Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehti Laura säästää 500e kk ruokakaupassa

Vierailija
10.02.2023 |

Voiko joku kirjautunut kopsata tänne

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outeat. Eli jääkaappi, pakastin, ruokakaapit syödään aika ajoin meillä lähes tyhjiksi. Näin menee parikin viikkoa ilman kauppareissuja ja rahan menoa. Sitten hankitaan uudet tuoreet varastot. Tämä myös järkevöittää ohessa valintoja ja ruokamääriä.

Mä ostan kerralla vain sen verran että syödään jääkaappi lähes tyhjäksi 5 päivän välein -> tiedän mitä siellä on ja saadaan tuoretta ruokaa jatkuvasti.

.

Toisena säästökohteena tilaan pavut, linssit, pähkinät, tortellinit, spelttipastat tms kuivatavaran isoissa pakkauksissa saksasta. Vähän edellyttää pääomaa, mutta vähemmän mietittävää arjen kauppalistan teossa. Sen mikä kasvaa suomessa, ostan suomalaista.

Mistä kaupasta?

Vierailija
42/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin säästän. Ostan vähemmän kuin ennen koska syön vähemmän kuin ennen. Olen sen ansiosta myös laihtunut. Halleluja!

Tämä kirjoitus ei pidä paikkaansa.

Niinkö meinaat, perustele.

Koska se on valetta.

Et perustellut vaan vänkäsit

Valehtelijoille ei tarvitse perustella mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin säästän. Ostan vähemmän kuin ennen koska syön vähemmän kuin ennen. Olen sen ansiosta myös laihtunut. Halleluja!

Jaa ei vai. Tänäaamuna painoin 67 kiloa. Bmi 22,8. Mites siellä?

Yli 25, mutta minä nostankin tällä hetkellä penkistä 90 kiloa. Lihasmassassa meillä on valtava ero.

Joudut raahaamaan ruhoasi ympäriinsä joka vie energiaa, turhaan. Säästät vain kauppiaan näkökulmasta kun pidät tuota yllä. Voiko penkkituloksella tienata, luulen että jos olisit kehittänyt lihastesi sijaan saman ajan aivojasi, voisit ns. Säästää enemmän itsellesi.

Vierailija
44/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outeat. Eli jääkaappi, pakastin, ruokakaapit syödään aika ajoin meillä lähes tyhjiksi. Näin menee parikin viikkoa ilman kauppareissuja ja rahan menoa. Sitten hankitaan uudet tuoreet varastot. Tämä myös järkevöittää ohessa valintoja ja ruokamääriä.

Ei tuolla tavalla todellisuudessa säästä mitään.

Vierailija
45/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MITÄ ruokakaupasta on aiemmin ostettu, jos on varaa nipistää 500e kuussa? Terv äiti ja kaksi alakoululaista, ruokaan alle 400e kuussa.

Niinpä. Mietin myös, että mitä helvettiä sieltä kaupasta on aiemmin ostettu jos kuukausittaista kauppalaskua saa halutessaan pienennettyä peräti 500 euroa, varsinkin nyt, kun hinnat ovat vuoden aikana nousseet järjettömästi. Taitaa olla niin, että tämä "Laura" on rikas ja hehän eivät välttämättä välitä pätkääkään, tai edes tiedä, paljonko jokin tuote kaupassa maksaa.

Vierailija
46/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos säästää 500€ ruokaostoksilla kuukaudessa on alun perin kuluttanutkin sen 500€ johonkin ylimääräiseen. Miksi nämä ihmiset jotka muuttavat kulutustottumuksiaan nostetaan jalustalle vinkkejä jakamaan? Ymmärtäisin ehkä paremmin, jos jutut olisi suunnattu henkilöille jotka tuhlaavat tuhlaamisen ilosta, mutta valitettavan usein nämä muotoillaan niin kuin nämä vinkit olisivat käyttökelpoisia etenkin niille joilla on taloudellisesti tiukkaa. Harvemmin näkee juttuja siitä kuinka työmarkkinatuella kärvistelevä saa kuin saakin pennosensa riittämään ilman että loisii kavereiden nurkissa tai vanhempiensa lompakolla, ne vinkit voisivat olla jopa hyödyllisiä.

Vierailija
47/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa ei vai. Tänäaamuna painoin 67 kiloa. Bmi 22,8. Mites siellä?

Yli 25, mutta minä nostankin tällä hetkellä penkistä 90 kiloa. Lihasmassassa meillä on valtava ero.

Joudut raahaamaan ruhoasi ympäriinsä joka vie energiaa, turhaan. Säästät vain kauppiaan näkökulmasta kun pidät tuota yllä. Voiko penkkituloksella tienata, luulen että jos olisit kehittänyt lihastesi sijaan saman ajan aivojasi, voisit ns. Säästää enemmän itsellesi.

