Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehti Laura säästää 500e kk ruokakaupassa

Vierailija
10.02.2023 |

Voiko joku kirjautunut kopsata tänne

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin säästän 500 euroa kuukaudessa ruokakaupassa, kun jätän mädin, katkaravut, lohet, siäsfileepihvit ym. ostamatta ja ostankin perunoita, porkkanoita jne.

Vierailija
22/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä artikkeleita. Tottakai joku säästää, jos on ensin tuhlannut silmittömästi ja sitten lopettaa sen. Sellainen "säästäminen" ei vaan ole mahdollista muilla, jotka alunperinkin kuluttavat normaalisti, eikä tuollaiset ohjeet auta oikeasti pienituloisia.

Muistan toisenkin, Iltalehden esittelemän niksin, jolla neiti X säästi peräti kymppitonnin vuodessa: hän muutti isoäitinsä luokse asumaan. Mummi kustansi kaiken ruoasta lähtien. Mummin osoitetta ei kyllä annettu, vaikka varmaan joku muukin kuin minä olisi ollut jo kädet muuttoauton ratissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kaksi ihmistä repi 2 euron hävikkilaatikkoa ja huusi toisilleen että tämä on minun. En ole ennen nähnyt tollasta touhua. Mutta loputlta kumaatkin säästi 2 euroa kun se levis kaupan lattialla ja kummatkaan ei saanut laatikkoa, vain kauppiaan torumiset.

Vierailija
24/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua! Tätäkään en pääse lukemaan mutta en kyllä itse säästäisi 500e/kk siihen että voin lehden sivuilla kertoa vieväni lapset ulos syömään ja elokuviin. Lapsia voi olla monta mutta minä ruokin itseni ja allergisen tenavan puolella tuosta summasta kuukaudessa. Lämmin ruoka joka päivä, lapselle kaksi koska hän syö koulussa. Elokuvissa on kiva joskus käydä mutta kirjastosta saa niitä kotiin lainaksi ja popparit tekee parissa minuutissa. Talvilomallekin päästään, viikon matka kahdelle aikuiselle ja lapselle 800e (matkat, hotelli, aamupala) kun malttaa odottaa koulujen loma-ajan yli. Mukavaa viikonloppua :)

Vierailija
25/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outeat. Eli jääkaappi, pakastin, ruokakaapit syödään aika ajoin meillä lähes tyhjiksi. Näin menee parikin viikkoa ilman kauppareissuja ja rahan menoa. Sitten hankitaan uudet tuoreet varastot. Tämä myös järkevöittää ohessa valintoja ja ruokamääriä.

Vierailija
26/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

''Jarmo ostaa kuukauden ruoat vain 20€!'' ja sitte unohdetaan kertoa, että Jarmo laittaa kaiken rahansa kaljaan ja ostaa kerran viikossa makkarapaketin. 

Tunnen tuon jarmon. Hän on hakeutunut opiskelijaksi ja pummaa joltakin tutulta sen 3 euroakin mitälie se opiskelijaluonas nykyisin maksaa.

Kaljaan toki sitä rahaa riittää, siihen kun on vaikeampaa pummata.

Viikonloppusin todellakin menee se makkarapaketti tai hk:n pizza kun ruokala on kiinni.

Vierailija
27/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MITÄ ruokakaupasta on aiemmin ostettu, jos on varaa nipistää 500e kuussa? Terv äiti ja kaksi alakoululaista, ruokaan alle 400e kuussa.

Ei jaksa ees lukea. Nämä on näitä äärimmäistuhlaavaisten ns. säästöjä. Että ostaa sitä vähän halvempaa kaviaaria ja lohta ja poron sisäfilettä sitten sieltä Stokkan herkusta

Vierailija
28/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mene ruokakauppaan 500€/kk. Hitsi kun tästä voisi vielä nipistää 500 pois.

Vierailija
29/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

''Jarmo ostaa kuukauden ruoat vain 20€!'' ja sitte unohdetaan kertoa, että Jarmo laittaa kaiken rahansa kaljaan ja ostaa kerran viikossa makkarapaketin. 

Unohdit mainita, että Jarmo myös aloitti sijoittamisen ja saa juomistaan kaljoista pantit aina viikon päätteeksi joilla saa lisää sijoitusomaisuutta jonka voi sijoittaa.

