Minkä pizzan söit viimeksi?
Mulla just lautasella fantasia, tähän valitsin katkarapu, pekoni, Aura-juusto ja persikka -täytteen. On kyllä hyvä combo!
Kommentit (287)
Puolikas Dr. Oetker Ristorante Pizza Vegetale ja puolikas Pizza Speciale
Vierailija kirjoitti:
Ananas ei kuulu pizzaan.
Kuuluu kuuluu.
PizzaHut pepperoniperhepizza. Oli tarjouksessa. Hyvä maku.
Tilasin muutama viikko sitten ravintolasta jauhelihapizzan, johon valitsin lisäksi suolakurkkua ja ananasta. Minulle oli suositeltu kyseistä yhdistelmää. Se oli hyvää. Varmaan seuraavaksi kun teen itse pizzaa, laitan samanlaiset täytteet.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tein viime viikonloppuna tomaatti-paprika-fetajuustopitsaa siskoni juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Pizza on weeteeväen sapuskaa.
Mitäs paskaa sä ite vedät?
Viime viikonloppuna wolttasin
MEDITERRANEO
Paahdettu paprika, kesäkurpitsa, munakoiso,
oliivi, feta, basilika. Tsatsiki paistamisen jälkeen.
LOHI
Kylmäsavulohi, ranskankerma, marinoitu
punasipuli, kapris, tilli, tuorejuusto. Tehdään ilman pizzakastiketta.
Roomassa käydessä ihastuin noihin valkoisiin pizzoihin, koska tomaattikastikkeesta en kauheasti välitä ja joissain pizzerioissa se on oikeesti ihan kauheeta. Mediterraneossa sitä on, mutta siihen se sopii.
Faith kirjoitti:
Tilasin muutama viikko sitten ravintolasta jauhelihapizzan, johon valitsin lisäksi suolakurkkua ja ananasta. Minulle oli suositeltu kyseistä yhdistelmää. Se oli hyvää. Varmaan seuraavaksi kun teen itse pizzaa, laitan samanlaiset täytteet.
Se on hienoa, että mielikuvitus riittää vain kopiointiin.
Pohja 00-pizzajauhoista edellisenä päivänä jääkaappiin nousemaan. Päälle tomaattikastiketta, salchiconia, oliivia, sipulia, valkosipulia, kirsikkatomaattia. Oliiviöljyä ja rucolaa uunin jälkeen. Nam.
Menen nyt syömään Saarioisen tonnikalaleivän. Viimeksi söin pizzaa pari viikkoa sitten, siinä oli päällä kinkkua, sipulia, juustoa ja ananasta.
Perhelääkärimme Oetkerin mozzarellan. Edellinen ravintolassa syöty paikallisen quattro.
Minäkin teen taikinan edellisenä päivänä 00 jauhoista jääkaappiin tekeytymään. Täytteet kuitenkin erilaiset kuin sinulla
Viimeisestä on jo aikaa, ei oo pizzattanut.
Kotipizzan sienimestarin.
Viimeksi itsetehtyä pellillisen verran ohuella pohjalla durumvehnästä sekä päälle pitkällä kaavalla valmistettu tomaattikastike sipuleilla. Täytteinä salamia, kinkkua, oliiveja, mozzarellaa ainakin, taisi olla jotain muutakin.
Pitseriasta otan usein sellaisen, jossa on ainakin sipulia ja paprikaa, siiten joku liha tai kana lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Pizza on weeteeväen sapuskaa.
Jep. Siksipä esim. Margharita-pizza on saanut nimensä kyseisen kuningattaren mukaan joka nimenomaan oli matkallaan pyytänyt saada maistaa pizzaa. Kokki oli tehnyt kolme erilaista, kaksi ensimmäistä eivät olleet kelvanneet, joten kolmanteen kokki oli laittanut vain yksinkertaista aineksia Italian lipun värien mukaan ja Margareta oli hullaantunut. Ihme wt-kuningatar.
Itse taisin viimeksi syödä Dr. Oetkerin tomaatti- mozzarellaa tuunattuna valkosipulilla, oreganolla ja lisäjuustolla. Harvoin viitsin tilata pizzeriasta kun en jaksa edes pakastepizzaa kerralla niin vielä isommat pizzat jää sitten vaan homehtumaan jääkaappiin kun eihän se koskaan seuraavana päivänä ole niin hyvää.
Tonnikalasipulivalkosipuliananas. Ite tein😋