Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Marraskuisten vko47***

20.11.2006 |

ajattelin pistää uutta pinoa,kun tuo edellinen niin paisui. vaikka siellä on jo tämän päivän juttuja.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

arpiin en osaa paljon mitään sanoa, mutta samankaltaisia mietteitä omasta kropasta ja sen kelpaavuudesta on ollut. meikäläinenkin on vuosien saatossa kiloja kartuttanut kymmenen ja ei timmiydestä puhettakaan. ajoittain olen tosi tyytymätön roikkurintoihin, mahapömppään ja ties mihin muuhun.. ympärillä tuntuu olevan superhyvin palautuneita naisia jotka ovat tosi hehkeitä pian synnytyksen jälkeen. koitan ajatella että ehkä mäkin sitten kun lapset on isompia... parempi olla miettimättä liikaa.

syömisistä- meillä tuo tyttö asuu tissillä. syöttö kestää aina tunnin kun nuokahtelee rinnalle ja pitää herättää vaipanvaihdolla välillä. 2 tunnin tauko maksimissaan ja sitten taas syödään. jos en herättele vaipanvaihdolla syömään niin sitten asuisi rinnalla. hah, ja kuka sanoi että vauva imee kyllä tehokkaasti ja puolessa tunnissa sen minkä imee! ;-)

syömiset on muutenkin haastavia. meillä on imuote vieläkin aika hukassa. :-( vauva tunkee leukaa alas kamalasti eikä tajua aukaista suuta ammolleen. hermostuksissaan tunkee käsiään väliin ja suuttuu kun yritän hieman parantaa asentoa ja hivutella käsiä pois nänniltä. syömisen aloittaminen on pitkä ja tuskastuttava operaatio. pitkällään olen koittanut saada syömään ja sitä asentoa paremmaksi, mutta sitten tulee maitoa vauvalla nenästä ulos ja tukehtumispärskimisiä. millonkahan tämä helpottaa? vauvalla ikää 6 viikkoa...

ja taas siellä äitiä huhuillaan. pitänee lähteä taas kokeilemaan...

Vierailija
2/35 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kohta pääsis tänne puolelle, alkaa olla jo tuskan paikat meillä lopuilla marrasmuruilla tuolla odotus-puolella.

Onnea kuitenkin kaikille vauvautuneille tasapuolisesti.

Perästä tullaan!

vko 40+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swehina: älä suotta vielä huolehdi. Mulla nyt 3 sektiota takana ja joka kerta olen ollut kauhuissani kun olen haavaa uskaltautunut katsomaan, aina se on näyttänyt siltä ettei siitä ikinä voi hyvää tulla mutta ainakin kahden kerran jälkeen haava on ollut n.6kk synnytyksen jälkeen suhteelisen huomaamaton ja kun tokasta sektiosta oli kulunut 2 vuotta niin arpea tuskin edes huomasi. Nyt en tiedä miten tän viimesen kanssa käy, ruma se ainakin nyt on mutta antaa ajan kulua. Enemmän mua huolettaa kun se on vieläkin niin kauhean kipeä koko vatsa on kipeä. Itse olen ajatellut antaa haavan ja vatsan ja itseni parantua uuteen vuoteen saakka ja aloitan vasta sitten kuntoilun, nyt käyn vaan kävelyllä. Vaikka mieli tekisi jo kauheasti liikkumaan niin tiedän, että on parempi antaa kropalle aikaa parantua kun sitten jälkikäteen parannella vahinkoja jotka syntynyt kun alkanut rehkimään liian aikaisin.

Kuka puhui suklaanhimosta? Mullakin aivan järkyttävä suklaanhimo, voisin syödä suklaata koko ajan ja niin melkein teenkin... levy menee päivässä. Muistelen että isompien lasten vauva-aikana oli sama juttu ja silloinkin söin älyttömät määrät suklaata. Aiaksemmin mulla imetys hoitanut liikakilot niin hyvin pois että kun vauvat olleet n.4kk niin olen ollut liiankin laiha, saa nähdä kuinka nyt käy. Olen kuitenkin päättänyt että nyt en stressaa kiloista vielä vaikka kieltämättä välillä ahdistaa kun en mahdu omiin vaatteisiini mutta vauva on kuitenkin vasta 3vkoa joten antaa ajan kulua.

En enää muista mitä muuta piti kommentoida, kauheesti tsemppiä kaikille, vaikka synnytyksen jälkeinen aika on rankkaa vuotavien tissien, imetysongelmien, jälkivuotojen, läskien ja kipujen kanssa niin on se samalla myös ihanaa aikaa. Ja onneksi meillä on tää paikka missä voi valittaa!

onna

Vierailija
4/35 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa univaje tuntumaan toden teolla. Öisin saa unta jotain 3h, sitten sitä yrittää paikata aamupäivällä - muksulle video ja minä nukun ne pikkupätkät, mitä vauvojen hoidolta pystyn. " Aamupala" tulee syötyä siinä luonasaikaan.

Imetystä vihaan tällä hetkellä yli kaiken! Vaikka se sujuukin, niin se on fyysisesti niin rankkaa. Mulla on jo yläselkä ihan tuhannen päreinä ja kyynärpäät ruvella. Asennot kun on aivan karmeita - rintani ovat niin hankalan malliset, että tosiaan saa taituroida, että imuote pysyy hyvänä.

Momentti: Teidän vauvan syömisen aloitus kuulostaa ihan meidän Jounin touhuilta. Tosi ärsyttävää varsinkin se leuan painaminen alaspäin, kun pitäisi tehdä juuri päin vastoin. Siinä kun aikansa säheltää sen pään, suun ja käsien kanssa, vauvalla on jo niin nälkä, että huutaa pää punaisena. Itsekin on jo ihan tuskastunut ja lähellä itkua siinä vaiheessa. Se tutti meillä jotain auttaa tuohon. Eli rauhoitan ensin tutilla ja sitten nappaan sen pois ja yritän tökätä tissiä äkkiä tilalle. Rintakumikin toimisi, mutta vihaan jo sitäkin kapistusta, kun se vie puolet imutehosta pois. Haluaisin muutenkin Jounin oppivan kunnolla rinnalle kuten veljensä.

Tänään tuli Taysista lappunen, jossa ilmoitettiin istukkatutkimuksen tulos. Identtisiä ovat, kuten pitikin. Nyt nuo ovat muuttumassa saman näköisiksikin, kun molemmilta on kulunut " vauvakarva" pois, ja molemmat ovat pulskistuneet paljon. Ainoa erotus taitaa kohta otsan malli. Vähän eritavalla on otsa muotoutunut, kun ovat eripäin maailmaan tulleet.

Alia ja pojat 1kk

Vierailija
5/35 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudunpa minäkin vihdoin tälle puolelle. Pikkutyttömme syntyi jo lähes kaksi viikkoa sitten, tiistaina 7.11. klo 20.53, raskausviikolla 38+2. Painoa oli 3160 g ja pituutta 49,5 cm.

Kotiuduttiin sen viikon lauantaina ja kaikki mennyt mainiosti ¿ tyttö syö ja nukkuu hyvin. Lisäksi tyttö on äärettömän söpö; paksu tumma tukka ja hymykuoppa! Terveydenhoitaja pääsi käymään kotona heti seuraavana maanantaina, ja painoa oli tullut hienosti 120 g kahdessa vuorokaudessa! Syntymäpainosta oli nimittäin tipahtanut reilusti, ja laitoksella oli vielä jonkin verran lisämaidon tarvetta. Kun pääsimme kotiin, maito kuitenkin nousi kerralla ja parissa vuorokaudessa tosiaan reilun 100 g:n nousu painossa. Oli hieno tunne saada asiasta varmistus, sillä esikoisen kanssa oli maidon kanssa jatkuvasti ongelmia. Maito nousi mulla todella myöhään, ja silloin oli jo paljon lisämaitoa käytössä. Osittaisimetin sitten, mutta kaikkiaan vuoden ikään saakka. Nyt tuntuu hienolta, että ollaan omalla maidolla ja että sillä kasvaa! Toivottavasti sama kehitys jatkuu...

Tämä näin lyhyesti tällä erää, nyt kuuluu makuuhuoneesta heräämisen kitinää. Lisää seuraavalla kerralla!

Toivekuu + tyttö 13 vrk

Vierailija
6/35 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni viime yö taas tuttuun malliin yhdellä syömisellä yöllä ja sitten aamusta klo:5 toinen kerta.

Mutta nyt päivällä vauva on aloittanut sen että syö tiheeseen vaikka 3 kertaa 2 tunnin aikana ja sitten pitää 3-4 tuntia taukoa.

Ja nyt nuo tiheät syötöt sai nännit kipeeksi että aina kun vauva alkaa syömään niin sattuu kovasti.

Olisko jollaine neuvoja mikä tuota kipua helpottaisi vai johtuuko huonosta imemis otteesta esimerkiksi???

Rauhallinen vauva on edelleen muuten,paitsi että nyt ei isi kelpaa edes lohduttamaan kun tulee nälkä mutta ääni hiljenee heti kun pääsee mun syliin takaisin eli ilmeisesti huomaa että ruokaa kohta saatavana.

Mutta eipä muuta ihmeempää.

toivoovauvaa+pikku-peikko pian 3 viikkoa.

Vierailija
7/35 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime yö tiheän syönnin yö. Kahden tunnin välein ylös ja 3-4.30 syötiin sitten kolme kertaa. No, hyvä että pojulle ruoka maittaa... Esikon hain juuri tarhasta ja tyttö oli aivan tulikuuma, kuumetta 39. tuossa torkkuvar nyt molemmat lapset.

palautumisesta. Tästä toisesta olen palautunut paljon nopeammin, jälkivuotoa tulee enää nimeksi ja nythän alakertaa ei tarvinnut parsia eli senkin puolesta ollut helppoa. Mahaa nyt on mutta olen pikkuhiljaa aloittanut vatsan jumppaamista. Kyllä ne ekstrat kesään mennessä lähtevät - olen päättänyt olla armelias itselleni ja en stressaa liikoja.

Tilasin tänään brazil carry me -kantoliinan. Vaikuttaa helpolta ja näppärältä. Vanha liina on melkein 5m ja liian kuuma sisällä pidettäväksi. Esikko tykkäsi liinailusta ja lukemattomat koiralenkit sillä käveltiinkin. Muita liinailijoilta?

Onnea uusille palstautujille, kivan kun täällä puolella alkaa olemaan myös säpinää

MA ja Veeti 2 vkoa tasan

Vierailija
8/35 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin pääsen koneelle jo kun eka viikko vauvan kans on tullut täyteen. Meille syntyi suloinen tumma tyttövauva 9.11. Sektio haava on hyvää vauhtia parantunut, kipua ei tunnu enää ja olokin jo normaali. Imetys on lähtenyt hyvin sujumaan. Tyttö nukkuu hyvin varsinkin päivällä, yöllä heräilee usein ja asuu tissillä :) On vissiin väärällä vuorolla tuo meidän rinsessa :D

Vaavaa

Vierailija
9/35 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätinpä minäkin nyt pinoutua tälle puolelle. Harvassa on ne kerrat kun koneelle pääsee tai jaksaa mitään kirjoitella.

Poika on melkoinen syöppö, söi eka päivinä jopa tunnin välein yleensä kaksi tuntia oli maksimi syötön väli. Nyt on pari yötä mennyt kolmen tunnin välelilläkin eli yössä syödään noin 3-4 kertaa.

Vauva nukahtaa vähän liian aikaisin tissille enkä saa toista rintaa tyhjennettyä muuta kuin lypsämällä. Maitoa kyllä riittää on niin täyteläiset että vois kuvitella niissä olevan puolen litran silikonitäytteet, no kohta on enää kuivat nahkapussit muistona...

Neuvolatäti kävi eilen kotikäynnillä ja vauva on jo yli syntymäpainonsa joka tavallisesti saavutetaan parin viikon ikäisenä. Kyllä tuommoisella syönnillä kasvaakin kohta varmaan syö isänsä kans kilpaa perunoita :)

Itsellä vointi on hyvä, ei väsytäkkään niin hirveästi mitä alussa pelkäsin vaikka saattaahan se väsymys jossain vaiheessa yllättää.

Kilotkin(10kg) melkein kaikki jäivät jo sairaalaan ja imetys on tehokas loppu kilojen poistaja, mutta kaikkia herkkuja minunkin tekee mieli, suklaata ja kahvipullaa pitäs aina olla saatavilla. Onneksi on kauppaan sen verran matkaa ettei tule lähdettyä hetken mielijohteesta hakemaan herkkuja.

että tämmöttii meilläpäin

mariia75 ja " veikka"

Vierailija
10/35 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoovauvaa: kuulostaa etta imuotteessa on vikaa jos sattuu. Hyvia kuvia loytyy http://www.hus.fi/default.asp?path=1;32;660;546;570;1121;807;1135;1136;…

Meilla oli sama ongelma aluksi ja olikin toinen nanninpaa verella. Mutta pari paivaa karvistelin sen kanssa ja sitten parani ja meni ohi. Laitoin lanoliini rasvaa ja se auttoi paljon. Nyt tytto on sellainen maitopossu ja oikea imetyksen ammattilainen :) Tsemppia vaan, muistan etta se kipu on todella ikava.

Yksi ihan hauska imetysvinkki, osta joku natti rannerengas jonka saa helposti pois. Sitten laitat sen aina siihen ranteeseen josta viimeksi imetit, niin muistat aina kummasta tarjota seuraavalla kerralla. Ei tartte kopeloida kumpi on taydempi :D

Meilla kans liinaillaan ja toimii mielettoman hyvin. Karrylenkkeja ei olla viela aloitettu, koska jos puuhastelen liikaa aityy se jalkivuoto pahemmaksi. Muuten toipuminen on sujunut hyvin. Uskalsin jopa kurkata pikkupeililla milta nayttaa ja on entisellaan taas. Raskaudenaikana musta tuntuu etta mun alapaalla on oma elama ja voisin vannoa etta painaa ainakin kilon.

Puntaria en omista joten en tieda paljonko on painoa lahtenyt veikkaisin sellaiset 10 kiloa. Eli viitisen kiloa viela niin oltais aloituspainossa. Maha kutistuu tasaiseen tahtiin, vaikka on se viela ihan pullataikina. Itse tarkkailen painoani mittanauhan kanssa ja huvikseni mittasin ahterini ymparyksen eli 8cm leveampi kuin ennen raskautta! Sanon vain itselleni, etta luut ovat siirtyneet kun vauva on tullut lapi ja kohta menee paikoilleen ;)

Mietin etta pitaisiko jattaa sokeri kokonaan pois, kun sita tulee syotya paivittain. Pari paivaa joutuu karvistelemaan ja sitten makuaisti heraa uudestaan. Kaikki hedelmat ja kasvikset maistuvat todella makeilta.

Mutta torstaina on thanksgivig, ehka sen jalkeen...

KUinka kauan meinaatte odotella ennenkuin alkaatte treenaamaan taas? Lantionpohja jumppaa yritan muistaa tehda paivittain ja vahvistelle noita syvia lihaksia ihan hengitysharjoituksilla.

Tsemppia Alialla olet aika sissi kun kaksosia jaksat imettaa! Jaksamista niiden vahasten younien kanssa. Minun mantrani on " tamakin vaihe menee joskus ohi" .

Hyvia vointeja kaikille!

BettyBlu ja Marrasprinsessa 19 paivaa

Vierailija
11/35 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuo yöt menee yleensä niin, että tyttö syö klo klo 22-23 alkaen kolmen-neljän tunnin välein. Ja vähän tuosta " nukkumaanmenoajasta" riippuen heräillään kahdeksan-yhdeksän välillä. Yleensä itse herään juuri sopivasti niin, että ehdin aamupalaa napata ennen vauvan heräämistä. Sen olen huomannnut, että vauva nukkuu selvästi paremmin vieressä. Omassa sängyssä saattaa alkaa ähisemään parinkin tunnin päästä, mutta mamman kainalossa posottaa sen neljä tuntia.

Päivällä hereillä ollessan haluaa yleensä tunnin välein tissiä, mutta jos nukkuu imetysvälit niin sitten kolmisen tuntia jaksaa yhdellä syötöllä. Nuo kyllä aikalailla " mutu" tuntumalla, sillä tän toisen vauvan kanssa en enää jaksa oikein kelloa tuijottaa. Tissi vaan suuhun kun siltä kuulostaa :) Ekan kanssa vahdin liikaa noita soveliaita syöttöaikoja ja olin ihan paniikissa, jos vauva halusi tunnin välein välillä syödä. Nyt ei jaksa stressata :)

Bubblesille onnittelut tissien toiminnan alkamisesta :)

Ja kaikille vauvautuneille onnittelut myös, lämipät sellaiset!

Mutta nyt alakerrassa ähistään ja piereskellään siihen malliin, että äitiä tarvitaan...

Marrastoive

Vierailija
12/35 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIINAILIJAT: APUA!!! Mulla on liina, mutten osaa sitoa sitä... Oisko teillä mitään linkkiä heittää, missä olisi jonkun TOSI HELPON sidonnan ohje? Siskon piti tulla näyttämään, mutta se peruuntui sitten.

t. epätoivoinen ja melko imbesilli marrastoive ;)

Vierailija
13/35 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasia pumppuja teilla on vai onnistuuko ihan kasin?

Swehina ja haltijapipari; muistakaa etta, ihmiskeho on niin ihmeellinen ja kykenee parantamaan itsensa niin loistavasti. Parin kuukauden paasta arpea tuskin huomaa!

Vierailija
14/35 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yritetään liinailla. Meillä kaksi ensimmäistä ei kovin viihtyneet liinassa (vaikka yritin), niin nyt ei sitten meinaa muistaa tätä tyttöäkääm siihen sulloa =O Tulee vain kanniskeltua tai laitettua sitteriin... Meillä on sellaine 5m:n BabyBundler. On tosiaan kuuma, vaikka muuta väittävät. Ja minä ainakin olen kömpelö vauvaa siihen laittamaan. Harjoituksen puutetta =) Pitäisi aktivoitua.

Sidontoja voi käydä katselemass vaikka BABYIDEAN SIVUILTA. Ohessa linkki.

http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/sidontoja/sidontojaX.html

Olisipa kiva tosiaan, jos ne kilot jäisivät laitokselle. Täällä siitä 20kg:sta on 10kg jo lähtenyt, mutta perinteisesti ne toiset istuu sitkeässä. Ja takamus on tosiaan levinnyt =O Ihmettelen, mahtuuko koskaan vanhat housut päälle! Maha on hiljalleen pienentynyt, mutta taitaa pian olla siinä pullataikinakuosissa, mihin jämähtää =( Pitäisi kait katsella, mitä syö, mutta kun muutenkin nuo ruokailut tapahtuu, milloin tilaisuus, niin ei jaksa vahtia. Ehkä tosiaan kesäksi on sitten jo kohtuukunnossa. Alakerta on jo kunnossa (kun ei kerran mitään tullutkaan), paitsi jälkivuotoa on vielä. Ja sitäkin tosiaan, jos rehkii enempi (kävelee, nostelee tms.) ja imettäessä saattaa tulla *tulva*. Kahdesta edellisestä vuotoa oli vain kaksi viikkoa...

Minulla on aina alkuunsa tullut rinnanpäät kipeiksi, vaikka imuote on vauvoilla ollut hyvä. Vie sen jonkin ajan ennen kuin rinnat tottuu. Toki ote on hyvä tarkastaa. Ja minä uskon tuohon Lansinoh voiteeseen. On ollut kaikilla tosi hyvä! Ei tarvitse pestä pois imettämiseen ja vaikka kallista, tosi riittoisaa. Huvittaa hiukan tämä meidän tyttö, kun syö hiukan eri tavalla kuin pojat. Jotenkin *imaisee* rinnan suuhunsa suu vain somasti raollaan. Pojat haukkasivat ihan reilusti. Muuten kyllä syö ja usein ja sen kaksoisleuassa huomaa =) Vaa eipä tuo typy mikään pieni ollutkaan. Rytmi on vielä haussa eikä voi sanoa mitään tarkkoja kellonaikoja, millä mennään. Yleensä syö 1-3 tunnin välein. Viime yönä havahduin, että nukkui 22-03!!! Itse tosin piti herätä kakkosen kanssa... Eli univajetta on edelleen =) Mutta aikansa kutakin!!!

ALIA olet tosiaan sissi, kun jaksat kahta imettää. Mutta muistathan kuitenkin oman jaksamisesi!!! Kukaan ei nauti siitä, jos äiti väsähtää täysin... (meillä tosin se kuullosti miehestä *vitsiltä* ja vei isompia mukanaan vähän kuin suurikin ritari...)

Eipä tällä puolen ihan jatkuvasti ehdi palloilemaan. Jos lukea ehtiikin, niin kirjoittaminen vie oman aikansa. Ja meillä nuo kaksi isompaa (pienempikin jo virittelee uhmaa) vaatii aika paljon hermoja =(

No nyt tuolta sängystä kuuluu taas tuhinaa ja vaatimusta!

TalviSalama + Tiitiäinen 2,5vk

Vierailija
15/35 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on käytössä hug-a-bub ja on aivan loistava! kakkosen kanssa käytin sitä tosi ahkeraan ja tämälkin vauva viihtyy liinassa erittäin hyvin. Yleensä illalla saattaa olla vähän levoton ja kärttyisä mutta heti kun otan liinaan niin nukahtaa.Kakkosen kanssa käytin hug-a-bubia noin 9kk ja sitten siirryin maya wrapiin joka oli myös erittäin hyvä, helppo ja kätevä liina.

babyidean sivuilta löytyy hyvin ohjeita liinan sitomisesta. Liina pitää muistaa laittaa tarpeeksi tiukalle, jotta se on sekä äidille että vauvalle hyvä.

Tänään käytiin vähän kaupungilla vaunuilemassa ja joululahjoja katselemassa. Poika nukkuin vaunuissa tyytyväisenä, uhden kerran syötin kahvilassa ja sitten nopeesti kotiin. Kiva käydä välillä vähän piipahtamassa jossain muualla mutta kyllä koti on toistaiseksi paras paikka! Taitaa käydä tänä vuonna samalla tavalla kuin aikaisemminkin että ostan lahjat viimosella viikolla. Ei vaan löydy oikein mitään näin ajoissa ja haluan katsastaa kaikki mahdolliset vaihtoehdot...

Nyt kahvinkeittoon!

onna

Vierailija
16/35 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pumpusta, mulla on sairaalan sähkökäyttöinen lainassa, minä siis luovutan maitoa ja tuon pumpun saa silloin lainaan. Hyvä on kapine ja helppo lypsää toista kun imettää toista. Ainun käsikäyttöinen mulla on esikoisen ajoilta, sillä en saa mitään irti. Käsin vain kun rinnat on ihan täydet ja silloinkin vaan joitain kymmeniä millejä.

Vierailija
17/35 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis ihan osaimetyksellä ovat nämä pojat. Ei mun maidontuotannolla molempia täysimetettäisi, eikä mun hermoilla :) Miska saa ehkä 80% äidinmaitoa, Jouni noin 40%. Jotenkin sitä tulee vaan annettua tissiä Miskalle useammin, kun hänet on niin helppo imettää.

