Milloin perustoimeentulotuki oikein nousee nykyaikaa vastaavalle tasolle? Tämän hetken 555e/kk vastaa ehkä 2000-luvun tasoa, ja sen kuuluisi olla ainakin jotain 800e/kk
Eikö tätä asiaa nyt saataisi eteenpäin, kun kyse kaikista heikoimmassa asemassa olevista?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä saa 555 euroa? Työttömänä en ole kertaakaan saanut yli 500. Vuokra on kohtuullinen jopa pieni. Kuitenkin peruspäivärahan ja asumistuen lisäksi joudun hakemaan tt-tukea. Edes kelan henkilö ei suostunut sanomaan paljonko työttömälle pitäisi jäädä hyväksyttävien menojen jälkeen.
Käteen tänä vuonna pitäisi jäädä 555,11 e/kk. Olisiko ollu jossakin mainittuna... Tuo on vähän,ei pärjää jos meinaa syödä terveellisesti..
Pitäisi ja pitäisi jäädä. Selitä tuo kelalle niin että saan tuon 555 euroa. Ei jää edes samaa summaa joka kuukausi vaikka tulot ja menot on samat. Pakko olla siitä kiinni kuka sattuu tekemään laskelman tt-tuesta.
Uskotteko kaikki mitä luette? En usko että uskotte .keskustelupalstoilla voi kuka tahansa esiintyä minä tahansa olematta todellakaan sitä.tämä .eri keskustelupalstoilla on vaalien vaikutus yrityksiä ,mielipiteeseen vaikutus yrityksiä sekä aivopesu yrityksiä .eri asia on kuka uskoo/on uskovinaan ja kuka ei usko. uusia tekniikoitkin on yritetty mutta muistuttaa paljon vuoden 2019 vaaleja .sattuneista syistä johtuen seuraan hyvin tarkasti eri keskustelupalstoja kaikkineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika suuri osa kustannusten noususta koskee muuta kuin perusosaa, erikseen maksetaan mm. sähköt, lääkkeet, sairaudenhoito ja asumiskulut.
Toimeentulotuki on varsin kilpailukykyinen pienimpiiin palkkoihin verrattuna.
Heti kun vuokra nousee yli 750e on aivan talkootyötä olla alle 2000 brutolla töissä.
Ei tollasta vuokraa toimeentulotuessa hyväksyttäisi kokonaan, joten jäisi siitä perusosasta muutama satanen vähemmän käteen. Riippuen missä asuu tietty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittakaa ylläpidolle kaikki asiattomat aloitukset ja kommentit!
Minä en päätä mikä on asiatonta etkä oikeasti sinäkään. Koita oppia sietämään erillaisia mielipiteitä.
T. Työtön num. 215632.
Solvaukset ym,kyllä sinä sen tiedät itsekkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä saa 555 euroa? Työttömänä en ole kertaakaan saanut yli 500. Vuokra on kohtuullinen jopa pieni. Kuitenkin peruspäivärahan ja asumistuen lisäksi joudun hakemaan tt-tukea. Edes kelan henkilö ei suostunut sanomaan paljonko työttömälle pitäisi jäädä hyväksyttävien menojen jälkeen.
Käteen tänä vuonna pitäisi jäädä 555,11 e/kk. Olisiko ollu jossakin mainittuna... Tuo on vähän,ei pärjää jos meinaa syödä terveellisesti..
Pitäisi ja pitäisi jäädä. Selitä tuo kelalle niin että saan tuon 555 euroa. Ei jää edes samaa summaa joka kuukausi vaikka tulot ja menot on samat. Pakko olla siitä kiinni kuka sattuu tekemään laskelman tt-tuesta.
Kun toimeentulotuessa huomioon otetut menot ylittää Kelan hyväksymän määrän, jää vähemmän käteen. Kela määritellyt paljon asuminen, sähkö yms saavat maksaa. Ennen ainakin Kelan hyväksymät vuokramenot oli sen verran alhaiset yksin asuvalle Helsingissä, että toteutuivat vaan kaupungin kämpissä. Tilanne kai tällä hetkellä parempi.
Toimeentulotuki ei todellakaan ole kilpailukykyinen mihinkään palkkaan jonka saa kokoaikatyöstä ja jos palkka on pieni on mahdollista saada toimeentulotukea ja asumistukea.
Kotihoidontuki on paljon vähemmän ja sillä elätetään kaksi ihmistä. Heti kun tuo nostetaan, saa nostaa muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki ei todellakaan ole kilpailukykyinen mihinkään palkkaan jonka saa kokoaikatyöstä ja jos palkka on pieni on mahdollista saada toimeentulotukea ja asumistukea.
Miksi sen pitäisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle ei riitä 500 € asumiskulujen jälkeen? Reseptilääkkeetkin korvataan. Käsikauppalääkkeet ei oikeasti ole välttämättömiä kellekään, kuten ei myöskään tupakakointi.
Jonkinlaisia rahankäytön ja hankintojen neuvojia tarvittaisiin vaikka sosiaalitoimistoon. Kädestä pitäen neuvottaisiin järkevät hankinnat ja ruokaohjeet. Kaikki ei saa näitä valmiuksia kotoaan tai taidot ei riitä suunnitteluun.Se on niin käsittämätöntä, että moni jolla on "rahat tiukassa" polttaa ketjuna röökiä.
