Saako huoltaja sanoa opettajalle mitä vain?
Saako oppilaan huoltaja tulla koululle arvostelemaan opettajan tunteja, vaikka ei ole ollut itse seuraamassa yhtään oppituntia? Koulullehan saa tulla myös tutustumaan halutessaan.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pyytänyt opettajaa tiedottamaan asioista. Mitään tietoa ei koskaan tule, ei koepäivistä, ei poikkeusohjelmasta, ei tarvittavista liikuntavarusteista. Opettaja on ollut minuun hirvittävän suuttunut ja äärimmäisen loukkaantunut joka kerran (eli kahdesti), kun olen pyytänyt tietoja. Kukaan ei ole koko hänen elämänmittaisen uransa aikana tullut hänelle kertomaan, miten hänen pitää työnsä tehdä. Hän ei ymmärrä, että minä en kritisoi hänen opetustaan, en opetussisältöjään enkä opetustapaansa. Olen vain pyytänyt, että sitä tietoa tulisi tänne kotiinkin eikä kaikkea jätettäisi suullisesti kahdeksanvuotiaan lapsen muistin varaan.
Joten siis vastaan, että huoltaja ei saa sanoa opettajalle yhtään mitään.
Lisäänpä tähän vielä, että kummallakin kerralla, kun olen ollut tähän kyseiseen opettajaan yhteydessä, se on kostautunut lapselleni, kiltille ja hiljaiselle tytölle. Opettaja on viikon ajan antanut hänelle lähes tuplamäärän läksyjä verrattuna muihin.
Jos näin on, opettaja ottaa ison riskin joutua vaikeuksiin.
Huonolla käytöksellä on myös seuraukset. Turha odottaa vastapuolelta mitään positiivista jos itse käyttäytyy kuin api na.
Minä en ikinä kosta vanhempien pahoja tekoja heidän lapsilleen. Erotan vanhemman ja lapsen erillisiksi henkilöiksi. Joskus tietenkin on ollut vaikeaa "palvella" lasta, jonka huoltaja on juuri pilannut päiväni, viikkoni, koko lukukauteni...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Lähtökohtaisesti ei saa sanoa mitä sattuu ihmiselle, joka vain tekee työtään.