Näiden poikien mukaan voisi säätää vaikka kellonsa. Niin tarkalleen ne yöllä heräävät syömään 3h välein. Harmi vaan, että syövät peräkkkäin. Eli mulle tahti on 2h unta ja 2h syöttöä, 2h unta 2h syöttöä. Ja kappas - sitten onkin aamu ja esikoinen herää.

Alia ja pojat 1kk

Vierailija
18/35 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ihana yö takana. tyttö valvotti poikkeuksellisen myöhään ja meni nukkumaan vasta klo 12 yöllä. en tajunnut vaippaa vaihtaa ja ihmettelin että miksi rutisee- no vaippa oli märkä. ja tissille simahti sitten. ja nukkui 6 tuntia putkeen :-) parina yönä on nukkunut 5 tuntia ekan pätkän joten taitaa tyttö uniaan alkaa pidentää. ihanaa! mulla ei olekaan ennen ollut tällasta lasta joka nukkuis pidempään kuin 2-3h pätkiä.

alunperin meillä oli suunnitelmissa ettei tissille nukutettaisi kun tavasta on tosi vaikea päästä eroon. mutta illat menee helpommin kun lapsi saa mitä haluaa.

eilen soittivat taysista- vauvalla on kuulemma diabetesgeeni ja nyt olisi sitten taysin käyntejä tiedossa 3kk välein tuonne 4v saakka. onkos kellään tästä tutkimuksesta tarkempaa tietoa?

Vierailija
19/35 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitospaivaa ollaan tanaan vietetty ja syoty hyvin. Kaytiin pikku karrylenkilla ja neiti viihtyi oikein mainiosti.

Kyllapas oli pelottava kokemus jaasa, onneksi kaikki meni hyvin.

Vierailija
20/35 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten iski taas päänsärky... yleensä en tuosta vaivasta kärsi, mutta tuppaa ilmenemään näin imettäessä aika usein. Plaah! Varmaan taas hartioita pitäisi muistaa venytellä!

KANELISOKERI: Kuullostaa tuo vaipanvaihto ja pukeminen ihan *normaalilta*. Meillä ovat kaikki huutaneet raivokkaasti ensimmäisen viikon em. askareissa ja toisella viikolla hiukan vähemmän. Siitä se sitten hiljalleen on tasoittunut. Eipä siis vaan taida homma olla vauvojen mieleen =P

Meillä on parina yönä nukuttu jopa neljän/viiden tunnin pätkät!!! Varmaan ihan ohimenevää. Ainakin nuo pojat harrastivat 1-3 tunnin välein syömistä läpi vuorokauden. Muutaman *haksahduksen* tekivät, mutta sitten kiireesti palasivat tiheään syöntiin, ettei mamma luule nukkuvansa koskaan... Eipä nuo tytön unet minuun vaikuta, kun tietenkin juuri niinä öinä pojat heräilevät!

Muutoinkin meillä nuo pojat keksivät kaikkea riemastuttavaa juuri silloin, kun ei millään pääse tilanteeseen =( kekseliäisyys tuntuu kasvaneen ihan huimasti. Ja äipän hermojen rassaaminen. Vaikka siskostaan huolehtivatkin liikuttavasti, on tuo mustasukkaisuus purkautunut sitten muuten riehumalla. Eikä vieläkään ole kunnon yhteistä päivärytmiä. Illat tapaa venyä, kun yksi tissillä ja toiset pomppivat sängyistään...

Muutaman kerran on ulkoiltu, kun tuo iskias jo hiukan helpottaa. Mutta ei sovi kovin paljon kävellä, kun oitis potkii takaisin =(

Meidän 1½v oli juuri neuvolassa ja aika lailla on saman kokoinen kuin isoveikkansa saman ikäisenä. Vain joitakin satoja grammoja painossa eroa... Jännää...

Jassoo... taas äippää viedään...

TalviSalama + Tiitiäinen (huomenna 3vk)