Viestittely pettämistä?
Onko teille ok, jos kumppani viestittelee jonkun toisen kanssa, ehkä vähän flirttailevaan sävyyn ja kaksimielisiä juttuja? Kuitenkaan ei ole aikomuksena pettää. Onko jo viestittely pettämistä?
Kommentit (37)
Pettäjät keksii aina tekosyyn. Näkyvät selvästi näissä kommenteissa. Elävät täysin omissa harhoissa kun kyse on omista haluista. Mielummin kuolevat kuin myöntäisivät tai luopuisivat mahdollisuuksistaan pettää uudestaan. Rakentavat jopa koko elämänsä sen ympäri pitääkseen väylää auki. Tiedän koska olen itse pettäjä.
Voi kuule, minä tiedän, että on yhteydessä ihmisten kanssa, jotka voisivat tilaisuuden tullen mielellään harrastaa vaikka mitä lajia hänen kanssaan. Olet naivi, jos luulet voivasi kontrolloida miehesi kommunikointia muiden kanssa.
Omassa parisuhteessa, siinä kohtaa, kun menetän puolisooni luottamuksen, tai menisi oikeasti tekemään jotain, niin parisuhdekin loppuu. Mutta en minä viestittelystä ole moksiskaan, enkä ole mieheni vartija.
No tämähän ei ole ihan mustavalkoista. Esim. omaa viestittelyäni en pidä pettämisenä, vaikka en voikaan siitä kertoa puolisolle. En voi kertoa siksi, että hänellä on huono itsetunto ja hän on rasittavan mustasukkainen kaikesta. Jos hän saisi päättää, minulla ei olisi perheen ulkopuolisia kavereita ollenkaan. En kuitenkaan ole koskaan pettänyt.
Kun taas tämä samainen puoliso on itse pettänyt törkeästi ja tehnyt muutakin hyvin kyseenalaista. Sen vuoksi en pitäisi mitään hänen viestittelyään ja flirttailuaan viattomana tai harmittomana. Hän ei hallitse itseään. Minulla sitä ongelmaa ei ole. Sen vuoksi eri säännöt hänelle ja minulle, kuten hänenkin mielestään aiemmin oli.
Mun paras ystävä on mies. Ja tää on mun miesystävälle ihan ok. Ehkä siksi, että siinä ei oo mitään eroottista (ja nyt on turha tulla sanomaan, että aina on. Että mies ja nainen ei voi olla pelkkiä ystäviä) hän on mulle ku veli.
Vierailija kirjoitti:
Pelimies. kirjoitti:
Ihmisten pitäisi tajuta yksi asia nkiin mailma olisi parempi paikka.
Pettäminen hyvin harvoin alkaa suoraan, moi mä oon Pete nussitaanko?
Ei se alkaa siitä että vaihdetaan yhteystietoja ja avataan väylä ihmiselle tutustua sinuun.
Jokaikinen kerta kun avaat väylän otat riskin joutua psykologisen manipuloinnin kohteeksi. Pelimiehet ja naiset käyttävät hyväkseen sinun heikkouksiasi.Se on just näin. Mulla on n 150-200 panoa sosiaalisesta mediasta. Jos olisin saanut € joka kerta kun mulle on sanottu että oon uskollinen/ tai sä et kiinnosta mua sillain ja homma on mennyt lopulta seksiin. Olisin 150-170€ rikkaampi.
Nää jutut alkaa AINA siitä kevyestä viattomasta juttelusta.
No mistä muusta ne voisivat alkaa?
Jokainen pettäminen alkaa juttelusta, mutta jokainen juttutuokio ei johda pettämiseen.
Luuleeko joku, että rajoittamalla, vahtimalla ja vaatimalla saadaan mahdollistettua onnellinen parisuhde?
On se omalla tavallaan jo sitä. Et sä varattuna viestittele vieraiden kanssa mitään esim. tunnepuolen juttuja, toivottele hyviä öitä tai laita sydänemojita. Kun mietit mikä on pettämistä, niin ajattelet asian aina toisin päin. Jos sinun rakastettusi tekisi jotain jonkun toisen kanssa ja miltä se tuntusi. En usko että tykkäisit puolisosi viestittelevän tuollaisia.
Jokainen (pariskunta) asettaa omat rajat. Minusta tuo on pettämistä. Se on luottamuksen pettämistä ja siinä on potentiaalia pahempaankin. Pitäisin turhana leikkinä enkä voisi ymmärtää, minkä takia tuollaista tehdään, kun sen voisi yhtä hyvin jättää tekemättäkin. Vai mitä tuosta muka saa? Aikuinen ihminen eikä mikään koululainen?
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko joku, että rajoittamalla, vahtimalla ja vaatimalla saadaan mahdollistettua onnellinen parisuhde?
Kyllä ja tästä löytyy hirveästi tutkimuksia kun. Parisuhteet joissa on selvät rajat on yleisesti onnellisimia vs vapaammin elävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelimies. kirjoitti:
Ihmisten pitäisi tajuta yksi asia nkiin mailma olisi parempi paikka.
Pettäminen hyvin harvoin alkaa suoraan, moi mä oon Pete nussitaanko?
Ei se alkaa siitä että vaihdetaan yhteystietoja ja avataan väylä ihmiselle tutustua sinuun.
Jokaikinen kerta kun avaat väylän otat riskin joutua psykologisen manipuloinnin kohteeksi. Pelimiehet ja naiset käyttävät hyväkseen sinun heikkouksiasi.Se on just näin. Mulla on n 150-200 panoa sosiaalisesta mediasta. Jos olisin saanut € joka kerta kun mulle on sanottu että oon uskollinen/ tai sä et kiinnosta mua sillain ja homma on mennyt lopulta seksiin. Olisin 150-170€ rikkaampi.
Nää jutut alkaa AINA siitä kevyestä viattomasta juttelusta.
No mistä muusta ne voisivat alkaa?
Jokainen pettäminen alkaa juttelusta, mutta jokainen juttut
99 % johtaa jos annetaan aikaa ja tilaa tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun paras ystävä on mies. Ja tää on mun miesystävälle ihan ok. Ehkä siksi, että siinä ei oo mitään eroottista (ja nyt on turha tulla sanomaan, että aina on. Että mies ja nainen ei voi olla pelkkiä ystäviä) hän on mulle ku veli.
Hienoa että sinulle asia toimii.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies viestittelee työkaverin kanssa, jonka kanssa hänellä synkkaa, se on ok. Se on harmitonta ja liittyy tietääkseni töihin. Toki mies kertonut perheen asioista hänelle ja olen tavannut hänet. On minulle ok, kunhan nainen pysyy reviirillään.
Jep. Oma nykyinen parisuhteen alkoi tälläisestä harmittomasta työkaverin kanssa viestittelystä, meillä synkkasi. Synkkasi sitten niin hyvin että molemmat erosivat ja yhdessä ollaan. Meidän suhteessa tällainen viestittely ei ole ok koska molemmat tietävät mihin se voi johtaa. Jos on tarve viestitellä ja jakaa meidän asioita työkaverin kanssa niin silloin on sovittu että hälytyskellojen pitää soida ja suunnata energia meidän oman suhteen toimivuuteen - ei työkaveriin jonka kanssa synkkaa.
Oleellista ei ole pysyykö se työkaverinainen reviirillään vaan mikä se miehesi reviiri on millä saalistaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen (pariskunta) asettaa omat rajat. Minusta tuo on pettämistä. Se on luottamuksen pettämistä ja siinä on potentiaalia pahempaankin. Pitäisin turhana leikkinä enkä voisi ymmärtää, minkä takia tuollaista tehdään, kun sen voisi yhtä hyvin jättää tekemättäkin. Vai mitä tuosta muka saa? Aikuinen ihminen eikä mikään koululainen?
Naiset saavat tuosta itsetunnon kohotusta ym. Itsevarma nainen ei noita tarvitse.
Tämä on jälleen minusta hyvin surullinen keskusteluketju, jos sen aloittajat ja kirjoittajat ovat mitenkään vakavissaan. Ei kunnollisessa parisuhteessa tarvitse miettiä tai kytätä sitä onko toinen pettämässä tavalla tai toisella. Ei tarvitse.
Hiukan ristiriitaisia ajatuksia tuo viestittely kyllä herättää, vaikka luottamusta on. Esim. kun mies saa viestikavereiltaan (naisilta) alusvaatekuvia ja treffipyyntöjä edelleen. Jonkun naisen on pyynnöstäni estänyt, kun nainen alkoi turhan aktiiviseksi. Estoista huolimatta nainen on ottanut yhteyttä.
Viestailu ja soittelu tapahtuu enimmäkseen silloin, kun mies on humalassa ja siinä kyllä on vahva flirtin maku. Naiset selkeästi elättävät jotain toiveita ja mies ruokkii niitä. Saa kehuja ja nostattaa itsetuntoa. Niin joo, mitähän tostakin nyt pitäisi ajatella? Aika surullista.
Vierailija kirjoitti:
On se omalla tavallaan jo sitä. Et sä varattuna viestittele vieraiden kanssa mitään esim. tunnepuolen juttuja, toivottele hyviä öitä tai laita sydänemojita. Kun mietit mikä on pettämistä, niin ajattelet asian aina toisin päin. Jos sinun rakastettusi tekisi jotain jonkun toisen kanssa ja miltä se tuntusi. En usko että tykkäisit puolisosi viestittelevän tuollaisia.
Mies teki juuri tuota eikä omasta mielestään tehnyt mitään väärää. Kaikki alkoi kuvien tykkäilystä instassa.
Ja sinuako ei haittaisi jos miehesi olisi omasta halustaan yhteydessä ihmiseen joka on valmis harrastamaan hänen kanssaan seksiä