Vierailija
30/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan "Jarmo" on tunnollinen kokoomuksen äänestäjä, joka otti onkeensa kokkareiden kansanedustajan vinkin että 20€:llahan saa ostettua jo monen viikon sapuskat! Tunnollisena kokoomuksen äänestäjänä on myös täysin sisäistänyt, että duunarin palkalla ei nyt ainakaan toimeen tule tulla. Kokkareiden äänestäjä tajuaa, että dirikoiden palkasta ja osakkeenomistajien osingoista EI tingitä! Kaikesta muusta voidaankin sitten säästää...

Vierailija
31/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin säästin just monta tonnia kun päätin mennä Thaimaan sijaan Kanarialle.

Vierailija
32/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri osti Teslan 60t€, minä säästin ja ajelen nykyiselläni.

Tuo säästö tapahtui niin lyhyessä ajassa ettei sitä voi mitata.

Vierailija
33/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säästin kymmenen miljoonaa kun en aikoinaan ostanut Kimi Räikkösen kämppää kun se tuli myyntiin.

Vierailija
34/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta osta osta...mitä enemmän ostat sitä enemmän säästät 🤣🤣👌

Vierailija
35/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niitä kirppismyynnillä tienaavia.

Ostaa kämppä täyteen roinaa ja myydä kirpputorilla satasella.

Avot, satanen voittoa.

Vierailija
36/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ajelee kaksi kertaa kuukaudessa pakettiautolla liettuaan ja tekee ostokset siellä samalla kaikille tutuillekin.

Amatööri. Minä menen pakulla lähimpään leipäjonoon, lastaan sen täyteen ilmaista ruoka-apua ja myyn muille kaiken mitä en itse tarvitse.

Vierailija
37/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outeat. Eli jääkaappi, pakastin, ruokakaapit syödään aika ajoin meillä lähes tyhjiksi. Näin menee parikin viikkoa ilman kauppareissuja ja rahan menoa. Sitten hankitaan uudet tuoreet varastot. Tämä myös järkevöittää ohessa valintoja ja ruokamääriä.

Mä ostan kerralla vain sen verran että syödään jääkaappi lähes tyhjäksi 5 päivän välein -> tiedän mitä siellä on ja saadaan tuoretta ruokaa jatkuvasti.

.

Toisena säästökohteena tilaan pavut, linssit, pähkinät, tortellinit, spelttipastat tms kuivatavaran isoissa pakkauksissa saksasta. Vähän edellyttää pääomaa, mutta vähemmän mietittävää arjen kauppalistan teossa. Sen mikä kasvaa suomessa, ostan suomalaista.

Vierailija
38/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MITÄ ruokakaupasta on aiemmin ostettu, jos on varaa nipistää 500e kuussa? Terv äiti ja kaksi alakoululaista, ruokaan alle 400e kuussa.

Sama kysymys herää mulla väkisinkin. Ruoka- ja taloustavarat kahdelta henkilöltä noin 400-500e/kk riippuen kuukaudesta. Tarkkaa kirjaa en pidä, mutta tuon verran niihin on kuukautta kohden varattu. Välillä voi mennä vähemmäkin, kun tehdään aika ajoin iso kattilallinen hernekeittoa tai syödään jotain uunivuokaruokaa 3-4 päivää samaa.

Vierailija
39/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ajelee kaksi kertaa kuukaudessa pakettiautolla liettuaan ja tekee ostokset siellä samalla kaikille tutuillekin.

Amatööri. Minä menen pakulla lähimpään leipäjonoon, lastaan sen täyteen ilmaista ruoka-apua ja myyn muille kaiken mitä en itse tarvitse.

Vinkki, laita niihin -30% tussimerkintä niin suorastaan lentävät hyppysistäsi, eikä hintaa tarvitse muuttaa.

Vierailija
40/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin säästän. Ostan vähemmän kuin ennen koska syön vähemmän kuin ennen. Olen sen ansiosta myös laihtunut. Halleluja!

Tämä kirjoitus ei pidä paikkaansa.

Jaa ei vai. Tänäaamuna painoin 67 kiloa. Bmi 22,8. Mites siellä?

Yli 25, mutta minä nostankin tällä hetkellä penkistä 90 kiloa. Lihasmassassa meillä on valtava ero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi