanoina=)
Mä niin koitan houkutella Juhoa ottaan askeleita kun seisoo mutta ei se vielä uskalla..mieli tekis mutta sitten vaan laskeutuu ja konttaa luo=)
taas sisällä kökötetty,voi tylsyyden tylsyys..mutta Katrin jumppa klo 18 että pääsen ees hetkeksi pois täältä!!!
Saahan täällä muutakin toki puhua kuin vauvajuttuja tai taaperojuttuja=)
En ikinä unohda kun aamuyöstä klo 4 tein plussatestin vessassa ennen töihin lähtöä...
G.missä teitte plussatestin aikanaan=) ja miten mies reagoi??
Mä en uskonut siihen mitään ilmestyvän vaikka etoi ja oksetti(oli niitä oireita ennenkin ollut),hoin vaan en ole raskaana mielessäni ja sitten se selkeä viiva siihen ilmestyi ja tuijotin ja kädet tärisi,en voinut uskoa ja sitten raahasin totaalisen unisen ja ulalla olevan miehen olohuoneen sohvalle=)näytin vaan tikkua ja sanoin:näetkö kaksi viivaa?mä oon raskaana=) mies unenpöpperössä ei kait eka tajunnut ja sitten jotain muminaa ja hymyilyä ja halattiin ja suudeltiin,se meni nukkumaan ja mä töihin ja hymyilytti niin.
Oli se raskastakin aikaa kun piti pettyä monesti ennen plussaa.
Mullakin matkakuume,häät ja samalla Espanjan reissu heinäkuussa 07 mutta sitä ennen vaan kotimaan matkailua.
Onkohan Hopoliini samaa vuosimallia kuin mä?kun tasavuosia täytät?ONNEA jo etukäteen.
äityliini ja Juhis
Samaa vuosimallia ollaan äityliini! Sulla ilmeisesti ollut jo synttärit?!
Varattiin tänään pieni miniloma miehen kanssa! Ei ihan matkakuumetta helpota, koska on kotimaan reissu, mutta kiva päästä kuitenkin lähtemään, mennään hotelliin yhdeksi yöksi Turkuun. Kuukauden päästä. Ainut vaan, että ihan varma lähtö ei vielä ole, koska lasten hoitopaikka hieman auki..Saattaa olla, että joudutaan vielä viikonloppua vaihtamaan, mutta se on pientä se. Pääasia, että päästään jossain vaiheessa lähtemään. =)
Leivottiin ekat piparitkin tänään. Ostin muumi- piparimuotteja, niin piti testailla. Ihan kivoja tuli! =) Ja maistui molemmille lapsille..
Oletteko muuten antaneet makeita syötäväksi nuoremmalle lapselle? Meillä on saanut pieniä annoksia, lähinnä pullaa, keksiä, jädeä. Karkkia ei ole saanut, eikä noilla hampailla varmaan saisi edes syötyä..Mehua ei ole tullut annettua vielä.
Miehellä oli tänään pekkanen ja lapset oli hoidossa melkein koko päivän. Me kierreltiin noissa rautakaupoissa ja löydettiin maalit, tapetit ja lattia-ainekset ja käytiin tilaamassa uusi vaatekaapisto. Ja ens perjantaina olis tarkoitus ryhtyä tositoimiin. Ei mikään kauhee kiire, mutta kun sais noi huoneet ennen joulua valmiiksi.
Kun tein plussatestin tästä pikkukakkosesta, niin tein sen aamulla, kun nousin esikoisen kanssa ylös ja mies jäi nukkumaan. Enkä heti edes raaskinut herättää miestä, joten vauvakuume -palstan TP-pino oli esikoisen jälkeen heti seuraava joka kuuli ilouutisen. Mentiin kyllä pian mieskin herättään ja mies oli onnellinen ja sanoi, että olisi tuollaisen takia saanut jo aikaisemminkin herättää :)
Esikoisesta aikoinaan tehtiin illalla testi, kun kuukautisia ei kuulunut. Raskautuminen ei käynyt mielessäkään vaikka ehkäisy oli jätetty pois. Jotenkaan sitä ei olisi uskonut että heti tärppää. No ensin katsottiin ettei siinä viiva ole, mutta tarkemmin katsottuna siinä oli haamu! No, minä pillahdin hysteeriseen itkuun ja mies oli ihan hölmistyneenä... Shokissa kai meni pari päivää, mutta sitten osattiin jo iloita yllätäneestä tuloksesta. Kyllähän sitä vauvan hankintaa oli suunniteltu, mutta ei silti uskottu todeksi!
Nyt täytyykin jo kiirehtiä suihkuun, että ehtii ennen BB:tä! Onko täällä muita, jotka jääneet BB:hen koukkuun?
Minsku
... Hopoliinin kysymykseen herkuista. Mekin ollaan annettu vähän maistaa pullaa ja jädeä, sekä sai synttärikakkua viime viikolla :D Mehua maistoi kun esikoinen pääsi juottamaan... Ilman karkkeja yritetään olla mahdollisimman pitkään, mutta se on ehkä vähän vaikeempaa nyt kun on tuossa tuo toinen joka syö karkkia. Meillä kylläkin lauantaisin karkkipäivä, mutta varsinkin tuolla miehen puolella mummolassa annetaan jopa meidän kielloista huolimatta välillä lakua yms. (siis esikoiselle)..:/
Missäs kaikki on????!
Joeela ja Viivi_ ei aikoihin (ainakin tuntuu siltä=)) ole käynyt kirjoittelemassa..
Täällä ei mitään ihmeitä. Eilen sain jonkun ihme puuskan ja leivoin pellillisen piirakkaa ja kasan sämpylöitä. =) Meiän tyttö on muuten (asiasta viidenteen.. =)) alkanut melkeinpä nukkua yksiä päiväunia! Kiva siinä mielessä, että niillä alkaa olemaan pituutta 2-3 tuntia, kun ekan vuoden nukkui 30min (- n1h) pätkiä monta päivässä. Ja 7. hammas oli eilen puhjennut alas, viime yö sitten nukuttiinkin vaan yhdellä herätyksellä eli hyvin taas pitkästä aikaa!
Mutta tulkaapas kertomaan kuulumisia!!!!!!
meni taas pari päivää tässä hujahtaen jonnekin=)
Juu,mä täytin sen 30-v jo maaliskuussa.
Että on ankeeta,vettä sataa kaatamalla ja mesekin vilkkuu tässä samalla=)koitan raapustaa ja Viivi,kuulumisia ootan kans=)
Minä olen BB-koukussa=)
aivan aluksi en seurannut kuin 1-2 kertaa viikossa sitä ja tätä vuotta ennen en koskaan mutta jäinkin koukkuun,liki joka ilta katson!!!!=)
mies ei katso ja se jaksaa marista kuinka lapsellinen se ohjelma on,mitä sitten=)
Juho on pari kertaa saanut koko välipalan jätskiä=) muuten pullaan vaan pieninä annoksina joskus,mehua ei.Meidän sihtikurkku muutenkin taitaa ikuisesti vauvan sileitä soseita syödä,eilenkin oksensi vaan ruoat lopuksi kun tuputin spagettia ja jauhelihaa=(
apua,mitä teen?
tuputan vaan?
Huomenna ystävä yökylään ja biletystä tiedossa illalla,ihanaa!!eli siitä syystä voi hiljaiseloa olla.
äityliini ja Juho aivan kohta 1-vee
Heipä hei kaikille!
Mulla on ollut pientä palstailutaukoa kun tuntui, että nettisurffailuun menee ihan liikaa aikaa päivisin :) yritin siis vieroittaa itseäni edes vähän...
Nyt odotellaan kuopuksen 1v synttäreitä ja sit meillä ei enää olekaan vauvaa :(
Mun vauvakuume vähän hellittänyt siitä " nyt ja heti" -asenteesta vaikka kyllä se kolmonen on edelleen haaveissa. Mut selvitettyäni työpaikan henkilöstöpolitiikkaa niin tulin siihen päätökseen, et paras mennä hoitovapaan jälkeen töihin edes hetkeksi, jotta saa taas tietyt edut mm 3kk palkka siihen ä-loman alkuun.
Pikku neidille tuli pari päivää sitten kova yskä, nenä valuu kuin... ja eilen nousi vielä 38.5 asteen kuume, aika ressukka on. Isosisko " hyppii seinille" kun ollaan vaan oltu kotona, onneksi on isi jaksanut käydä iltaisin uimassa ja luistelemassa.
Olikos jotain kyssäreitä...?
Makeasta -pienempi saanut maistella aika vapaasti kaikkea paitsi karkkia. Pari kertaa on saanut oman ville vallaton -jäätelötikun ja syö sitä hymy naamalla koko ajan. Muutenkin ollaan jo viimeisen kuukauden ajan siirrytty pikku hiljaa " normaaliin ruokaan" eli annan toisen ruuan usein samaa kuin itse syödään (esim. spagettia ja jauhelihakastiketta, keittoja, eri kiusauksia) ja hienonnan sen haarukalla ja lisään vähän maitoa. Ja maitoon olen laittanut tilkan tavallista maitoa, että tottuu suu ja maha.
Positiivisen testin taisin tehdä iltapäivällä yksin kotona, mut soitin heti miehelle töihin. Ja oli innoissaan :)
Nyt keittämään päiväkahvit ja odottelemaan miestä kotiin, lupasi tulla ajoissa kun lähtikin jo klo 6.00...
j
moi taas!
Voi jee tätä meidän elämää,Juho aloitti huutokonsertin n.klo 5:45 ja siitä asti kaikki ollaan hereillä oltu =( haukotus!!!!!
Mun ystävä tulee klo 17 junalla ja illalla bilettämään ja hän on yötäkin,Ypäjältä tulee meille,se on ihanaa.
Mutta Juho,ei taida antibioottikuuri purra enää ...=(
Mulla ja Katrilla nimipäivä ja jos muillakin,niin onnea!
Meillä ei muuten nimppareita vietetä mutta Katri on saanut lahjan ja kortin,nyt sai kirjan ja kortin.
Mua ahdistaa ajatus Juhon synttärien peruuttamisesta...mulle 1v juhlat,ekat synttärit olis tärkeät...
meinaa päänsärkykin tulla,höh...
koitan saada Juhoa nukkumaan,tää itku ja huuto alkaa väsyttämään todella ja mies töissä...
on muuten viimeisiä päiviä meillä enää vauvapuolella,haikeus iskee ja ihmetys,juurihan Juho syntyi=0!!!!
äityliini ja Juho 281105
Pienemmällä taitaa olla mahatauti... En oo kyllä ihan varma... No, siis kaikki alkoi aamulla, kun syötiin puuroa ja yhtäkkiä se oksensi noin muutaman suullisen verran puuroa. Ajattelin että se vaan jotenkin pulautti sen tms. Kaiken lisäksi puuroa jäi vielä syömättä, mitä ei yleensä tapahdu. Sitten lähdin lasten kanssa kaupoille (mies jäi nukkuun kun oli eilen pikkujouluissa), niin kaupan parkkiksella huomasin, että oli oksentanut KAIKKI puurot siihen syliinsä ja istuimelle. Siitäkin vaan ajattelin, että tuli ylös varmaan sen takia kun yski niin kovasti. Sittarin vessassa sitten vaan pestiin haalaria... Ruokaostoksia tehdessä poika alkoi jo näyttää aika kalpealta ja väsyneeltä, ei ollut ollenkaan oma itsensä. Lähdettiin sitten pikapikaa kotiin ja poika nukahtikin heti autoon. Kannon suoraa sisään nukkuun, en herättänyt edes yrittään syömään. Katsotaan nyt miten käy kun se herää...
Muille oikein mukavaa viikonloppua, ja Äityliini menee päikkäreille että jaksaa sitten bilettää ;)
Minsku
Joo, kyllähän se mahatautia oli... Eilen päikkäreiden jälkeen annoin juotavaa ja vähän gefilusjogurttia. Oli tosi pirteä ja leikki yms. ja yhtäkkiä oksensi. sen jälkeen olikin veto pois ja kuumekin nousi. Nukahti sitten taas ja nukkui muutaman tunnin.
Herättyään oli taas pirteämpi. Annettiin juotavaa, pysyi sisällä. Vähän ajan päästä annoin sit vähän ruokaa, kun vaikutti nälkäiseltä. Meni vähän aikaa, ja oksenisi taas vähän. Meni siitä vähän aikaa ja oksensi taas kaikki loput mitä mahaan oli jäänyt. Ja taas nousi kuumekin 39.1. Annoin lääkettä ja laitoin nukkuun 19.30 (norm.21) kun oli taas ihan väsy. Heräili pari kertaa sängyssä, mutta muuten nukkui aamuun asti.
Vielä on vähän lämpöä mutta onneksi ei ole oksentanut. Meille on tulossa vieraita (mun ja miehen vanhemmat), kun mulla on tänään synttärit (27 tulee mittariin). Soitettiin niille ja varoitettiin taudista, mutta tulevat nyt kai kuitenkin. Poika on kyllä ollut ihan pirteä.
Muutenkin jännä juttu toi sairastelu lapsilla. Esikoinen ei koskaan flunssaa pahemmassa taudissa kyllä olekaan ollut, mutta nytkin pienempi leikki ihan normaalisti. Ainoo, että sitten yhtäkkiä ihan väsähti ja tietty toi oksentaminen... Mut niiden välissä oli ihan pirteä.
Niin ja tohon mun eiliseen ekaan viestiin viitaten, kuinka tyhmä voi äiti olla kun ei heti tajua että lapsi on sairas?!
No, nyt näyttää kuitenkin siis olevan paranemaan päin. Saas nähdä ollaanko muukin perhe kohta mahataudin pauloissa!
Sitä odotellessa...:/
Minsku
Höh, lueskelin äsken noita teidän viestejä, ja nyt jo unohdin kaiken mistä oli ollut puhetta..Joeelan pikkuisella ainakin pikaisia paranemisia, jos teillä vielä sairastellaan!
Niin, noista makeista kun oli puhetta, niin mies oli lasten kanssa lauantaina käymässä äitinsä luona ja johan oli neiti saanut kaksi 4cm pituista pätkää marmeladia!!!!! Jessus, et mulla kiehahti, kun kuulin..Ne oli sit ekat namit, mitä tyttö sai..ja oli kuulemma vaan ollut käsi ojossa pyytämässä lisää..Ottaa vieläkin päähän ihan mielettömästi, vaikka vahingossa oli saanut sen ekan pätkän mutusteltua, kun oli paperit päällä, mutta oli saanut sen auki. Äh, pikku juttuhan tää loppujen lopuks on, mutta..miks just vielä marmeladia?! =(
Itse olin lauantaina Tallinassa, ja oli ihan rentouttavaa! Ja jopa mukava oli nähdä työkavereita pitkästä aikaa! Ostoksia tuli tehtyä harvinaisen vähän, mutta tärkeimmät löytyi, eli tuliaiset lapsille. =)
Sulla onkin näihin mua uhkaavasti lähestyviin pyöreisiin synttäreihin vielä mukavasti aikaa.. =) Kaikki vaan kysylee, et meinaatko juhlia kovin, mutta kun en varmaan juhli..Ja sit tulee kommenttia, et mikset järjestä mitään??! Tää loppuvuosi on vaan muutenkin kauheeta järjestelyä, kun on monia muita synttäreitä joulun ja uudenvuoden lisäks..Sukulaiset varmaan vois kahvittaa pojan 4v synttäreiden yhteydessä. Poika ainakin innostui, kun kysyin pidetäänkö yhteiset synttärit.. =) Kavereille olis kyllä kiva järjestää joku yhteinen illanvietto, mutta lasten kera..Lapset on menossa hoitoon jo viikko ennen synttäreitä, niin ei viitsi joka viikko " hoidattaa" niitä muualla..
MINSKULLE ***suuren suuret synttärionnittelut*** vaikka taitaa tulla päivän myöhässä...
Ja pikaisia paranemisia kaikille pienille sairastajille ja voimia äideille, tais olla ainakin äityliini ja Minsku!
Meillä näkyy jo valoa tunnelin päässä... mutta flunssa muuttui vatsataudiksi perjantaina (onneksi tavaraa tuli vain vaippa-päästä...)
mutta toisella peppu meni ihan vesirakkuloille. Tänään oli eka aamu kun yön ekat kakat vasta aamulla ja sen jälkeenkin vain yhdet. Tyttö söi ja joi koko ajan ihan hyvin, eikä tavara tullut heti ulos, mutta tunnin parin välein kuitenkin läpi vuorokauden ;( Ja onneksi isosisko ja me miehen kanssa ollaan terveinä!
Hopoliini oli ollut Tallinnassa... oliko siellä paljon joulujuttuja jo?!
Me ollaan lähdössä sinne miehen kanssa ihan kaksistaan ensi viikolla ja ollaan hotellissa yksi yö :) Ollaan suunniteltu ja suunniteltu mikä paras päivä ja kuka hoitaa tytöt, missä yötä ja millä mennään... mutta nyt kyllä lähdetään kun ei olla tehty kaksistaan mitään puoleentoista vuoteen (hui...kuinka pitkä aika...).
Syötiin just äsken koko perhe ja heti piti tulla nettiin " jäähdyttelemään" ... olin kerrankin tehnyt jotain muuta kuin pastaa (mitä syödään 5x viikossa) eli tein paistettua riisiä, kanafileitä ja itämaisen kastikkeen ja vielä aurajuustosalaatin. Mies tuli kotiin sopivasti kun kaikki oli valmiina pöydässä kynttilöitä ja selvettejä myöten... no ei sillä ollutkaan kiire pöytään vaan touhuili niitänäitä, esikoisen mielestä ruoka oli tosi pahaa ja pienempi huusi ruokailu venyi ja nälkä yllätti! Et syötiin sit siinä melskeessä kyllä samaan aikaan, mutta homma ei mennyt yhtään niinkuin olin suunnitellut ja se harmitti kovasti, nyt onneksi alan leppymään. Nyt noi muut leikkii tuolla ja mulla " omaa aikaa" :)
Palaillaan,j
Kiitoksia onnitteluista :)
Täällä alkaa lapset pikku hiljaa tervehtyy... Pienemmällä enää vain aavistus lämpöä ja isoveljen yskästä (joka on ollut tosi paha) kuulee, että alkaa pikkuhiljaa irtoileen lima. Huomenna kyllä mennään ulos. Ollaan oltu koko viikonloppu sisällä ja varsinkin esikko hyppii seinillä (joten myös äitikin...)
Joeela, mä tiedän ton tunteen! Huomaan että nykyään useinkin tulee tilanteita, joista on ajatellut esim. että vietetään joku tietty hetki perheen kanssa. Sitten kaikki onkin yhtää kaaosta ja menee kaikkien suunnitelmien vastaisesti. Ja sitten harmistun, ja usein ehkä tulee vähän suutahdettua. Vaikka eihän se tietty kenenkään vika oo. Kaikki ei lasten kanssa vaan voi mennä aina putkeen. Tai siis meillä ei edes yleensä mene.
Synttäreitten juhlistamisesta vielä. Mä yleensä tykkään jotenkin juhlistaa. Esim. kavereiden kanssa biletystä, tai miehen kanssa jotain yhdessä. Mutta jotenkin nyt tuntui ettei oikein ollut aikaa ja lapsetkin juuri alku kuusta oli pari kertaa hoidossa, joten ei oikein tohtinut viedäkään. Piti meidän mennä koko perheen voimin syömään, mutta se taas sit jäi noiden sairasteluiden takia. Kakkukahvit tarjosin vanhemmilleni ja appivanhemmille.
No täytyy tästä varmaan alkaa iltatoimiin ja mennä nukkuun!
Minsku
Kun Hopoliinille vielä piti sanoa, että toi on musta kans tosi ärsyttävää kun annetaan tollasiaherkkuja vedoten siihen, että " kun se nii pyysi" tai " kun se niin tykkäs ja halus lisää" . Siis tottakai pieni ihminen tykkää makeasta jos sille antaa! Ja tottakai se haluaa sitä silloin lisääkin" !
Niin ilman sen suurempaa pointtia, halusin vaan kommentoida tätä, kun törmään tähän usein itsekin....
Huomenta!
Jatketaanko vielä samaan pinoon?!
Äityliinille jaksamisia!!! Kyllä on pienellä ilkeä kierre päällä.. =( Toivottavasti saatte putkituksesta avun! Ja pääsette sinne myös pian.
Täällä ei itse asiassa mitään ihmeellistä ole tapahtunut..Lauantaita kovin odottelen, pääsen Tallinnaan työpaikan pikkujoulupäiväristeilylle! Ihanaa päästä vähän tuulettumaan!!!
Mutta, olkaamme ahkerampia tällä viikolla.. =)