Olen itse miettinyt, että kun ajan autolla 20 tkm vuodessa ja kulut ovat aika lailla eurolleen 4000€/v, niin jotkut käyttävät saman summan röökiin. Jotenkin vain käsittämätöntä ajatella, se on uskomatonta mielen köyhyyttä.
Tuet on niin pieniä että kukaan ei pysty laittamaan tupakkaan 4000 euroa ,mietippäs vähäisen asiaa.
Olen työtön ja mulla menee n. 300e/kk tupakkaan, eli aski päivässä että kyllä menee melkein toin 4000e vuodessa rikki...
Jota kadehdittaa niin ottakaa reilusti lopputili töistä ne ja ruvetkaa työttömäksi,kyllä se totuus selviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika suuri osa kustannusten noususta koskee muuta kuin perusosaa, erikseen maksetaan mm. sähköt, lääkkeet, sairaudenhoito ja asumiskulut.
Heti kun vuokra nousee yli 750e on aivan talkootyötä olla alle 2000 brutolla töissä.
Ei tollasta vuokraa toimeentulotuessa hyväksyttäisi kokonaan, joten jäisi siitä perusosasta muutama satanen vähemmän käteen. Riippuen missä asuu tietty.
Helsingissä hyväksytään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle ei riitä 500 € asumiskulujen jälkeen? Reseptilääkkeetkin korvataan. Käsikauppalääkkeet ei oikeasti ole välttämättömiä kellekään, kuten ei myöskään tupakakointi.
Jonkinlaisia rahankäytön ja hankintojen neuvojia tarvittaisiin vaikka sosiaalitoimistoon. Kädestä pitäen neuvottaisiin järkevät hankinnat ja ruokaohjeet. Kaikki ei saa näitä valmiuksia kotoaan tai taidot ei riitä suunnitteluun.Se on niin käsittämätöntä, että moni jolla on "rahat tiukassa" polttaa ketjuna röökiä.
Olen itse miettinyt, että kun ajan autolla 20 tkm vuodessa ja kulut ovat aika lailla eurolleen 4000€/v, niin jotkut käyttävät saman summan röökiin. Jotenkin vain käsittämätöntä ajatella, se on uskomatonta mielen köyhyyttä.
Tuet on niin pieniä että kukaan ei pysty laittamaan tupakkaan 4000 euroa ,mietippäs vähäisen asiaa.
Olen työtön ja mulla menee n. 300e/kk tupakkaan, eli aski päivässä että kyllä menee melkein toin 4000e vuodessa rikki...
Ansiosidonnaisella elää herroiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko.millä maksat ruokasi,laskusi,päivittäisen elämisen ,ym.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä hyväksytään
Alle 700 sataa se on yksin asuvalta Helsingissäkin
Seon tarkoitettu TILAPÄISEKSI tukmuodoksi, ei ole lainkaan tarkoitus että sillä elellään muiden piikkiin vuositolkulla.
550 € on ihan hyvä TILAPÄINEN apu. Mene ap töihin
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kommentti oli provo.
Toimeentulotuki kuuluu olla se hetkellinen apu kun pohja pettää.
On aivan käsittämätöntä sekoilua, että meillä on lukematon määrä ihmisiä jotka kuorossa huutaa lisää rahaa ilman vastiketta. Mistä se raha tulee?? Ei ole mitään pohjatonta kassaa mistä ammentaa kansalaisten elättämiseen.
Valtion tulot koostuvat veroista mm. joita kerätään tuloista ja yrityksiltä. Jonkun pitää käydä töissä!
Mistä nämä kotonalorvijoiden ja naukujien ideat kumpuavat? "Tarttis saada 800", ei hyvää päivää!! Yksisarviset vaan lentelee.
Töitä on, opiskelupaikkoja on, keinoja on! Tää maa on nykyään täynnä passiivisia reppanoita jotka keksivät tekosyitä päivät pääksytysten jotta ei tarvis nostaa p....tä sohvalta ja TEHDÄ asioille jotakin. Kukaan ei oo nyyhkyttämällä täällä maailmassa saanut ikinä mitään! Toimikaa, yrittäkää ja lopettakaa se vinkuminen!! Ikinä ei saa antaa periksi, teidän elämä on kyseessä eikä se valtiolta heruva köyhäinapu ole mitään elämää.
What's your excuse?
Uskotko kaiken mitä luet? En usko että uskot.kuka tahansa voi esittää mitä tahansa eri keskustelupalstoilla olematta sitä todellakaan.kyllä sinä sen tiedät..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko.millä maksat ruokasi,laskusi,päivittäisen elämisen ,ym.?
Sivusta kysyn että mitä mahdat tarkoittaa päivittäisellä elämisellä? Ei ole mikään pakko käyttää jokaikinen päivä rahaa johonkin.
Muistutan myös että laskujen (myös ruokakauppa) loppusummaan vaikuttaa hyvin paljon oma kulutus ja valinnat.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan tarpeeksi, kun kaikki muut maksetaan. Ruokaakin voi hakea ruokajonosta ja ostaa punalaputettuja tuotteita.
Ruokaa ei löydy enään ruokajonoista kuten ennen ja punalaputettuja tuotteitaan ei ole enään vaan ne lähtevät heti .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä hyväksytään
Alle 700 sataa se on yksin asuvalta Helsingissäkin
Varmasti. Kyllä se alle 70 000 € on Helsingissä...