Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupassa myytävät sokeritoukka-ansat

Vierailija
15.08.2023 |

Alkoi ärsyttämään satunnaisesti kämpässäni vipeltävät toukat ja viritin yhteen nurkkaan tuollaisen pahviansan. Monta päivää tässä meni mutta nyt siellä on ällöttävä kaksisenttinen paperitoukka jumissa. Pitäisikö ansa ja toukka vain jättää odottamaan muita ötököitä vai heittää roskiin ja uusi tilalle?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä odottamaan, kaverit tulevat kyllä hautajaisiin. Ilmoita myös isännöitsijälle mikäli asut kerrostalossa.

Vierailija
2/30 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla vaan vielä sama, kyllä ne siihen tulevat, jos niitä reilusti on asunnossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla jokin 6 viikkoa, kun ansat toimivat eli anna vielä olla. Toki kannattaa tappaa siihen tulevat sokeritoukat heti huomatessasi, etteivät jää kärsimään. Minulla oli 2 ansaa muutamassa viikossa aivan täynnä sokeritoukkia. Ei niitä pahemmin vipeltämässä näkynyt, mutta ilmeisesti piiloissaan silti täällä elelivät. Ja elelevät edelleen, ansoja en ole enää ostanut lisää, kun totesin ettei sokeritoukista ole haittaa (kun säilyttää jauhot suljetuissa kulhoissa).

Vierailija
4/30 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuossa puhutaan sekaisin sokeritoukista ja paperitoukista. Soeritoukista ei taida olla erityisemmin vaivaa mutta ilmeisesti paperitoukat ovat varsinaisia tuholaisia.

Vierailija
5/30 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi olla jokin 6 viikkoa, kun ansat toimivat eli anna vielä olla. Toki kannattaa tappaa siihen tulevat sokeritoukat heti huomatessasi, etteivät jää kärsimään. Minulla oli 2 ansaa muutamassa viikossa aivan täynnä sokeritoukkia. Ei niitä pahemmin vipeltämässä näkynyt, mutta ilmeisesti piiloissaan silti täällä elelivät. Ja elelevät edelleen, ansoja en ole enää ostanut lisää, kun totesin ettei sokeritoukista ole haittaa (kun säilyttää jauhot suljetuissa kulhoissa).

Menevät kyllä muihinkin ruokapakkauksiin. Toivottavasti asut omakotitalossa, jos haluat ylläpitää jotain toukkafarmia.. Itse en halua nähdä keittiössäni ainuttakaan.

Vierailija
6/30 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuossa puhutaan sekaisin sokeritoukista ja paperitoukista. Soeritoukista ei taida olla erityisemmin vaivaa mutta ilmeisesti paperitoukat ovat varsinaisia tuholaisia.

Ap puhuu sokeritoukka-ansasta, jossa on paperitoukka kiikissä. Nuo ansat usein toimivat kummallekkin lajille.

Vierailija
7/30 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tilamaan myrkyttäjän. Jos asut rivi/kerrostalossa, niin jokainen asunto pitää kerralla myrkyttää. Näin meidän taloyhtiössä päästiin eroon.

Vierailija
8/30 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen tilamaan myrkyttäjän. Jos asut rivi/kerrostalossa, niin jokainen asunto pitää kerralla myrkyttää. Näin meidän taloyhtiössä päästiin eroon.

Eihän niistä mitään haittaa ole.

Vierailija
9/30 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hämähäkkejä ja ei ole näkynyt sitten yhtään sokeritoukkaa! Hämähäkit ovat hyödyllisiä.

Vierailija
10/30 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menevät kyllä muihinkin ruokapakkauksiin. Toivottavasti asut omakotitalossa, jos haluat ylläpitää jotain toukkafarmia.. Itse en halua nähdä keittiössäni ainuttakaan.

Hah. No en ylläpidä "mitään toukkafarmia". Meidän kerrostalosta on myrkytetty sokeritoukkia kolmeen eri kertaan eikä mikään niistä näköjään ole tehonnut. Itse olen toiminut aina täysin myrkyttäjien ohjeiden mukaan eli irrottanut kaikki huonekalut seinistä, antanut myrkyn vaikuttaa jne. Ennen siivosin hysteerisesti aina toukan nähdessäni, kokeilin ansojakin. Sitten päätin ottaa asenteen, että kyllä me kaikki mahdutaan tähän taloon. Koska ei tässä oikein tunnu vaihtoehtoja olevan.

Vierailija
11/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansoissa on eroja. Osta vaan sellasia taitettavia pahviansoja, ei niitä läpinäkyviä muovihökötyksiä. Noihin muovijuttuihin ei mene yksikään ötökkä.

Vierailija
12/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkisiä ansoja käytätte?

Vierailija
13/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta koko ansa. Jos aikoo päästä niistä eroon, kannattaa puhdistaa lattiakaivot ja ehkä toinen jopa myrkyttää, jos sitä kautta tullut. Myös lattiat kylppärissä osittain, ei siellä missä kävelee itse ja samoin keittiöstä lattialistat. Ehkä jotkut keittiön kaapit tai koneiden alustat (hella, pesukone), ruuat pois siksi aikaa ja astiat ym. Myös eteinen kannattaa katsoa, kengät ja matot uusia jos tarvitsee. Ja lavuaarien puhdistus etc. Voi tehdä tutkimusta missä niitä eniten näkyy tai jäännöksiä. Hengitys pitää suojata hyvin tai ei hengittele sumua, silmät, kädet ja ohjeen mukaan. Sitten tuuletusta ja asunnosta pois vähäksi aikaa.

Vierailija
14/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointi usein, pyykit pois ja muruset. Bioastia vetää puoleensa myös niitä, jos on.

Vierailija
15/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja myrkyttäjää ei meille tule!

Luuletko, että ihmiset sille jotenkin immuuneita

Oon raskaana

Vierailija
16/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah. No en ylläpidä "mitään toukkafarmia". Meidän kerrostalosta on myrkytetty sokeritoukkia kolmeen eri kertaan eikä mikään niistä näköjään ole tehonnut. Itse olen toiminut aina täysin myrkyttäjien ohjeiden mukaan eli irrottanut kaikki huonekalut seinistä, antanut myrkyn vaikuttaa jne. Ennen siivosin hysteerisesti aina toukan nähdessäni, kokeilin ansojakin. Sitten päätin ottaa asenteen, että kyllä me kaikki mahdutaan tähän taloon. Koska ei tässä oikein tunnu vaihtoehtoja olevan.

Jep, ovat todella yleisiä, hyvin vaikea päästä kokonaan eroon eikä niistä mitään haittaa ole. Ihan turha noista on stressata.

Vierailija
17/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrättekö, miten ne hyönteismyrkyt vaikuttaa teihin

Hyi Helvetti!

Vierailija
18/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko, että ne myrkyt jotenkin mystisesti katoo pinnoilta?

Vierailija
19/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei paperitoukkiakaan lasketa tuholaisiksi. Haitta on lähinnä kosmeettinen ja psyykkinen.

Vierailija
20/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko rivitalossa kieltäytyä myrkytykseltä?

Koska ei oo tulossa, oli muilla niitä tai ei!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä