Miten lestadiolaisnainen saa tänä päivänä pukeutua?
Ihan vilpitön kysymys. Onko peli menetetty jos värjää hiuksia tai ottaa korvakorut? Entä vaatteet, saako olla mitään persoonallista tai seksikästä?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei: hiusten värjäys, permanentti, näyttävät kampaukset
Kyllä: hiusten kihartaminen tai suoristaminen raudalla tai kihartimellaEi: silmämeikki, contour, huulipuna
Kyllä: kevyt huomaamaton meikkipohja, hillityn sävyinen tai sävytön kulmakarvageeli, sävyttävä huulirasvaEi: korvakorut
Kyllä: kaulakorut, rintaneulat, rannerenkaatEi: minihame, paljaat olkapäät, avonainen kaula-aukko, olkaimeton yläosa, trikoot/leggarit ilman mekkoa/hametta/tunikaa, kireät tai revityt farkut, läpinäkyvät vaatteet
Kyllä: tyköistuva polveen asti ulottuva kotelomekko ja sen päällä tyköistuva jakku tai bolero, normaalit farkut, pitkä hame jossa halkio polveen / polvitaipeeseen, kireähkö neule tai poolopaita, polveen asti ulottuva hame joka voi olla myös farkkuhame tai mokkaa/nahkaaEi: ylipolven saappaat, erittäin korkeat korot ja näyttävät kengät
Kyllä: korkeat korot siistissä kengissä, myös piikkikorotSaako olla raitoja, tai sävyttää hiuksia? Sillei luonnollisesti? Entä käydä laittamassa kulmia tai ripsien kestotaivutusta? Saako olla luonnollisen väristä kynsilakkaa?
Eikö meikkaaminen olekaan nyt syntiä?
Kiinnostaisi kovasti.Ei se ole koskaan ollutkaan synti. Tapakulttuuria mikä muuttuu aikojen saatossa. Ei sitä synniksi voi sanoa eikä koko asiasta puhuta mitään kymmenessä käskyssä.
Juu nimenomaan. Mutta arvaas kun on kyse tästä liikkeestä. Eihän oikea uskovainen meikkaa kuulemma. Onks tää nyt jotenkin toisin nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Ikään en oo ymmärtänyt, mikä vika väreissä tai värien käytössä, olkoon se sitten vaikka huuliväri.
Entä värikäs hedelmä! Auto? Paita?
Olen ymmärtänyt ettei mikää ulkoinen vie ihmistä kadotukseen.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi siveysvyö? Luonto, poliisi ja sosiaalipalvelut kiittävät.
Jatkoon!
Vierailija kirjoitti:
Jesajan kirjasta: "Se joka TikTokiin tarttuu se TikTokiin hukkuu"
:DDDDD
Myöntäkää lestadiolaiset, että kyllä teillä on säännöt! Tiedän varsin hyvin, että on lestadiolaisnaisia, jotka ovat salaa lakanneet varpaankyntensä punaisiksi ja piilotelleet muilta lestadiolaisilta. Tämä toki Pohjois-Pohjanmaalla.
Se on ihan ok, että teillä on säännöt. Mutta tulee vähän kummallinen olo, jos sitä pitää salailla kun jokainen lähellänne elävä näkee aivan hyvin kuvion.
On meillä muillakin omat sääntömme. Esimerkiksi tietyissä työtehtävissä on omat kirjoittamattomat sääntönsä pukeutumiseen. Tottakai joku rohkea aina saattaa niitä rikkoakin, poikkeus vahvistaa säännön.
Eikö ole älytöntä. Kiinnostaako Jumalaa todella sun varpaan kynsien väri 😂
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole älytöntä. Kiinnostaako Jumalaa todella sun varpaan kynsien väri 😂
Ei se nyt niin älytöntä ole. En minäkään mene kirkkoon pukeutuneena minihameeseen ja pikkutoppiin, koska kunnioitan sitä, mikä on ainakin jollekin pyhää. Heillä on tiukempi kulttuuri, ainakin lestadiolaisvaltaisilla alueilla. Ihmettelen lähinnä sitä, että pitää salailla tapojaan.
Voi ei nyt taas 😂 Permanentin saa ottaa jos haluaa. Olkapäät saa olla paljaat, jokainen itse päättää minkälainen kaula- aukko on sopivan avara, olkaimia ei ole pakko olla. Trikoota ja legginssejä saa käyttää. Vaatteet saa olla just niin tiukat kun vaan haluaa, eikä ketään kiinnosta onko farkut revityt vai ei. Kengät saa olla ylipolven saappaat, kukaan ei tarkista koron korkeutta, eikä kukaan välitä kuinka näyttävät kengät kenelläkin on.
Lestadiolainen nainen olen itse, eikä minun vaatetusta ole kukaan koskaan kommentoinut negatiivisesti. Kehuja olen saanut joistain paidoista tai mekoista yms.