Lonkan/lantion magneettikuvauksesta kysymys
Jääkö pää putken ulkopuolelle lantion/lonkan magneettikuvauksessa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Jää.
Oi helpotuksen huokaus mikäli näin todella on :)
Siinä ja siinä. Kyllä ainakin osan ajasta olet pää putken sisäpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Siinä ja siinä. Kyllä ainakin osan ajasta olet pää putken sisäpuolella.
Ounou :(
Mulla on klaustrofobia ja selvisin tosta, pää jäi ulos. Musiikki kuulokkeista auttoi paljon. Tsemppiä!
Riippuu vähän tekijästä. Joillakin laitteilla on parempi laittaa pää edellä putkeen tuossakin tapauksessa. Johtuu laitteen tuottaman lämmön määrästä vartalossa.
tämä voi olla laitekohtainen asia, mutta mä kävin noin kuukausi sitten lannerangan magneetissa eikä pää jäänyt ulos. Laite oli uusi.
Ei kyllä välttämättä jää. Kävin magneetissa, kuvattiin alavatsan aluetta ja jouduin putkeen kyllä ihan kokonaan, päälakea myöten.
Kyllä minäkin olin kokonaan putkessa. Mutta mikäs siinä ollessa, turvallinen pesäkolo.
Minulla kuvattiin polvi ja pääni oli osittain putken sisällä. Auttoi kyllä että näin hyvin ulos koko ajan. Pyydä rauhoittava lääke annettavaksi ennen tutkimusta?
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä välttämättä jää. Kävin magneetissa, kuvattiin alavatsan aluetta ja jouduin putkeen kyllä ihan kokonaan, päälakea myöten.
Sama mulla. Pää edellä laitettiin putken perälle saakka. Silmät pitää sulkea ennen sinne menoa ja pitää suljettuna koko toimituksen ajan. Myös rauhoittavan lääkkeen voi pyytää etukäteen.
Joudut pää edellä putkeen ja koko kuvauksen ajaksi. Olen ollut 3 kertaa lonkan/lannerangan MRI-kuvauksessa, joka kerta kesti sen 45-60 min ja kokonaan putken sisällä.
Tämä riippuu laitteesta. Minulla on kuvattu magneetissa nilkka, polvi, lantion seutu ja vatsa.
Kaikissa pää on ollut ulkopuolella, mutta yhdessä laitteessa olin tosiaan kaulaa myöten putkessa vaikka nilkkaa kuvattiin. Vatsan seudun magneetissa taas olin vain hartialinjan alapuolelle asti putkessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla. Pää edellä laitettiin putken perälle saakka. Silmät pitää sulkea ennen sinne menoa ja pitää suljettuna koko toimituksen ajan. Myös rauhoittavan lääkkeen voi pyytää etukäteen.
No mä en kyllä mennyt pää edellä sinne, ehkä sitten jos pää olisi se kuvattava alue. Jalat edellä yleensä mennään muissa tutkimuksissa.
Se laite ruksutteli ja aina veti, nytkähteli vähän kerrassaan mua sinne sisemmälle ja sisemmälle ja olin siellä lopuksi kokonaan.
Mulla just kuvattiin. Pyysin päästä jalat edellä sinne putkeen ja pää meni myös sinne putken sisään. Mulla on ahtaanpaikankammo ja kyllä sitä jouduttiin pari kertaa yrittämään kun en voinu olla. Meinasin lähteä pois koko kuvauksesta. Ei tarjottu mitään rauhoittavia
Kyllä se sitten lopulta onnistui. Kesti noin 15min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä en kyllä mennyt pää edellä sinne, ehkä sitten jos pää olisi se kuvattava alue. Jalat edellä yleensä mennään muissa tutkimuksissa.
Se laite ruksutteli ja aina veti, nytkähteli vähän kerrassaan mua sinne sisemmälle ja sisemmälle ja olin siellä lopuksi kokonaan.
Jaa. Kukaan ei varmaan kertonut tätä sairaalan henkilökunnalle, kun laittoivat minut kahdesti putkeen pää edellä vaikka kuvattiin selkää ja lantiota..
Vierailija kirjoitti:
Mulla just kuvattiin. Pyysin päästä jalat edellä sinne putkeen ja pää meni myös sinne putken sisään. Mulla on ahtaanpaikankammo ja kyllä sitä jouduttiin pari kertaa yrittämään kun en voinu olla. Meinasin lähteä pois koko kuvauksesta. Ei tarjottu mitään rauhoittavia
Kyllä se sitten lopulta onnistui. Kesti noin 15min.
Rauhoittavat pitää pyytää etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sitten lopulta onnistui. Kesti noin 15min.Rauhoittavat pitää pyytää etukäteen.
Siis mistä ne pyydetään ja keneltä? Mulle vaan tuli lappu postissa missä aika kuvaukseen ja esitiedot. Ei sitä lappua edes pyydetty kun menin kuvaukseen. Se kuvaaja vaan hakemaan aulasta kun oli minun vuoro. Olin magneettirekassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sitten lopulta onnistui. Kesti noin 15min.Rauhoittavat pitää pyytää etukäteen.
Siis mistä ne pyydetään ja keneltä? Mulle vaan tuli lappu postissa missä aika kuvaukseen ja esitiedot. Ei sitä lappua edes pyydetty kun menin kuvaukseen. Se kuvaaja vaan hakemaan aulasta kun oli minun vuoro. Olin magneettirekassa.
Terveyskeskuksesta esim.
Jää.