Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ostaisin Brion Ponyt enka Scoottereita 2-vuotiaalle? Rattaat meni alta ja menopelit pitais saada akkia. AUTTAKAA PAATOKSESSA!

20.11.2006 |

Nyt on sitten rattaaton tila meillä :-). Kauppaan ei pääse, ei postiin eikä minnekkään. Meidän cityssä myydään vain noita Scootereita, mutta silti esim. Briot kiinnostaa? Mielestäni Scootereissa on aika matala tuo turvakaaren ja istuimen väli? Liekö tilavampi ponyssa tai racessa? Auttakaa ostopäätöksessä!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmat, sekä Scooterit ja Ponyt.

Lapsi on lähes 105cm pitkä, mutta siro muuten kolme vuotiaaksi.

Ponyt menee hienosti, joskin koen välistä rasittavaksi nostaa tenavaa niistä pois kun kenkien varret tarttuu istuimen alareunaan, nostaen sen ylös. Näin ollen jalat jumiutuvat turvakaaren ja ylös nousseen istuimen väliin. Kova homma aina nostaa ja kokeilla josko nyt pääsis pois. Jalkatuki menee Ponyss alemmaksi ja sen puoleen ovat peremmat ja menevät pidempään käytössä.

Scooterissa on minusta aika saman kokoinen aukko turvakaaren ja istuimen välissä. Niissä ei kuitenkaan yhtä helposti istuin tartu kenkien varsiin ja pois nostaminen on helpompaa. Istumaan meno taas pitkäjalkaisella hankalampaa kun jalkatuki ei mene alemmaksi. Helpointa kun laittaa selkänojan alas ja käskee lapsen liukua istumaan ja nostaa sitten selkänoja ylös.

Meilläkin olis aika luopua toisista kärryistä, mutta en osaa päättää kummat jättäisin ja kumman " vioista" luopuisin jo.

Molemmissa on ne hyvät ja huonot puolensa.

Vierailija
2/11 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kommentit ovat niin tärkeitä kun omassa kaupungissa ei myydä kuin Scootereita. Hankala tilanne kun jotkut menopelit on ehdottomasti oltava ja mielellään myös lenkilläkin kävisin lapsen ja rattaiden kanssa. Racetkin kiinnostaisi, mutta liekö tilaa enemmän kuin noissa Scootereissa. Juuri tuo scootereiden turvakaaren ja penkin ahtaus mietityttää, muuten ne melkein ottaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on Scooterit autossa ja Ponyt kotona eteisessä. Meillä pian 2-v joka on tosi villi.

Scootereitten hyvä puoli on et niihin saa lapsen sidottua kiinni ja jos väsyttää niin selkänoja menee ihan mukavaan makuu asentoon. Kuomu on kans plussaa (senhän saa myös tarvittessa pois) ja paksut renkaat menee hyvin kaupungissa ja metsäpoluilla. Scootterit on ollut meidän mukana ulkomaillakin useita kertoja. Täytyy vaan hyvin pakata lentokoneeseen.

Miinuksena Poneihin nähden on just koko, vievät enemmän tilaa ja renkaat ovat todella massiiviset.

Ponyt on kätevän pienet ja menevät hyvin kasaan. Meidän rattaissa ei ole kuomua eikä vöitä. Onkin tullut käytettyä vain lähinnä lyhyillä kauppareissuilla ja joskus kirppiksellä ym jossa ei ole paljoa tilaa liikkua. Renkaat on kapeammat ja liikkuvat vähän huonommin sohjossa.

Jos mun pitäs valita ottaisi kyllä Scootterit noista kahdesta. Riippuu tietysti tarvitsetko makuu asentoa, kuomua ja tukevia paksuja renkaita.

Vierailija
4/11 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scootereissa voi säätää työntoaisan korkeutta ja mulle ainakin (olen 167cm) ponyt tuntuivat tosi " korkeilta" työntää. Niitä ei siis voi säätää.

Vierailija
5/11 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä nimittäin olen alle 160 cm ja mies yli 180, että kokoeroa löytyy :-). Mun silmää miellyttää nuo Scootterit ja aikaisemmin kokemusta on Emmaljungan yhdistelmistä. Meidän poika on pitkä (n.94 cm), joten tilaa pitää luonnollisesti löytyä. Kaupungissa asutaan, mutta kun en aja autoa, voi välimatkat olla pitkätkin (en suosi busseja).

Vierailija
6/11 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brio Ponyt on helppo työntää, vaikka yhdellä sormella. Niitä saa esim. Hobby hallista.

Vierailija
7/11 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs tein päätöksen (kun edullisesti sain) ja hankin Brion Racet ilmakumipyörillä ja ratilla (ennen kaikkea). Nuo evat arveluttaa minua kun yksistä on kokemus ja en tykännyt niistä yhtään. Nyt kun sain vahdettua nuo renkaat, niin ongelma ratkes. Nyt vain odotellaan rattaita tulevaksi.

Vierailija
8/11 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on tyttö nyt 4v ja 107cm ja alkaa olla aika luopua kärryistä. No eihän neljävuotias nitä enää tarviikaan ; )

No meillä tyttö on jo parivuotta itse kiivennyt rattaisiin ja pois eli en oo ite nostellut mikä olis kyllä aika hankalaa.

Kärryissä hyvää on keveys ja kapeus. Mahtuu jokapaikkaan ja kevyet nostella autoon ja bussiin ym pärjää yksin kunhan laittaa kyytiläisen itse kiipeämään portaat. meillä päin ei oo matalalattia busseja.

Huonoa on tosi pieni tavarakori ei siis sovellu mun mielestä kaupparattaiksi.

Vierailija
9/11 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

lueskelin tätä viestiketjua ja mulla vähän sama tilanne. Eli paikkakunnalla vain Scootereita ja nyt mietinkin mistä saisi tilattua Briot? Poika on aika pitkä, noin 95 cm ja pitkäselkäinen, mahtaakohan Brion Raceissa olla pitkä tuo selkänoja?

Vierailija
10/11 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on brion race ja pony rattaita

Vierailija
11/11 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis Jyväskylän Oz-babystä (heiltä löytyy myös verkkokauppakin) ja hinta oli tuon 199 eur. Lähettävät matkahuollon kautta ja kulut n. 10 eur. Ei mun mielestä paha hinta. Meilläkin poika pitkä n. 94 cm, jota ajattelin näiden rattaiden riittävän koonsa puolesta.