Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unettomuus

Vierailija
10.02.2023 |

Miten hyväksyä se, etten parane unettomuudesta. Vertaistukea ja kokemuksia kaipaan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nyt hyväksyä mikään vaikea asia? Opettele asennoitumaan siihen ominaisuutena, ei sairautena. Keksi juttuja joita voit tehdä yöllä kun et saa unta. Lopeta tuskailu, meditoi, lue kirjoja, kirjoita päiväkirjaa. Nukut sitten kun nukut. Olen itse kärsinyt unettomuudesta vuosikymmeniä.

Vierailija
2/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeistä ja itsehoidon menetelmistä loppuu teho ajan myötä. Kaikkea on jo kokeiltu. Terveenä nukuin öisin kahdeksan tuntia, enkä edes osannut pelätä tai varoa unettomuutta. Sitten sairastuin fyysisesti, enkä enää saanutkaan unta. Tällä hetkellä nukun 2-3 tuntia, jos nukun lainkaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä taistele vastaan, ei hyödytä mitään. Minulla paha unettomuus, elän sen hyväksyen. Rajoittaa elämää huomattavan paljon, mutta ei voi mitään.

Vierailija
4/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nyt hyväksyä mikään vaikea asia? Opettele asennoitumaan siihen ominaisuutena, ei sairautena. Keksi juttuja joita voit tehdä yöllä kun et saa unta. Lopeta tuskailu, meditoi, lue kirjoja, kirjoita päiväkirjaa. Nukut sitten kun nukut. Olen itse kärsinyt unettomuudesta vuosikymmeniä.

Hyviä vinkkejä, kiitos. Miten voit?

ap

Vierailija
5/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä taistele vastaan, ei hyödytä mitään. Minulla paha unettomuus, elän sen hyväksyen. Rajoittaa elämää huomattavan paljon, mutta ei voi mitään.

Mitä asioita unettomuus rajoittaa eniten. Itselläni kognitiiviset kyvyt ovat heikentyneet, sen huomaa ihan jo kirjoja lukiessa. Ainoastaan liikkeessä pysyn jotenkuten skarppina. Olen väsynyt, mutta kuitenkin vireä, joten nukkumisesta ei enää tule mitään.

ap

Vierailija
6/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä asioita unettomuus rajoittaa eniten. Itselläni kognitiiviset kyvyt ovat heikentyneet, sen huomaa ihan jo kirjoja lukiessa. Ainoastaan liikkeessä pysyn jotenkuten skarppina. Olen väsynyt, mutta kuitenkin vireä, joten nukkumisesta ei enää tule mitään.

ap

Mitä työtä te muut unettomat pystytte tekemään työksi, jos pystytte. Ainakaan päätetyöstä ei enää tule mitään, kun pitäisi paikallaan keskittyä.

ap

Vierailija
7/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeasti uneton lue kirjoja. Tai kirjoittele yhtään mitään muuta kuin taksin ja häken numeroita ympäri kämppää.

Jos sä pystyt elämään vähäisellä unella niin älä kohtele muita niin kuin heillä olisi samanlainen kyvykkyys. Valvominen sekoittaa pään ja kropan.

Vierailija
8/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lisää kokemuksia?

ap

Vierailija
9/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen keksinyt laittaa äänikirjan päälle kun menen sänkyyn. Joko nukahdan tai en. Äänikirjan voi laittaa pysähtymään esimerkiksi 30 minuutin tai jopa tunnin päästä.

Menopaussin jälkeen unettomuus hellittää monilla ja voi tulla yllätyksenä, että nukahtelee kun on liian tylsää. Itsekin nukahtelen välillä webinaareja seuratessa.

Vierailija
10/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se köyhän elämä on,  pelkkää huolta ja stressiä.

Vierailija
11/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen keksinyt laittaa äänikirjan päälle kun menen sänkyyn. Joko nukahdan tai en. Äänikirjan voi laittaa pysähtymään esimerkiksi 30 minuutin tai jopa tunnin päästä.

Menopaussin jälkeen unettomuus hellittää monilla ja voi tulla yllätyksenä, että nukahtelee kun on liian tylsää. Itsekin nukahtelen välillä webinaareja seuratessa.

Olen vielä melko nuori. Tuntuu, että elämä on päättynyt ennen kuin on alkanutkaan. Tekee mieli luovuttaa.

ap

Vierailija
12/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä haminalaiseen Harri Kokkoseen, hänellä on kova maine luontais ja lisäravinne asiantuntijana ja on osannut auttaa monia joita moni muu asiantuntija ei ole pystynyt auttamaan. Kokkonen ei ole somessa niin tosi harva tietää hänet ja hänen asiantuntemuksensa.

Vierailija
13/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun tietäisi. Itse olen ollut uneton ns. aina. Koen että se on mun ominaisuus. Pärjään mielestäni siinä mielessä vähällä unella että jos saan sen kolmisen tuntia nukuttua, olen ihan toimintakykyinen. Harmi vaan että kroppani alkaa olla nyt eri mieltä. Olen alkanut viime vuosina kärsiä mitä ihmeellisimmistä fyysisistä oireista, joille ei löydy mitään muuta selitystä kuin krooninen stressi ja unettomuus. Mutta vähän lohdutontahan se on kun neuvoksi sanotaan että sun pitää nyt vaan nukkua enemmän. No shit Sherlock, kas kun ei itselleni tullut mieleen.

Vierailija
14/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeasti uneton lue kirjoja. Tai kirjoittele yhtään mitään muuta kuin taksin ja häken numeroita ympäri kämppää.

Jos sä pystyt elämään vähäisellä unella niin älä kohtele muita niin kuin heillä olisi samanlainen kyvykkyys. Valvominen sekoittaa pään ja kropan.

Tässä kysyttiin omakohtaisia kokemuksia. Vastaaja kertoi kuinka hän itse on oman unettomuutensa kokenut.

Vierailija
15/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kun tietäisi. Itse olen ollut uneton ns. aina. Koen että se on mun ominaisuus. Pärjään mielestäni siinä mielessä vähällä unella että jos saan sen kolmisen tuntia nukuttua, olen ihan toimintakykyinen. Harmi vaan että kroppani alkaa olla nyt eri mieltä. Olen alkanut viime vuosina kärsiä mitä ihmeellisimmistä fyysisistä oireista, joille ei löydy mitään muuta selitystä kuin krooninen stressi ja unettomuus. Mutta vähän lohdutontahan se on kun neuvoksi sanotaan että sun pitää nyt vaan nukkua enemmän. No shit Sherlock, kas kun ei itselleni tullut mieleen.

Samaistun tekstiisi. Ei kukaan omasta tahdostaan ole uneton.

ap

Vierailija
16/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

ap

Vierailija
17/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä fyysisiä oireita sulla on? Mulla esimerkiksi sydämen rytmihäiriöitä, matala verenpaine ja vatsavaivoja, rasittuneet silmät jne.

ap

Vierailija
18/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

ap

Vierailija
19/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä onko teillä kokemuksia lääkityksistä unettomuuteen?

ap

Vierailija
20/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menopaussin jälkeen unettomuus hellittää monilla.

Joo, tätä odotellessa:-). Katsotaan elänkö niin kauan että unettomuus ehtii mennä ohi.