Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin perustoimeentulotuki oikein nousee nykyaikaa vastaavalle tasolle? Tämän hetken 555e/kk vastaa ehkä 2000-luvun tasoa, ja sen kuuluisi olla ainakin jotain 800e/kk

Vierailija
09.02.2023 |

Eikö tätä asiaa nyt saataisi eteenpäin, kun kyse kaikista heikoimmassa asemassa olevista?

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko mennä ihan töihin eikä vinkua täällä jostain 800 euron tuesta?

Ensin pitää saada se työpaikka ja sitten sinne voi mennä.

Vierailija
22/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä saa 555 euroa? Työttömänä en ole kertaakaan saanut yli 500. Vuokra on kohtuullinen jopa pieni. Kuitenkin peruspäivärahan ja asumistuen lisäksi joudun hakemaan tt-tukea. Edes kelan henkilö ei suostunut sanomaan paljonko työttömälle pitäisi jäädä hyväksyttävien menojen jälkeen.

Käteen tänä vuonna pitäisi jäädä 555,11 e/kk.  Olisiko ollu jossakin mainittuna... Tuo on vähän,ei pärjää jos meinaa syödä terveellisesti..

siis tuosta maksetaan omavastuuvuokra,n. 40-80e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin. Ilmaista rahaa ei olekaan. Jos sinä et sitä ansaitse joku muu maksaa sen. Tämä korvaus- ja tyhjästämaksamishärdelli saisi jo tulla loppuunsa. 

Vierailija
24/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle ei riitä 500 € asumiskulujen jälkeen? Reseptilääkkeetkin korvataan. Käsikauppalääkkeet ei oikeasti ole välttämättömiä kellekään, kuten ei myöskään tupakakointi.

Jonkinlaisia rahankäytön ja hankintojen neuvojia tarvittaisiin vaikka sosiaalitoimistoon. Kädestä pitäen neuvottaisiin järkevät hankinnat ja ruokaohjeet. Kaikki ei saa näitä valmiuksia kotoaan tai taidot ei riitä suunnitteluun.

Vierailija
25/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuntouttavassa ja saan 900 e kk netto

Vierailija
26/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kuntouttavassa ja saan 900 e kk netto

Ja jos lisään päiviä niin 1000 e kk netto

Vierailija
27/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee leikkausvaalit. Tuet jäädytetään tai niistä leikataan. Ole hyvä.

Vierailija
28/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan sivulta löytyy tieto Googlen hakusanoilla :toimeentulotukeen vaikuttavat tulot ja kelan sivulta löytyy: toimeentulotukeen vaikuttavat tulot:työttömyysturva ,asumistuki ,ym,ym tarkoittaa sitä että perustoimeentulotukea vähentävät edelleenkin mm nämä tuet.perustoimeentulotukea ei siis edelleenkään makseta 555 euron könttänä asumistuen ja työttömyysturvan päälle vaan se on edelleenkin muutamasta kympistä reiluun sataseen /kk .tämä asia on ollut satoja kertoja esillä lyhyellä ajalla eikä kenelläkään voi olla mitään epäselvää asiassa.kirjoitin eilen viimeksi että olen nähnyt työttömän työnhakijan toimeentulotuki päätöksen yksinasuva ,helmikuulle 23ja se oli hieman yli 100 euroa.vaalitko ne on tulossa.? Ei kannata vääntää.totuus ei muutu.

Vierailija
29/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kommentti oli provo.

Toimeentulotuki kuuluu olla se hetkellinen apu kun pohja pettää.

On aivan käsittämätöntä sekoilua, että meillä on lukematon määrä ihmisiä jotka kuorossa huutaa lisää rahaa ilman vastiketta. Mistä se raha tulee?? Ei ole mitään pohjatonta kassaa mistä ammentaa kansalaisten elättämiseen.

Valtion tulot koostuvat veroista mm. joita kerätään tuloista ja yrityksiltä. Jonkun pitää käydä töissä!

Mistä nämä kotonalorvijoiden ja naukujien ideat kumpuavat? "Tarttis saada 800", ei hyvää päivää!! Yksisarviset vaan lentelee.

Töitä on, opiskelupaikkoja on, keinoja on! Tää maa on nykyään täynnä passiivisia reppanoita jotka keksivät tekosyitä päivät pääksytysten jotta ei tarvis nostaa p....tä sohvalta ja TEHDÄ asioille jotakin. Kukaan ei oo nyyhkyttämällä täällä maailmassa saanut ikinä mitään! Toimikaa, yrittäkää ja lopettakaa se vinkuminen!! Ikinä ei saa antaa periksi, teidän elämä on kyseessä eikä se valtiolta heruva köyhäinapu ole mitään elämää.

What's your excuse?

Vierailija
30/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittakaa ylläpidolle kaikki asiattomat aloitukset ja kommentit!

Vierailija
31/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan tarpeeksi, kun kaikki muut maksetaan. Ruokaakin voi hakea ruokajonosta ja ostaa punalaputettuja tuotteita.

Vierailija
32/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nouse koskaan koska suomella ei ole varaa nostaa tukia. Rahaa menee liikaa ulkomaille avustuksiin.

Vierailija
33/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle ei riitä 500 € asumiskulujen jälkeen? Reseptilääkkeetkin korvataan. Käsikauppalääkkeet ei oikeasti ole välttämättömiä kellekään, kuten ei myöskään tupakakointi.

Jonkinlaisia rahankäytön ja hankintojen neuvojia tarvittaisiin vaikka sosiaalitoimistoon. Kädestä pitäen neuvottaisiin järkevät hankinnat ja ruokaohjeet. Kaikki ei saa näitä valmiuksia kotoaan tai taidot ei riitä suunnitteluun.

Se on niin käsittämätöntä, että moni jolla on "rahat tiukassa" polttaa ketjuna röökiä.

Olen itse miettinyt, että kun ajan autolla 20 tkm vuodessa ja kulut ovat aika lailla eurolleen 4000€/v, niin jotkut käyttävät saman summan röökiin. Jotenkin vain käsittämätöntä ajatella, se on uskomatonta mielen köyhyyttä.

Vierailija
34/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole reseptilääkkeitä ja toisekseen lääkkeillä on hintakatto.eli olitpa töissä tai et niin lääkkeiden hinta pienenee .on sv omavastuu.työnhakijoillakin on samat päivittäiset ostot kuin muillakin.

Vierailija
35/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa hyvät ihmiset tajuta, että me kaikki, jotka olemme toimeentulotuella, EMME ole vapaaehtoisesti työttömiä!! Hitto.. Mulla oli hyväpalkkainen työ, kunnon ammatti, koulut luettuna mutta puhkesi sairaus joka esti tämän ja kaiken muun kannattavan työn! En kuitenkaa saa eläkettä koska kela on semmoinen tyranni, joka ei usko ylilääkärin B-lausuntoa!!

Olen tuilla koska en voi muuta, ja olen siitä tuesta kiitollinen, mutta se ei riitä tämän päivän kuluihin mitenkään... 

Tuet eivät ole liian korkeita nykypäivänä elinkustannuksiin nähden VAAN PALKAT ovat liian pieniä! Siinä faktat! Tämä tuen määrä Ei tod "motivoi" olemaan kotona..

Haluan töihin, haluan terveyteni takaisin..

Vierailija
36/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä saa 555 euroa? Työttömänä en ole kertaakaan saanut yli 500. Vuokra on kohtuullinen jopa pieni. Kuitenkin peruspäivärahan ja asumistuen lisäksi joudun hakemaan tt-tukea. Edes kelan henkilö ei suostunut sanomaan paljonko työttömälle pitäisi jäädä hyväksyttävien menojen jälkeen.

Käteen tänä vuonna pitäisi jäädä 555,11 e/kk.  Olisiko ollu jossakin mainittuna... Tuo on vähän,ei pärjää jos meinaa syödä terveellisesti..

Laita vaikka viikon ruokalistasi tänne että mihin "terveelliseen" ruokaan saat tuon rahan menemään.

Ehkä ei ole tarkoitus että työtön käy ravintolassa syömässä.

Vierailija
37/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on niin käsittämätöntä, että moni jolla on "rahat tiukassa" polttaa ketjuna röökiä.

Olen itse miettinyt, että kun ajan autolla 20 tkm vuodessa ja kulut ovat aika lailla eurolleen 4000€/v, niin jotkut käyttävät saman summan röökiin. Jotenkin vain käsittämätöntä ajatella, se on uskomatonta mielen köyhyyttä.

Tuet on niin pieniä että kukaan ei pysty laittamaan tupakkaan 4000 euroa ,mietippäs vähäisen asiaa.

Vierailija
38/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina te lähdette jankkaamaan tälle trollille. Lähes päivittäin tekee näitä aloituksiaan.

Vierailija
39/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaporvarin (taas) uusi  flamebait aloitus ja kansa raivostuu.

Vierailija
40/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläisin herroiksi tuolla rahalla kuussa ja ylikin jäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi