Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras matkatoimisto nykyään

Vierailija
09.02.2023 |

Perheen ensimmäinen ulkomaanmatka suunnitelmissa, vanhemmat ja kaksi kouluikäistä lasta. Mahdollisesti rantaloma. Mitä matkatoimistoa suosittelet, tai mitä ei missään nimessä kannata käyttää? Vai onko omatoimimatka parempi? Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytetään aurinko-ja apollomatkoja.  Viime kesänä oltiin Aurinkomatkojen kautta.

Vierailija
22/29 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talvena Tjäreborg/sunclass lennolla Madeiralle. Tuulet estivät laskeutumisen, myös lukuisten muidenkin lentojen, niinpä yöksi Teneriffalle. Järjestelyt sujuivat erinomaisesti, hotellimajoitus oman varaustason mukaan, upea illallinen. Seuraavana aamuna Madeiralle. Seuraavana päivänä Tjäreborg oli maksanut tulilleni yhden vrk:n hinnan matkastani.Jatkossakin Tjäreborg jos kohteeseeni järjestää matkoja. Siis suosittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omatoimi on paras. Saa paljon halvemmalla kun jaksaa vähän ettiä, lisäksi lentokoneessa on huomattavasti mukavampaa, kuin että siellä olisi saman pakettimatkan varanneet 200 pakettimatkajunttia kännissä yhtä aikaa. 

Sulla on ehkä jokin ennakkoluulo. Itse olen reissannut hyvin paljon. Edellinen reissu Tjäreborgin kautta. Olin oikein tyytyväinen, ja erityisen tyytyväinen lentoihin. Enpä havainnut kenenkään olleen juovuksissa. Oli hyvä viihdetarjonta, kuului matkan hintaan

Vierailija
24/29 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omatoimi on paras. Saa paljon halvemmalla kun jaksaa vähän ettiä, lisäksi lentokoneessa on huomattavasti mukavampaa, kuin että siellä olisi saman pakettimatkan varanneet 200 pakettimatkajunttia kännissä yhtä aikaa. 

Ei ne kaikki ole pakettimatkoja, eikä automaattisesti kalliimpia, vaikka matkatoimiston kautta varaisikin.  Meidän viimeisin Malediivien matka oli matkatoimiston kautta edullisempi kuin itse varaamalla. Reittilennot+vesitaso+resort-saari jossa majoitus poreammeellisessa villassa sekä all inclusive.

Vierailija
25/29 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keihäsmatkat

Vierailija
26/29 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkatoimistot ovat historiaa. Etsit lentoja momondon avulla ja ostat sopivat lennot suoraan lentofirmasta, etkä minkään välikäden kautta. Sitten vertaat trivagon hotelleja ja airbnb ja valitset sopivan. Jos aamiainen/puolihoito ratkaisevaan niin katso suoraan hotelleja. Kun olet valinnut hotellin niin ole suoraan hotelliin yhteydessä ja skippaa tässäkin välikädet. Lentokenttäkuljetuksen voit tilata etukäteen ja siellä on kuski lapun kanssa odottamassa aulassa jos haluaa tehdä todella helpoksi.

Näin säästää satasia, jopa yli tonnin kun perhe kyseessä.

Luuletko oikeasti, että voit ostohinnoissa kilpailla matkatoimistojen kanssa jotka ostavat tuhansia lentoja tai öitä samoissa hotelleissa? Jos ostat vaikka muutamalle viikoksi matkan, sillä 6 lennolla ja 21 yötä hotellissa ei ole lähellekään samaa ostovoimaa kuin 60000 lentoa ja 210000 hotelliyötä. 

Mietipä tukkuria ja itseäsi missä vaan kaupassa. Tukkuri ostaa suoraan tehtaalta varastonsa täyteen ja silti myy edullisemmin kaupalle kuin mitä itse voisit ostaa keneltäkään valmistajalta suoraan. Netistä voit yrittää ostaa edullisemmin, mutta ei siellä oikeasti näe edes mihin hintaan tukkuri myy kauppiaille.

Luultavasti netistä saman tuotteen voi saada vähän edullisemmin kuin lähimmästä kivijalka gigantista. Sitä varten pitää kuitenkin nähdä vaivaa. Jos joku gigantti laittaa tarjouksen, sitä tuskin mikään valmistajankaan kauppa alittaa.

Ammattimainen matkatoimisto maksanee aika lähelle sen mitä kilpailijansa. Netissä saat itse tehdä sen työn, että varmasti löydät jonkun edullisemmin kuin matkatoimisto tarjoaisi. Jos et tee sitä työtä on hyvä mahdollisuus, että saman olisit saanut matkatoimistolta edullisemmin.

Vierailija
27/29 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Albatros Travelsia itse suosin.

Vierailija
28/29 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kilpailukykyisiä hintoja aurinkomatkoillakin, viime syksynä niiltä matka vaikka yleensä varattu suoraan.

Tui taitaa olla venäläisomisteinen.

Tjäreborista ei kokemusta.

Eikö TUI ole saksalainen?

Me käytämme matkatoimistoja ja reissu tehdään muutaman kerran vuodessa. Helppoa ja huoletonta kun ei tarvitse alkaa tutkimaan hotelleja tarkemmin, matkatoimistot tekevät sen. Toki reissun saa halvemmalla jos jättää yhden välikäden välistä pois.

Meillä käytössä Aurinkomatkat, Apollomatkat, TUI ja Tjäreborg. Kaikissa jotain hyvää ja jotain huonoa, mutta näitä käytetään ja suoria lentoja suositaan aina kun mahdollista.

Ei ole enää saksalaisten omistama, joten unohda täsmällisyys. On nykyään venäläisomisteinen.

Vierailija
29/29 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin suht pienten lasten kanssa Tuin matkalla. Lapset halusi jopa niihin Bamse-ohjelmiin hetken mietittyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän