Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta on tullut parissa vuodessa tasapaksu lihava pökkelö, jolla on selluliittia reisissä. Karmeaa! Hävettää.

Vierailija
10.02.2023 |

Olen tämän lihomisen kanssa kamppaillut kyllä tässä kahden vuoden aikana mutta en ole onnistunut laihtumaan.
On ollut masennus sen verran rankkaa, etten ole jaksanut välittää itsestäni miltein lainkaan. Nyt kun katson itseäni peilistä niin huhhuh. Olen todella lihavan näköinen ja reisiin on tullut selluliittia paljon. Ennen ei ollut juuri ollenkaan.

Pelottavaa. Enkä kehtaa lähteä ihmisten ilmoille tai mihinkään kotoani. Kaikki itsessä hävettää. Mitenhän sitä saisi edes 10kg pois ilman, että joutuu ihmisten sekaan. Kyllä voin olla syömättäkin, se onnistuu itseltä ihan hyvin kunhan nyt alkais vaan lähtemään nämä kamalat rasvakudokset mitkä ovat kehooni asettuneet.
En voi käsittää miten olen saanut itseni näin huonoon kuntoon niin nopeasti. Hormonikierukka löytyy, onko se hidastanut jollain painon pudotusta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kurja, että on tullut painoa. Mutta on turha itseään sen takia hävetä, vaikka palstalle vihaa ylipainoisia kohtaan viljelläänkin.

10 kg ei vielä ole kovin paljon, mutta tietysti pitäisi saada se kehitys pysähtymään, koska muuten on kohta 20 ja 30 kg.

Vierailija
2/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kurja, että on tullut painoa. Mutta on turha itseään sen takia hävetä, vaikka palstalle vihaa ylipainoisia kohtaan viljelläänkin.

10 kg ei vielä ole kovin paljon, mutta tietysti pitäisi saada se kehitys pysähtymään, koska muuten on kohta 20 ja 30 kg.

Kyllä hävettää ja painoa on tullut siis yli 30 kg! Sanoin tuon, että lähtisi edes 10 kg tässä ensi alkuun, jokin kunnon startti pitäs saada tehtyä tämän suhteen. On tämä oikeasti todella kammottavaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisäksi vatsassa on kamalat raskausarvetkin. Niitäkään ei ollut. Vatsa on koko ajan löysällä. 

Ei helkkari on kyllä huonoksi ihminen mennyt. Tähän tarvittiin vain paljon stressiä, masennus, isot elämänmuutokset ja ruokailurytmin katoaminen. Olen toki syönyt epäterveellisesti ja helpoimman kautta. 

Nyt on oikeasti tehtävä jotain. Rukoilen, että saan tahdonvoimaa ja pystyn laihtumaan nämä pois. Ap

Vierailija
4/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä vaan laittaa syömistä kuntoon. Muuta se ei paljon tarvitse.

Syömättömyys ei ole ratkaisu, vaan syöminen.

Kerrotko vähän miten syöt?

Vierailija
5/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä vaan laittaa syömistä kuntoon. Muuta se ei paljon tarvitse.

Syömättömyys ei ole ratkaisu, vaan syöminen.

Kerrotko vähän miten syöt?

Hyvin vaihtelevasti. Joskus syön paljon kasviksia ja lihaa, ehkä keittoja. Saatan syödä liian vähänkin päivän mittaan. Sitten toisena viikkona syön ihan järkyttävän huonoja ruokia, eli vehnäleipää, roskaruokaa, eineksiä, sokeria ja limsoja. Ihan siis todella päin peetä. Kun ei vaan kiinnosta mutta nyt kun katoin itseäni peilistä niin kyllä rupesi kiinnostamaan. 

Tiedän, ettei tarvitsisi muuta kuin vaan nuo hötöt, sokerit heittää pois ja pelkästään vettä janojuomaksi. Sitten lähtisi kroppa toimimaan. Minulla on siis vatsakin todella huonossa kunnossa, toimii huonosti ja on löysällä. Mikrobifloora on kai aivan sekaisin. Ap

Vierailija
6/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisiko jos laittaisit kuntoon ensin vaikka ihan aamupalan? Eli heräisit "järkevään" aikaan (ellet jo tee niin) ja keittäisit itsellesi vaikka puuron ja laittaisit siihen marjoja (vaikka puolukoita, ovat halpoja) ja hieman raajuustoa (tms. proteiinia).

Saisit tuosta hyvän lähdön aamuun ja saattas rohkaista syömään paremmin myös päivän aikana. Luulen, että puuro myös parantaisi sun vatsan tilaa kummasti.

Mitä luulet, onnistusko?

Vierailija
7/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rauhallisesti, alat syömään säännöllisesti kunnon ruokaa niin varmasti paino palautuu, hitaasti kylläkin.

Tossa just mietiskelin, miten monta vuotta olen tuhlannut elämästäni inhoten omaa vartaloani ja peilikuvaani. Olen laihduttanut, kuntoillut, kihartanut, nyppinyt, kuorinut, rasvannut ja vaikka mitä. Nyt vasta kuuskymppisenä olen antanut itselleni armon näyttää just siltä millainen olen. Harmittaa miten sen ulkonäköön käytetyn ajan ja ennen kaikkea rahan olisi voinut käyttää järkevämmin.

Sori vähän eksyin aiheesta.

Vierailija
8/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen turvonnut täti. Jalat paksut ja vatsa edellä menen joka paikkaaan. Eikä hävetä kyllä yhtään.

Vierailija
9/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella auttanut painoon jo päätös, että syöminen loppuu illalla klo 20. Piste. Nukkuukin silloin paremmin, mikä auttaa painon pysymisessä hallinnassa. Huono nukkuminen ja iltasyöminen on painonnousun yksi yleisimmistä syistä. Muuttamatta muuta jo iltasyömisen lopettamalla kiloja usein karisee aika paljon.

Mielialan kannalta taas tärkeä saada riittävästi rautaa ravinnosta.

Vierailija
10/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisen lopettamispäätökset johtaa usein vain painon jojoiluun alas ja takaisin. Syömisen ajoitusmuutoksen vaikutukset voi olla pysyvämpiä, jos siitä tulee uusi elämäntapa.

Vierailija
11/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen turvonnut täti. Jalat paksut ja vatsa edellä menen joka paikkaaan. Eikä hävetä kyllä yhtään.

Minä myös tuossa juuri vasta katselin peilistä, että olen aivan tantta. Sellainen tasapaksu täti. Ei se hävetä, mutta terveys vähän huolettaa. 

Vierailija
12/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hävettää ja painoa on tullut siis yli 30 kg! Sanoin tuon, että lähtisi edes 10 kg tässä ensi alkuun, jokin kunnon startti pitäs saada tehtyä tämän suhteen. On tämä oikeasti todella kammottavaa. Ap

Jos maalaan pirua seinälle niin lihasmassaa on häipynyt 10 kg ja rasvakudosta tullut 40 kg.

Älä laihduta vaan hanki lihasmassaa niin rasvat häipyvät myöhemmin lähes itsestään.

Vierailija
13/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempicia reiteen ja menoksi. Kannattaa katkaista tuo ihan heti tähän paikkaan. 

Vierailija
14/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtisin mammojen kanssa täysin toisesta suunnasta liikkeelle. Eli en ruuasta vaan etsisin ja kokeilisin harrastuksia. Siinä laihtuu ja tulee samalla "jäntevän" oloiseksi. Näyttää terveemmältä jäntevänä, kuin pelkästään laihana.

Vierailija
15/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, mainitsit rankan masennuksen. Mietin, että olisko masennuslääkkeillä osuutta lihomiseen, niistä jotkut nimittäin voi vaikuttaa niin, että nostavat painoa ja voi olla aika vaikea laihduttaa. Ei se silti mahdotonta ole, vaikka olisikin sellainen lääkitys, mutta onhan se melkoinen lisähaaste. 

Jos on 30 kg ylimääräistä, niin kannattaa laihduttaa ainakin se 10 kg. Säännöllinen ruokarytmi ja pieni ateriakoko on minusta olleet sellaisia, mistä on hyvä aloittaa. Jos ei ole liian nälkäinen, pystyy helpommin vastustamaan mielitekoja eikä tule sellaista sudennälkää, mitä tulee, jos yrittää olla pitkään liian vähällä ravinnolla. 

Vierailija
16/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuollainen. Mutta 10 kg on täysin mahdollista saada pois jopa ennen kesää. Kävelin tunnin päivässä radiota kuunnellen ja suunnittelin päivän kaikki ateriat etukäteen. Herkkuja en ostanut varalle, paitsi pienen heti syötävän annoksen silloin tällöin (kaurapuuroövereitä ei tule helposi vedettyä :). Noin 1100 kcal/pv, sisältäen vähintään 50g proteiinia. Otin myös päivittäin varmuuden vuoksi monivitamiinipillerin. 15 kg lähti ja vyötärö löytyi. Ei ylipainoisen tarvitse hävetä itseään, ihan vapaasti saa kävellä luonnossa ja kaupungilla. Ei pidä ajatella, että paino on itsen tai toisten tärkein ominaisuus.

Vierailija
17/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainut. Tääll toinen paisunut tapaus

Reilu vuosi ja noin 15kg tullut lisää. Olin jo lähtökohtaisesti normaalipainon ylärajoilla. Ainahan mä olen sättinyt itseäni painosta, mutta nyt kyllä passaisi enemmän kuin paremmin, että painaisi edes sen mitä ennen. Jos saan nämä pudotettua, niin todellakin iloitsen siitä bmi 24. Nyt kun bmi ylitti sen 30, niin pakkohan se on myöntää, että aika pullukka on ja maha pömpöttää rumasti. Miten tuotakaan ei kunnolla siltikään tajunnut. Vasta kun menin viime vuoden lopulla vaa'alle, niin epäuskoisena katsoin sen lukemaa. Kuvittelin, että oli muka tullut vain 5-7kg lisää, mutta olikin se 15kg. Aika shokki ja jotenkin häpeällinen tilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan