Onko teidän perheessänne joku sisaruksista selkeästi tyhmempi kuin muut?
Voit miettiä lapsuudenperhettäsi ja/tai omia lapsiasi.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen huomattavasti älykkäämpi kuin muut. Siksi en kestäkään heidän seuraansa kovin pitkään, eivätkä he pysty minua koskaan ymmärtämään
Vai olisiko asetelma sittenkin toisinpäin?
On. Muistan vieläkin sen päivän, kun tajusin, että isosiskoni todella on tyhmä kuin saapas. Että kaikki ns vaikeudet, joita hänelle on todellakin riittänyt, oikeasti johtuvat siitä, ettei hänellä ole loogista päättelykykyä ollenkaan, hän ei osaa olla lainkaan pitkäjänteinen, ei osaa laskea, eikä tajua syy-seuraus-suhdetta.
Jotenkin hän on onnistunut luomaan ympärilleen sellaisen kaltoinkohdellun uhrin habituksen, vaikka oikeasti on yksinkertaisesti vain tyhmä!
Mä olen 9-lapsisesta perheestä. Olen meistä ainoa, joka ei ole korkeakoulutettu ja muutenkin elämässäni kaikki tuntuu jäävän kesken tai menen sieltä missä aita on matalin. Olen jo 4-kymppinen, joten mistään nuoruuden hapuilusta ei ole kyse. Tuntuu että olen sisaruksiini verrattuna tyhmä ja yksinkertainen, jotenkin hitaalla käyvä. Sen lisäksi patalaiska ja kunnianhimoton.
Olen kyllä ihan onnellinen, joka osaltaan ehkä alleviivaa tuota yksinkertaisuutta. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa on.
Meitä on kaksi sisarusta joten automaattisesti toinen on toista tyhmempi. Minä olen siis tyhmempi kuin "muut" tai toinen sisarukseni.
Apropoo. Tuli tässä mieleeni, vaikka tyhmä olenkin, että olettekos muuten sellaista kuriositeettia huomanneet ikinä, että sisarus-sana viittaa naispuolisiseen otukseen ja on feminiiminen, vaikka sillä tarkoitetaan myös miehiä ja poikia.
Aika jännä poikkeus.
Sisar viittaa naispuoliseen
Sisarus ei
En osannut ilmeisesti ilmaista ajatustani, siten että sen olisi kaikki ymmärtäneet. Antakaa anteeksi, kun olen se selkeästi tyhmempi sisarus tässä.
Sisar tarkoittaa naispuolista joo, sen tiedetään ja kaikki tietää.
Kaikki varmasti tietää, että sisaruksella tarkoitetaan minkä merkkisiä ihmisiä tahansa.
Mutta tuohon sisarus termiin itsessään halusin kiinnittää huomiotoa, kun mielestäni se on aika poikkeuksellista, että se JUONTUU ja on JOHDETTU sisaresta (hui kamala nainen, vähempi arvoinen ihminen) eikä veljestä (sentään mies)
Antaa olla. Ette varmaan tekään ole niitä selkeästi älykkäämpiä tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa on.
Meitä on kaksi sisarusta joten automaattisesti toinen on toista tyhmempi. Minä olen siis tyhmempi kuin "muut" tai toinen sisarukseni.
Apropoo. Tuli tässä mieleeni, vaikka tyhmä olenkin, että olettekos muuten sellaista kuriositeettia huomanneet ikinä, että sisarus-sana viittaa naispuolisiseen otukseen ja on feminiiminen, vaikka sillä tarkoitetaan myös miehiä ja poikia.
Aika jännä poikkeus.
Sisar viittaa naispuoliseen
Sisarus ei
En osannut ilmeisesti ilmaista ajatustani, siten että sen olisi kaikki ymmärtäneet. Antakaa anteeksi, kun olen se selkeästi tyhmempi sisarus tässä.
Sisar tarkoittaa naispuolista joo, sen tiedetään ja kaikki tietää.
Kaikki varmasti tietää, että sisaruksella tarkoitetaan minkä merkkisiä ihmisiä tahansa.
Mutta tuohon sisarus termiin itsessään halusin kiinnittää huomiotoa, kun mielestäni se on aika poikkeuksellista, että se JUONTUU ja on JOHDETTU sisaresta (hui kamala nainen, vähempi arvoinen ihminen) eikä veljestä (sentään mies)
Antaa olla. Ette varmaan tekään ole niitä selkeästi älykkäämpiä tapauksia.
Et selvästikään tosiaan ole älykäs, koska olet niellyt nämä feministien syötit koukkuineen päivineen.
Joo, toinen lapseni. Hänellä on sekä matemaattinen hahmotushäiriö että lukihäiriö. Hänellä on koulunkäynti vaikeaa ja vaatii paljon tarmoa. Kasi on numerona hänelle hieno saavutus, yleensä hän saa 6-7 numeroita. Ei paljon auta, että hänen sisaruksensa tuskin vilkaisee kirjoja ja vetää kokeista täysiä kymppejä ja palkittiin parhaasta keskiarvosta stipendillä viime vuonna. Pitäisi yrittää vanhempana tukea kummankin itsetuntoa ja kehua saavutuksista yhtä lailla.
Vierailija kirjoitti:
On. Muistan vieläkin sen päivän, kun tajusin, että isosiskoni todella on tyhmä kuin saapas. Että kaikki ns vaikeudet, joita hänelle on todellakin riittänyt, oikeasti johtuvat siitä, ettei hänellä ole loogista päättelykykyä ollenkaan, hän ei osaa olla lainkaan pitkäjänteinen, ei osaa laskea, eikä tajua syy-seuraus-suhdetta.
Jotenkin hän on onnistunut luomaan ympärilleen sellaisen kaltoinkohdellun uhrin habituksen, vaikka oikeasti on yksinkertaisesti vain tyhmä!
Kirjoitat ikään kuin tyhmyys olisi ominaisuus joka on ihmisen omaa syytä, ja sen vuoksi sisaruksesi ei ansaitse mitään sympatiaa? Tyhmyyshän on sikäli traaginen kohtalo, että vaikka ihminen miten tsemppaisi ja yrittäisi harjoittaa itseään, kaikki valuu kuin vesi hanhen selästä. Jostain syystä tällaisia ihmisiä kuitenkin kohdellaan halveksuen, ikään kuin sillä oletuksella, että kyllä he oikeasti pystyisivät asiaan x, jos vain he eivät olisi niin tyhmiä - mutta kun juuri se on se asia mihin he eivät pysty.
Meillä yksi sisaruksista on huippuälykäs.
Muut taviksia joilla kaikilla yo-tutkinto ja osalla maisterin paperit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kieltämättä on, yksi meistä on kehitysvammainen.
Olisi pitänyt aloitukseen laittaa, että nyt ei tarkoiteta sitä, jos joku on kehitysvammainen ja muut eivät ole.
Miksi ei? Kehitysvammainen on selkeästi tyhmempi, ihan määritelmän pohjaltakin. Noissa kaipaamissasi "tavallisissa" selkeästi tyhmemmissä sisaruksissa voi olla myös heitä, jotka ovat rajatapauksia tai voisivat jopa saada kehitysvamma-diagnoosin, mutta ovat syystä tai toisesta jääneet ilman sitä.
Nuorimmalla veljelläni ei ole mitään diagnoosia, mutta raskaudenaikaiset komplikaatiot ja vaikea synnytys luultavasti aiheutti sen, että veli on ehkä vähän tyhmempi. Ihan alaluokilla se oli opettajankin tiedoissa, että veli tarvitsee selkeät ohjeet toimintaan, myöhemmistä opiskeluista en tiedä. AMK:ssa opiskelee nyt, muutaman yrityskerran jälkeen rimaa hipoen pääsi sisään. On aina ollut omalaatuinen nuori, mutta on sitä kummempiinkin sukankuluttajiin törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat ikään kuin tyhmyys olisi ominaisuus joka on ihmisen omaa syytä, ja sen vuoksi sisaruksesi ei ansaitse mitään sympatiaa? Tyhmyyshän on sikäli traaginen kohtalo, että vaikka ihminen miten tsemppaisi ja yrittäisi harjoittaa itseään, kaikki valuu kuin vesi hanhen selästä. Jostain syystä tällaisia ihmisiä kuitenkin kohdellaan halveksuen, ikään kuin sillä oletuksella, että kyllä he oikeasti pystyisivät asiaan x, jos vain he eivät olisi niin tyhmiä - mutta kun juuri se on se asia mihin he eivät pysty.
Se että rakentaa itselleen uhrin roolin ja syyllistää ja solvaa muita 24/7 on ihan oma valinta.
Meitä on neljä, ja yksi meistä erottuu edukseen. Hänellä kylläkin on diagnosoitu kaikki mahdollinen mikä vaikuttaa.
Saanko ajatella kaverin perhettä? Yhdellä nuoruuden kaverilla oli tapana sanoa, että toinen isosiskoista sai kaikki hyvät älygeenit, toinen kaikki hyvät ulkonäkögeenit ja kaveri itse sai yli jääneet kuonat.
Olemme (3 sisarusta) yllättävänkin samalla tasolla vaikka olemme keskenämme hyvin erilaisia ja kyvytkin ovat painottuneet eri osa-alueisiin.
Olemme siskoni kanssa olleet suht samalla viivalla esim. koulumenestyksen suhteen, mutta uskoisin että oma älyni on myöhemmällä iällä kehittynyt pidemmälle yliopistolla ym., analyyttiset taidot ovat paremmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että rakentaa itselleen uhrin roolin ja syyllistää ja solvaa muita 24/7 on ihan oma valinta.
Se, että on ihmisenä mulkku on toki oma asiansa. Kommentoin vain sitä että tyhmyydestä ihmistä on turha syyllistää, ainakaan jos kyse on oikeasti matalasta ÄO:stä, eikä siitä että ihmistä ei nyt vain nappaa kehittää itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa onko tyhmempi, on 40v ja on suorittanut tutkintoa tutkinnon perään, tohtorisnainen ja saanut kansainvälistä arvostusta.
Sitten toinen puoli, arki erittäin vaikeaa, asunto kuin läävä, pyykit jää pesemättä, vedenkin keittää pohjaa jne. On todella tumpelo käsistään. Tai pitäisi ommella nappi paitaan tai viedä roskis. Hänelle se on täysin hepreaa ja ylitsepääsemätöntä, ollut lapsesta lähtien. On viihtynyt vain kirjojen kanssa.
Rakas sisko silti tai sen takia.
Heh, siskosi kuulostaa aivan minulta. Ehkä minullakin on siis toivoa ja olenkin salaa älykäs! :D
Vierailija kirjoitti:
Täytyy myöntää, että yksi meistä ei ole saanut opiskeltua paljon peruskoulua pidemmälle mutta on työllistynyt hyvin kaupan alalle.
Onko hän tyhmempi kuin muut?
Kaverini pikkusisko on kaveriani selvästi tyhmempi. Minkäs sille voi, hänellä on jotain oppimishäiriö. Älykkyys tai tyhmyys eivät ole valintakysymyksiä.
Vaikea sanoa onko tyhmempi, on 40v ja on suorittanut tutkintoa tutkinnon perään, tohtorisnainen ja saanut kansainvälistä arvostusta.
Sitten toinen puoli, arki erittäin vaikeaa, asunto kuin läävä, pyykit jää pesemättä, vedenkin keittää pohjaa jne. On todella tumpelo käsistään. Tai pitäisi ommella nappi paitaan tai viedä roskis. Hänelle se on täysin hepreaa ja ylitsepääsemätöntä, ollut lapsesta lähtien. On viihtynyt vain kirjojen kanssa.
Rakas sisko silti tai sen takia.