En ymmärrä avopuolison toimintaa, mitä hän haluaa?!?!
Taustaa: Olemme yli kolmekymppinen avopari, takana on kahdeksan yhteistä vuotta. Asumme vuokralla yhteisessä kodissamme. Molemmat käyvät töissä.
Elämässä ja suhteessamme on ollut ylä- ja alamäkiä. Välillä tuntuu, ettemme ole ihan samalla sivulla sen suhteen, miltä elämämme pitäisi näyttää. Mies on hakenut ja päässyt jatko-opintoihin, mikä alkaessaan tarkoittanee elintasomme laskua mineksi vuodeksi. Minä taas haluaisin suunnitella perheen perustamista ja oman asunnon hankintaa (säästöjä on molemmilla). Tähän ei monen vuoden tohtoriopinnot sovi. Mies haluaa muutenkin haahuilla ja unelmoida elämässä. Se on ihan ok yksin, mutta parisuhteessa toiselle hyvin ahdistavaa. Tuntuu että hänelle kaikki on auki ja mahdollista, minä taas haluan keskittyä olennaiseen: perheeseen, uraan ja omaan kotiin.
Kerroin miehelle nämä tuntemukseni ja huolenaiheet pari kuukautta sitten ja sanoin, että haluan ottaa aikaa ja miettiä suhteemme tulevaisuutta. Olimme joulun ja uuden vuoden erillämme omien sukulaistemme luona. Tammikuussa mies oli työmatkoilla emmekä juurikaan keskustelleet. Oletinkin kaiken olevan ok, ja miehen ymmärtäneen pointtini.
Pari viikkoa sitten mies ilmoitti out of nowhere vuokranneensa oman asunnon ja muuttavansa helmikuun alussa. Muutto vähän viivästyi mutta lauantaina ja sunnuntaina mies hakee tavaransa ja jotain huonekaluja pois. Saan kuulemma tehdä kotimme kanssa mitä haluan.
Minun on vaikea ymmärtää mitä on tapahtumassa. Halusin vain keskustelua ja avata miehen silmät todellisuuteen. Olen saattanut sanoa etten halua jatkaa näin, mutta mies on ymmärtänyt sen väärin. Miksi hän tekee minulle näin? En ymmärrä! Esim en pysty yksin maksamaan kotimme vuokraa.
Mikä on teidän analyysi tilanteesta?
Kommentit (127)
ap:tä potuttaa kun mies ei palannutkaan häntä koipien välissä Hänen Armolliseensa Seuraansa ja hän ei itse päässytkään sanomaan että "Nyt Tehdään Näin, tai tulee ero"
Selvä asia. Mies haluaa vakaan toimivan suhteen. Aloittaja kyseenalaisti tällaisen suhteen olemassaolon. Näin ollen mies ei halunnut jäädä epävarmuuteen jahkailemaan suhteen tulevaisuudesta arvailemaan että tuleekohan tästä nyt mitään vai ei, ja montako vastaavaa kriisiä olisi edessä.
Viduttaahan se kun ei saa pakkositoutettua sitä resurssia itsensä käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halua perhettä ja kotia. Haluaa elää vapaata opiskelijaelämää. Ilmeisesti tajuaa että sinä haluat perheen ja tuon ikäisenä naisena se pitää perustaa nyt.
Hän havahtuu sitten nelikymppisenä että perhe ois kiva mutta ei löydä enää lisääntymisikäistä lapsetonta naista itselleen ja jää lapsettomaksi ja alkaa vihaamaan naisia.
Olipa katkera kommentti :D kyllä komea mies nuoremman naisen löytää jopa viiskymppisenä. Varsinkin siitä lähtien kun tämä "daddy" villitys alkoi viitisen vuotta sitten.
Lisätietoa:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki sinä uusi mies, perusta perhe ja elä elämää. Älä jää jumiin ja menetä mahdollisuutta perheeseen, biologinen kello raksuttaa.
Hyi helkkari, onneksi en ole mies. Olisi kauheaa olla vain joku äijä joka mahdollistaa naiselle kotileikit.
Eikö siinä kuviossa myös nainen ole miehelle joku akka joka mahdollistaa kotileikit? Vai meinaatko että mies pakotetaan siihen mukaan?
Kun puhutaan, että pitää löytää mies saadakseen haluamansa eli lapset, niin eipä siinä miestä haluta hänen itsensä vuoksi vaan vain välineeksi. Moni mies on pettynyt kun naista ei kiinnosta kuin lapset sen jälkeen kun ne on saatu. Toki aluksi uskotellaan ihan muuta.
No eikö suurin osa ihmisistä halua perheen? Ei se tarkoita että mies on siinä vain väline, paitsi jos mies oikeasti kelpuutetaan suhteeseen vain isäksi. Kaikki tuntemani ihmiset ovat kuitenkin pariutuneet rakastamiensa ihmisten kanssa, ovat sitten halunneet lapsia tai eivät.
Muumi-pappa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halua perhettä ja kotia. Haluaa elää vapaata opiskelijaelämää. Ilmeisesti tajuaa että sinä haluat perheen ja tuon ikäisenä naisena se pitää perustaa nyt.
Hän havahtuu sitten nelikymppisenä että perhe ois kiva mutta ei löydä enää lisääntymisikäistä lapsetonta naista itselleen ja jää lapsettomaksi ja alkaa vihaamaan naisia.
Olipa katkera kommentti :D kyllä komea mies nuoremman naisen löytää jopa viiskymppisenä. Varsinkin siitä lähtien kun tämä "daddy" villitys alkoi viitisen vuotta sitten.
Lisätietoa:
Höpö höpö. Viisikymppinen mies on aivan ikäloppu lisääntymisikäisten naisten silmissä, tiettyjä poikkeuksia lukuunottamatta. Ei sen ikäisen miehen spermakaan ole enää yhtä laadukasta kuin nuorempien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun mies ei tee niinkuin MINÄ haluan...
Mies voi sanoi, ettei halua tehdä kuten ap haluaa. Tämän jälkeen tietenkin kertoo myös, että haluaa muutta pois ja sopia ap:n kanssa milloin vuokrasopimus irtisanotaan.
Nyt jäi nämä keskustelut käymättä.
Voihan se olla ollut miehelle loukkaavaa, että hänen elämäänsä on kutsuttu haahuiluksi ja muitakin unelmia vähätelty? Miksi pitäisi vielä keskustella ihmisen kanssa joka ei selvästikkään arvosta häntä?
Ja onko ap heittänyt nuo arvostelut yhtäkkiä vain naamalle?
Mies haluaa opiskella tohtoriksi = panostaa uraansa. Se ei ole haahuilua vaan päämäärätietoista työtä. Ehkä teidän arvomaailmat eivät kohdanneet.
Kyllä mä naisena koen loukkaukseksi jos joku kokee oikeudekseen kutsua mun elämää haahuiluna. Mä teen asioita kuten itse haluan. Jos haluan lähteä tohtori koulutettavaksi niin lähden. Mulla voi olla myös muu elämä siinä rinnalla. Mä voin vaihtaa työpaikkaa jos haluan, mulla voi olla muu elämä siinä rinnalla. Hitto kun ahdistaisi jos joku alkaa määrittelemään miten elän vaikka seuraavan 10 vuotta. Ei onnistu. Ja jos sä sanot, että saatoit sanoa. Mikä tuo saattaa on? Sinä joko sanoit tai olit sanomatta. Kysy mieheltä jos et muista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä naisena koen loukkaukseksi jos joku kokee oikeudekseen kutsua mun elämää haahuiluna. Mä teen asioita kuten itse haluan. Jos haluan lähteä tohtori koulutettavaksi niin lähden. Mulla voi olla myös muu elämä siinä rinnalla. Mä voin vaihtaa työpaikkaa jos haluan, mulla voi olla muu elämä siinä rinnalla. Hitto kun ahdistaisi jos joku alkaa määrittelemään miten elän vaikka seuraavan 10 vuotta. Ei onnistu. Ja jos sä sanot, että saatoit sanoa. Mikä tuo saattaa on? Sinä joko sanoit tai olit sanomatta. Kysy mieheltä jos et muista.
Useimmat pystyvät parisuhteessa keskustelemaan toiveistaan. Osa jopa kykenee tekemään kompromisseja. Ei tuollainen sanelu ja toisen mä meen ny meininki ole aikuisten käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Pointtini on siis etten ole koskaan tarkoittanut erota!
Ap
Halusithan. Tai ainakin sanoit niin. Minä tein väitöskirjan vanhempainvapaalla, joten on kyllä aika hassu ajatus ettei voisi opiskella perheellisenä. Meillä on kaksi lasta ja molemmat olemme opiskelleet jatkotutkinnon siitä huolimatta. Kotikin on oma ja velaton. Sinä sanoit että teidän arvot ei kohtaa, miehesi tulkitsi just niinkuin minäkin olisin tehnyt.
Tarpeeksi kun sekoilee kumppani ottaa ja jättää. Mä jätin mun py kun hän tarpeeksi kauan mollasi mun tekemisiä ja haukkui mua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApHalusithan. Tai ainakin sanoit niin. Minä tein väitöskirjan vanhempainvapaalla, joten on kyllä aika hassu ajatus ettei voisi opiskella perheellisenä. Meillä on kaksi lasta ja molemmat olemme opiskelleet jatkotutkinnon siitä huolimatta. Kotikin on oma ja velaton. Sinä sanoit että teidän arvot ei kohtaa, miehesi tulkitsi just niinkuin minäkin olisin tehnyt.
Ap:n mies oli ilmeisesti tekemässä väitöskirjaa työnsä lisäksi, kyllä siinä tulee vuorokauden tunnit täyteen, jos pitää jossain välissä nukkuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApHalusithan. Tai ainakin sanoit niin. Minä tein väitöskirjan vanhempainvapaalla, joten on kyllä aika hassu ajatus ettei voisi opiskella perheellisenä. Meillä on kaksi lasta ja molemmat olemme opiskelleet jatkotutkinnon siitä huolimatta. Kotikin on oma ja velaton. Sinä sanoit että teidän arvot ei kohtaa, miehesi tulkitsi just niinkuin minäkin olisin tehnyt.
Ap:n mies oli ilmeisesti tekemässä väitöskirjaa työnsä lisäksi, kyllä siinä tulee vuorokauden tunnit täyteen, jos pitää jossain välissä nukkuakin.
Ap sanoi tulojen tippuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiko tarkoittaisi tuntien lisääntymistä?
Mies jätti sinut nyt pulaan. Kannattaa antaa mennä vaan
Reilua toki olisi mieheltäsi kertoa, että etsii itselleen asuntoa. Nyt sinun ei auta kuin muuttaa halvempaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Mies jätti sinut nyt pulaan. Kannattaa antaa mennä vaan
Reilua toki olisi mieheltäsi kertoa, että etsii itselleen asuntoa. Nyt sinun ei auta kuin muuttaa halvempaan asuntoon.
Kertoihan hän. Kuinka kauan ap kuvitteli että mies asuu vanhemmillaan?
Ota joku kiltti ja kunnollinen mies luoksesi asumaan ja jos et ole pihtari niin kiltti mies voi maksaa puolet vuokrasta
Tuntemani väitöskirjan tekijät eivät suoranaisesti ole mitään kuumaa hottiskamaa, jota selkeästi nuoremmat opiskelijat haluaisivat halailla.