Ohhoh! No nytpä on kateutta ilmassa. Kuvittelet minun painavan varmaan sata kiloa. Heh heh! Ota siitä parikymmentä kiloa pois niin ollaan lähempänä totuutta. Näin yksin asuvana elintarvikkeisiin kuluu kuukaudessa ehkä jotain 150 euroa. Ei siis lainkaan niin paljon kuin kuvittelit.

Minä en pidä itseäni älykkäänä, vaikka yksi muutama vuosi sitten suoritettu maisterin tutkinto löytyy. Voimastakin on ollut todella paljon hyötyä. Sinäkin olisit mieluummin vahva kuin tuollainen narukäsi. Nyt kuitenkin jätän sinut yksin enkä enää vastaa sinulle. Minulla on parempaakin tekemistä kuin "keskustella" kateellisten kanssa. Hei hei :D

Vierailija
48/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onko joku lukenut tuon artikkelin?

Meillä kuluu 800 euroa kuussa ruokakauppaan (sisältää myös lemmikkien ruuat, hygieniatuotteet, pihalinnuille siemenet, jotain vaatteitakin välillä), viiden hengen perhe. Mielelläni säästäisin vaikka 400€.

(joo, jos lopettaisin pihalintujen ruokkimisen, säästäisin jo jonkin verran, en lopeta)

Vierailija
49/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu enempi olevan ideologiaa yh-Lauralla. Hän ostaa esim. lähes 40e/kg peurakäristystä 300g paketeissa. Aiemmin meni NOIN 800e/kk itselleen ja kahdelle lapselleen.

Vierailija
50/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on nyt tämä vaihe menossa. Ihanaa, kun tulee tilaa ja saa ostaa taas tuoretta. Nyt huomaa mitkä tuotteet jää syömättä ja voi siis jättää ostamatta esim. hirssi ja tattari.

Vierailija
51/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, onhan tämä säästökeino niille, jotka eivät osaa siirtää tuoreempaa tavaraa kaapin perälle ja syödä vanhemmasta päästä pois.

Ilman muuta kannattaa ennemmin syödä ruokaa kuin heittää sitä pois, joten jos on ennen ollut tapana antaa ruuan pilaantua kaappiin niin onhan siinä hurjaa säästöä jos sen sijaan syö sen pois.

Vierailija
52/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kuluu 800 euroa kuussa ruokakauppaan (sisältää myös lemmikkien ruuat, hygieniatuotteet, pihalinnuille siemenet, jotain vaatteitakin välillä), viiden hengen perhe. Mielelläni säästäisin vaikka 400€.

(joo, jos lopettaisin pihalintujen ruokkimisen, säästäisin jo jonkin verran, en lopeta)

Osta vaatteet nettikaupasta ja hae hygienituotteet vaikka Tokmannilta, tadaa, ruokakaupan lasku pienenee heti. Ota sitten yhteyttä ip-lehteen ja esittele tuo säästökeino muillekin.

Vierailija
53/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto, maksaako iltapulu hyvin tuollaisista haastatteluista? Pitäisikö olla yhteydessä sinne ja tarjota itseäni haastateltavaksi? Meitä on 5, käytännössä kaikki aikuisia, kun lapset on 15-18v.

Olen pienentänyt ruokalaskua reilusta 900€:sta-> 350€: Eikä lapset ole edes huomanneet mitään eroa.

Vierailija
54/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta vaatteet nettikaupasta ja hae hygienituotteet vaikka Tokmannilta, tadaa, ruokakaupan lasku pienenee heti. Ota sitten yhteyttä ip-lehteen ja esittele tuo säästökeino muillekin.

Ai hitsit. Jos ostan ruuatkin vielä nettisovelluksella, niin saan ruokakaupan laskun nollaan?

Olenpa ollut tyhmä.

Vierailija
55/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto, maksaako iltapulu hyvin tuollaisista haastatteluista? Pitäisikö olla yhteydessä sinne ja tarjota itseäni haastateltavaksi? Meitä on 5, käytännössä kaikki aikuisia, kun lapset on 15-18v.

Olen pienentänyt ruokalaskua reilusta 900€:sta-> 350€: Eikä lapset ole edes huomanneet mitään eroa.

Jos et mene haastatteluun, niin kerrotko täällä salaisuutesi?

Omat lapset 14-22v.

(paitsi että ne lemmikkien ruuat ja pihalintujen siemenet totta kai kasvattaa mulla laskua, koska niitä en jätä pois, ja ne sisältyy mulla tohon summaan)

Vierailija
56/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jutun muikkeli kyllä terveellisesti syö. Kasviöljyä, kasvirasvalevitettä, leipää, soijarouhetta ynnä muut roskaa.

Vierailija
57/57 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et mene haastatteluun, niin kerrotko täällä salaisuutesi?

Omat lapset 14-22v.

(paitsi että ne lemmikkien ruuat ja pihalintujen siemenet totta kai kasvattaa mulla laskua, koska niitä en jätä pois, ja ne sisältyy mulla tohon summaan)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi