Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Testasin haalean plussan - lopetanko imetyksen?

20.11.2006 |

Tänä aamuna testissä komeili haalea plussaviiva. Viiva oli aika haalae, mutta näkyi kuitenkin selvästi, että siinä oli viiva. Imetän yhä pari kertaa päivässä 9 kk poikaa ja nyt mietinkin pitäisikö minun lopettaa imetys kokonaan, kun neuvolat sitä ainakin suosittelee uuden raskauden takia. Ja onko se lopetettava ihan heti ja kerrasta poikki?

Onko kokemuksia raskauden aikana imettämisestä tai sen takia lopettamisesta?

Kiitollinen vastauksista!

Unelma

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksen lopettaminen ei ole tarpeellista uuden raskauden takia, jos sinulla ei ole taustalla toistuvia keskenmenoja tai ennenaikaisia synnytyksiä. Jos jatkat imetystä niin muista syödä monipuolisesti, koska sekä imetys, että uusi vauva masussa vaativat paljon laadukasta ravintoa. Toisilla käy niin, että vauva lopettaa itse imemisen, kun maidon maku ilmeisesti muuttuu. Suosittelen imetystuki ry:n sivuja, josta saat ajantasaista tietoa imettämisestä raskaana ollessa.

Vierailija
2/8 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan tarvitse lopettaa imetystä uuden raskauden takia. Itselläni esikoisen imetys loppui noin rv 12 kun maidon tulo loppui. Alla linkki imetystukilistan artikkelista:

http://www.imetystukilista.net/faq/raskaus.php

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä lopeta imetystä!!!

Maito voi vähentyä ja imetys voi sattua raskauden alussa tai koko ajan. Imetys voi myös muuttua jopa vastenmieliseksi. Toisaalta imetys voi myös jatkua raskauden ajan täysin ongelmitta.

Eikä kaikki neuvolat edes patistele imetyksen lopettamiseen, ei ainakaan mua :)

Esikoinen on nyt 1v4kk ja olen raskaana rv 26. Maito oli tiukassa joskus viikoilla 12-17 mutta sen jälkeen mielestäni maitoa taas tulee ihan entiseen tapaan. Taapero tissittelee keskimäärin 3 kertaa päivässä (aamulla, päiväkodin jälkeen ja illalla).

Niin kauan kun imetys ei aiheuta kivuliaita supistuksia eikä raskaus muutenkaan ole " riskiraskaus" , niin imetystä voi jatkaa. Jos lääkäri kieltää seksin, niin sitten on imetyskin syytä lopettaa.

Raskaudenaikainen imettäminen ei ole kovin yleistä (ainakaan julkisilla paikoilla) enkä minä esim suostu sitä ulkopuolisille livenä myöntämään :) Mitään pahaa tai väärää siinä ei kuitenkaan ole!!

Iloitse raskaudesta ja isommasta vauvastasi! Keskenmeno voi tulla, mutta imettämisellä ET sitä voi saada aikaan!! Meillä ainakin imettäminen on helppo keino saada taapero rauhoittumaan ja näin äitikin saa hetken levätä.

Vierailija
4/8 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä enempää neuvolassa asiasta jutellut, katsotaan mikä niiden kanta asiaan on. Mutta nyt imetän hyvällä omalla tunnolla.

Kiitos!

Unelma

Vierailija
5/8 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä imetin esikoista 2 v 2 kk, kunnes rinnat oli niin kipeät että oli pakko lopetella. Olin silloin 6 kk raskaana.

Meillä molemmat lapset on " keinoalkuisia" ja kysyin toista tehdessä, että onko imetyksestä jotakin haittaa. Ei kuulemma ole ja sain lapsettomuushoidoista huolimatta jatkaa imetystä normaalisti. Plussan jälkeen neuvolassa kysyin uudestaan, että voiko imetystä jatkaa. Ja ihan luvalla tissiteltiin siis 6. raskauskuukaudelle asti. Silloinkin lopetus oli oma päätökseni.

Vierailija
6/8 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi, minulle neuvolatäti sanoi että imetys raskaana ollessa on keskenmeno riski, joten itse lopetin heti. Lopettaminen oli onneksi helppoa, sillä olin jo vähentänyt imetykset enää iltaimetykseen.

onnea odotukseen!!!

Vierailija
7/8 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pysyt ehjänä!!

Vierailija
8/8 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ei kumminkaan tarvitse uusimpien tietojen mukaan tehdä kuin riskitapauksissa. Yksikään lääkäri tai kätilö ei ole kehottanut lopettaman imetystä vain esikoisen neuvolaterveydenhoitaja. Hänkin pyörsi puheitaan myöhemmin ja sanoi puhuneensa vain minun jaksamisestani....

Imetän edelleen (rv 34) esikoistani ja todennäköisesti jatkan vielä tandemina kuopuksen synnyttyä.