Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUMAMIT 05 viikolla 47-48

20.11.2006 |

Nyt uutta pinoa ja tein nyt kahden viikon pinon ainakin kun ollut niin vähän kirjoittelijoita.

Juho tosi itkuinen ja tuntuu etteikö nyt antibiootti ja särkylääkekään enää auta,toivokaa tekin että se aika korvalääkärille tulis ja pian,ei tätä jaksa enää...

Katsotaan miten meidän synttärien juhlimisen ees käy,27.11 on Seinäjoella 1-v kuvauskin ja neuvola sitten 29.11.

äityliini jolla muuten -1kg viikossa,jee!!yhteensä -18kg!!

+kipeä Juho viikon päästä 1-vee

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hiljaista. Mulla on kyllä aina aikaa hetki tähän aikaan päivästä kun Milja nukkuu. Aina ei vaan jaksa kirjoitella... Nyt ollaan oltu tosi paljon kotosalla flunssailujen takia. Mutta tällä hetkellä aika terveitä. Pitää nyt sitten yrittää kylästellä lapsipaikat yhteen syssyyn, kun kohta on jo kuitenkin seuraava nuha. Ei pessimismiä vaan realismia ;) Eilen käytiin kavereilla, huomenna mennään siskolle ja perjantaina tulee mammakaveri kylään.

Miljan kolmas hammas on nyt tullut. En ihan ota selvää, vieläkö siinä on " nahka" päällä, mutta kyllä se läpi kuitenkin on. Tuntuukin jo. Kohtalaisen hyvin neiti silti syö, mikä on hyvä asia. Meinaa äitiä niin hermostuttaa jos ei ruoka maistu :D

Liinuksille vielä pottailusta: Kirjoitit että voisi olla vaikea saada kakkaa pottaan tulemaan, kun ei ole säännöllistä kakkausaikaa... Ei Miljallakaan ollut silloin, kun pottailu aloitettiin. Mutta ajateltiin kuitenkin, että kokeillaan ja katsotaan, suostuuko neiti edes siinä istumaan. Meillä on potallakäynti jokaisen ruoan jälkeen. Silloinhan yleensä mahakin toimii aktiivisimmin. Ja joka tapauksessa se on merkki siitä, että nyt on taas tämä hetki kun potalla istutaan ja silloin mahakin siihen ikäänkuin oppii... Useimmiten Milja kakkaa lounaan ja päiväruoan jälkeen. Aamulla tulee aina pissa ja muilla kerroilla sitten satunnaisesti mitä milloinkin tai ei mitään. Mutta eihän tässä vielä kuivaksi opita varmaan pitkään aikaan, mutta pääsee siinä vähän helpommalla kun ei kakka pääse liiskaantumaan peppuun :/

Imetän tällä hetkellä vielä aamulla ja illalla, mutta kyllä viikon päästä jätän iltaimetyksenkin pois ja jätän vain aamun mahdollisesti siihen saakka, kun Milja on vuoden. On tuo aamutissi neitille niin tärkeä... Ja heti kun 11kk tulee täyteen, aletaan opetella tavallisen maidon juontia. On ne niin isoja jo nämä joulupiiperot. Kohta syö jo tavallista ruokaakin! Kyllä toisaalta tulee niin haikea mieli, kun kattelee kuvia ja videonpätkiä Miljasta ihan rääpäleenä... Mutta en kyllä vielä millään jaksais toista pientä... On jo niin ihanan helppoa tämä arki. Vaikka siltikin meinaa välillä niin kovin väsyttää. Pimeys kenties... Ja nyt onki tosi synkkää ja kurjaa kun kaikki lumetkin sulas pois, vaikka sitä oli jo aika paljon!

Milja edelleen tyytyy seisoskelemaan tukea vasten. Välillä ottaa muutaman askeleen siinä, mutta aika laiskasti. Konttaamalla menee hurjaa vauhtia ja aukoo kaikki laatikot mihin yltää. Mutta hirveän reipas ja suloinen tytteli on <3

Nyt häivyn jaarittelemasta. Voikaa hyvin!

Äippä ja Milja 10kk3vko

PS. Mulla ei ainakaan paino pääse putoamaan. Olisi niin ihana laihtua, mutta itsekuri vaan on karannut jonnekin todella kauas...

Vierailija
22/23 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovin ahkerasti kirjoitellut, taustaillut kyllä! ;o)

Meillä olis perjantaina miehen kanssa Tallinnaan lähtö viikonlopuksi ja Olivia menee sitten mummon ja ukin luokse hoitoon. Ekan kerran lähdetään nyt Olivian syntymän jälkeen kaksin ja kyllä minua jännittää miten Olivia " pärjää" viikonlopun! ;o) Siis varmasti pärjäävät, mutta pärjääkö äiti?? Voi voi, mahtaa se olla kova ikävä koko viikonlopun!

Olivia kävelee tukea vasten ja taaperokärryllä ajelu on kivaa! Sanoja ei vielä tule, mutta eiköhän nekin aikanaan. Hampeja on 3 ja lisää näyttäsi olevan tulossa ihan useampi ja voi sitä kuolan määrää!! Miten teillä muilla ruokahommat? Eli mitä teidän " vauvat" nyt syövät? Olivia syö kaupan 8kk:n purkkeja, mutta omatekemät, " oikeat ruoat" eivät oikein uppoa. Sais jo ruveta tottumaan, että kävis koko perheelle sama ruoka.

Minä olen hoitovapaalla siihen asti, kunnes Olivia täyttää 3-vuotta. Välillä kyllä tuntuu, että miten sitä pärjää (rahallisesti), mutta jospa tuota jotenkin selviäis. " Pikkukakkonen" on haaveissa ja saa tulla, jos vaan on tullakseen...! ;o)

Mutta jatkampa nyt vähän aikaa vielä surffailua, kohta Olivia varmaan herääkin päikkäreiltä.

Sarkkali + Olivia 11kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa niin. Tossa äsken kirjoittelin pitkän pitkän viestin ja tietysti äidin pikku atk-apulainen kävi läppäämässä koneen kiinni!!!!!

Tätä hommaa meillä harrastetaan tosi useita kertoja päivässä. Joko kone kiinni tai päälle.

No sitten asiaan. Olivia on alkanut seisomaan ilman tukea ja nyt on löytynyt myös konttaamisen jalo taito =)

Me ollaan syötetty Olivialle jo samaa ruokaa mitä muu perhe syö. Tosin vielä vähän valikoiden, esim. makkararuokaa en ole antanut.

Maitona on vielä korvike ja vasta vuoden iässä siirrytään tavalliseen.

Hapanmaitotuotteet tosin uppoaa tosi hienosti, erityisesti raejuusto on herkkua.

Pottailua harjoitellaan päivittäin. Tuotokset tosin on melko satunnaisia vielä. Pissat osuu useasti, mutta kakkaa ei kyllä pottaa ole onnistunut tekemään.

Kotiäitinä olen ainakin ens vuoden elokuuhun. Tosin mitään erityistä hinkua mulla töihin ei kyllä ole palata. Joten saattaapi olla että vielä jatkan hoitovapaata.

Kurjaa, kun noi ilmat on noin kehnot =( Ei ole erityisen jouluiset säät. Mulla kyllä on jo kova " joulukuume" . Olen ihan täysillä jouluihminen. Tänä vuonna saa juhlia oikeen kaksin verroin. Olivia täyttää meinaan vuoden tapaninpäivänä =)

Hauskaa loppuviikkoa kaikille ja kohtahan alkaa jo ekat tontut täyttämään vuosia.

Heikk@ ja Olivia, kohta 11kk sekä isosiskot