Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja laittoi kaikki poissaolleiksi Wilmaan

Vierailija
09.02.2023 |

Kun tunnilta oli paljon poissa.

Eli nekin jotka oli siellä sai poissa-merkinnän ja vanhemman piti ilmoittaa että oma lapsi oli kyllä tunnilla.

Sen sijaan että opettaja olisi pannut nimilistan kiertämään ja nähnyt itse vaivaa.

Mitä mieltä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en usko koko aloitusta, kun kuulostaa pahemmaltakin hölmöläisten touhulta. 

Vierailija
22/41 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semiohiksena semmoinen, että Wilma ei ole reaaliaikainen palvelu. Oppilas, joka ei ole ajoissa tai ei ilmoittaudu nimenhuudossa tai jonka sijainti ei ole tuntia pitävän opettajan tiedossa, voidaan merkitä poissaolleeksi. Näitä merkintöjä voidaan korjata ja korjataankin päivittäin. Joskus voi tosin käydä niin, että hektistä tuntia pitäessä tai vierasta luokkaa opettaessa merkintä jää saman tien korjaamatta. Tämän ei pitäisi olla mikään maailmanloppu, koska eihän se merkintä johda mihinkään.

Itse opetan noin sataa oppilasta päivässä. Lienee ihan selvää, että joskus tulee virhe. Koittakaa jaksaa senkin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vanhempi voi tietää onko lapsi ollut tunnilla?

Laitoin lapsen tuntomerkit opelle ja kysyin lapselta.

Minä oukeasti pelästyin lapsen sairastuneen kun yks kaks kesken oäivän on poissa-merkintä.

Yski eilen ja epäilin tietty astmakohtausta.

Ap

Sen sijaan, että opettaja olisi vaan kysynyt lapsesi nimen, niin kysyttiinkin sinulta lapsesi tuntomerkit. Joopasen joo.

Vierailija
24/41 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan opettajilla edellern omat ja luokan päiväkirjat ja raportoinnit, joita koulun rehtori valvoo..

Ei opettajilla ole mitään oikoteita, toimia just niin, kuun ope sattuu haluamaan.

Esmerkiksi, koulun rehtori voi tulla milloin tahansa luokkaan seuraamaan opettajan opetusta ja luikkaa.

Ja tuoda vielä vieraan mukanaan.

Pääseväthän vanhemmatkin seuraamaan koulutunteja, jos välttämättä haluavat.

Rehtori on koulun opettajien esimes. Koulun pääjohtajaja.

Suuremmissa kouluissa on lisäksi apulaisrehtorit, koska tehtäväkenttä on on niin laaja.

Koulun hierarkiassa opettajat ovat oman alansa asiantuntijoita, mutta hallinnollisesti he ovat kaikki, rehtorien alaisia.

Rehtorit taas ovat kaupungin/kunnan koulutoimen-tai sivistystoimenjohtajan, tai mikä nimike kussakin kunnassa ja kaupungissa on, niin niiden alaisia.

Ei opettajat voi menetellä eikä toimia eikä ohitella mitään sääntöjä, säädöksiä eikä ohjeita vastaan.

Tästähän se se just johtuu sekin, että opettajilla on niin niukasti käytettävissä luokan rauhoittamiseen ja kurinpidollisiin toimiin.

Koulutoimi on tiukasti laissa säädeltyä, kuten muutkin julkiset alat Suomessa.

Vierailija
25/41 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semiohiksena semmoinen, että Wilma ei ole reaaliaikainen palvelu. Oppilas, joka ei ole ajoissa tai ei ilmoittaudu nimenhuudossa tai jonka sijainti ei ole tuntia pitävän opettajan tiedossa, voidaan merkitä poissaolleeksi. Näitä merkintöjä voidaan korjata ja korjataankin päivittäin. Joskus voi tosin käydä niin, että hektistä tuntia pitäessä tai vierasta luokkaa opettaessa merkintä jää saman tien korjaamatta. Tämän ei pitäisi olla mikään maailmanloppu, koska eihän se merkintä johda mihinkään.

Itse opetan noin sataa oppilasta päivässä. Lienee ihan selvää, että joskus tulee virhe. Koittakaa jaksaa senkin kanssa.

Et kuitenkaan lukea osaa?

Mun lapsi oli paikalla, ajoissa, ihan koko tunnin.

Opettaja laittoi _kaikille_ poissa-merkinnän ja sanoi vielä, että korjailkaa sinen sitten, ketkä olitte paikalla. Ei ollut virhe.

Vierailija
26/41 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vanhempi voi tietää onko lapsi ollut tunnilla?

Laitoin lapsen tuntomerkit opelle ja kysyin lapselta.

Minä oukeasti pelästyin lapsen sairastuneen kun yks kaks kesken oäivän on poissa-merkintä.

Yski eilen ja epäilin tietty astmakohtausta.

Ap

Sen sijaan, että opettaja olisi vaan kysynyt lapsesi nimen, niin kysyttiinkin sinulta lapsesi tuntomerkit. Joopasen joo.

Ei hän kysynyt niitä, vaan laitoin viestin, että lapsi on ollut paikalla ja lapsen tuntomerkit on nämäjanämä.

Vierailija
27/41 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastaavassa tilanteessa mennyt koululle kysymään, missä lapsi on eli soitto kansliaan, ilmoitus, että täällä Mikon 7C äiti, Wilmailmoituksen mukaan lapsi ei ole koulussa, asia pitää selvittää heti ja sitten on menty sinne lapsen luokkaan (joku opettaja meni, en minä) varmistamaan, että lapsi on lähtenyt jonnekin. Siellä se istui tunnilla kuten piti ja minä kyselemään rehtorilta, että miksi Wilman mukaan on poissa. Kuulemma erehdys.

Lapsella on diabetes, katoaminen voi olla kohtalokasta.

Vierailija
28/41 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vastaavassa tilanteessa mennyt koululle kysymään, missä lapsi on eli soitto kansliaan, ilmoitus, että täällä Mikon 7C äiti, Wilmailmoituksen mukaan lapsi ei ole koulussa, asia pitää selvittää heti ja sitten on menty sinne lapsen luokkaan (joku opettaja meni, en minä) varmistamaan, että lapsi on lähtenyt jonnekin. Siellä se istui tunnilla kuten piti ja minä kyselemään rehtorilta, että miksi Wilman mukaan on poissa. Kuulemma erehdys.

No mun lapsella on astma, tää on hänen lempiaineensa, keskellä päivää tunti. Oikeasti säikähdin että mitä hänelle on tapahtunut!

ap

Vierailija
29/41 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuijottelet wilmaa päivät pitkät? Sääli lapsiasi kun on tuollainen kyttääjä-äiti.

Vierailija
30/41 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuijottelet wilmaa päivät pitkät? Sääli lapsiasi kun on tuollainen kyttääjä-äiti.

Miksi pitää vänkyttää jos ei aiheesta tiedä mitään?

Sieltä Wilmasta tulee meili, että on viesti/merkintä tms.

Ei sitä tarvitse erikseen tuijotella.

Vierailija
31/41 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä tarvitse tuijotella, siinä on ilmoitus-toiminto.

Vierailija
32/41 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on ollut isot määrät oppilaita pois, niin luulisi ollut helppo katsoa että ketkä kaikki on paikalla.

Vierailija
33/41 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos on ollut isot määrät oppilaita pois, niin luulisi ollut helppo katsoa että ketkä kaikki on paikalla.

Näinhän sitä luulisi.

ap

Vierailija
34/41 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oudolle kuulostaa. Oliko joku sijainen, jolle eivät suostuneet kertomaan, kuka on pois vai mikä juttu? Isompi työhän se noin on.

Ei sijaisilla mitään wilma-tunnuksia ole.

Vierailija
35/41 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun lapsella on astma, tää on hänen lempiaineensa, keskellä päivää tunti. Oikeasti säikähdin että mitä hänelle on tapahtunut!

ap

Minä olen myös säikähtänyt, kun tuli poissaoloilmoitus yläkouluisesta keskellä koulupäivää. Oli ollut terveydenhoitajan tarkastuksessa, kukaan ei vaan ollut merkinnyt "muualla koulussa", kuten nuo tavallisesti laitetaan wilmaan.

Vierailija
36/41 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäkö teitä oikeasti, että kaikki opettajat eivät ole mitään ruudinkeksijöitä, ja osalla on myös vähäinen motivaatio toimia fiksusti?

Toihan oli selvästi aivan typerästi toimittu. Eikä ope ollut ajatellut lainkaan seurauksia. Silti täällä on ihmisiä jotka sanovat, että loogisin selitys on, että lapsi valehtelee.

Haloo.

Vierailija
37/41 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä nyt oon töiden jälkeen, tätä palstaa selaillut, tämän päivän saldoa, noi näyttää siltä,

että just tänään torstaina, on ollut palstalla ollut liikenteessä:

- kaikki salaliitto hörhöt ( näen myös poistetut ketjut)

- surkeimmat, itseään puolustavat luuserit ( joilla olis aikoinaan

ollut kaikki mahikset toisenlaiseenkin elämään, kurn koulutus ym)

- ns. älyllisesti heikoimmat soittelevat suutaan eniten, just

ne, jotka nielevät kaiken populistisen paskan, jota persut heille

tarjoaa ja syöttää.

Juuri ne, jotks eivät edes tiedä, mitä sana POPULISMI tarkoittaa

- eniten kaikests valittavat ja syyttävät yhteoskuntss ne, jotka eivät

viitsi laiskuuttaan mennä töihin, vaikka olisivat sekä

fyysisesti että psyykkisesti, täysin terveitä, vastasnottamasm työtä

Joku tolkku tähän systeemiin on pakko tulla.

Ei tälläistä määrää tahallaan työttömiä, mikään keskiluokka, missään maassa kykene elättämään ja perässään vetämään.

Todelliset työkyvöttömät, sairaat, vammaiset ja vanhukset, ovat täysi erillinen

asia.

Heille ovat kaikki puolueet aina pyrkineet luomaan perus toimeentulon, asuntoineen ja muiden tukien muodossa.

Näin tekee myös se tälläkin palstalla, paljon parjattu ja ivailtu

Kokoomus puolue.

Vierailija
38/41 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin säikähdin, kun ope oli laittanut pojalle Wilmaan poissaolomerkinnän ekalle tunnille, vahingossa. Olin kotona vilkuttanut pojan matkaan ja kunnolla pelästyin, että eikö hän olekaan päässyt koululle. Matkalla on monta vilkasta tietä ylitettävänä.

Vierailija
39/41 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita rehtorille viesti, loppuu tuollainen kerrasta. Opettajan tehtävä on katsoa paikallaolijat.

Vierailija
40/41 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin säikähdin, kun ope oli laittanut pojalle Wilmaan poissaolomerkinnän ekalle tunnille, vahingossa. Olin kotona vilkuttanut pojan matkaan ja kunnolla pelästyin, että eikö hän olekaan päässyt koululle. Matkalla on monta vilkasta tietä ylitettävänä.

Ja siis sehän on hyvä, että näkee sen poissaolomerkinnän heti. Siis jos oikeasti on tapahtunut jotain ja lasta pitäisi lähteä etsimään tms.

Siksikin ärsyttää moinen aivopieru plus että kun niitä poissaoloja tarkkaillaan muutenkin nyt ihan liikaa, ei niitä haluaa aiheetta yhtään sinne Wilmaan killumaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi