Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ENSIKOT vk47

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kirjoittelen, kun en usko, että meidän neiti olis tosiaan nukahtanut jo kahdeksalta. Kaksi viime yötä on mennyt kahteen ja puol kahteen. Mutta tänään oltiinkin vyöhyketerapiassa. Kymmenen minuuttia kesti hoito ja perjantaina mennään uudestaan. Heti sanoi hoitaja, että tytön korvassa on joku " vatsakohta" punainen, mistä tietää, että kipua on masussa. Saa nähdä onko tämä aikainen nukahtaminen jo tuon hoidon tulosta. Toivottavasti!

neuvolassakin käytiin: pituutta neidillä 53cm ja painoa 4100g, eli hienosti kasvaa tyttö! =)

Illalla Mimmi oli isin hoivissa, kun minä kävin tutustumassa meidn kaupungin Kappahlin ja Lindexin avajaisiin. Löysin tytölle ihanat jouluvaatteet. =) Jonoa oli kyllä molemmissa enemmän kuin olis ollut tarvis, mutta ehkä ens viikolla sitten väljemmällä ajalla käyn katsomassa jotain itsellekin...

Huomenna lähdetään käymään mun työpaikalla. Ekaa kertaa ajelen tytön kanssa autolla pidemmälle kuin ihan tässä omassa kaupungissa. No, eipä matka huomennakaan ole kuin vartin verran, joten eiköhän me pärjätä.

Niameyn Aino oli kasvanut hienosti! Tosiaan ei ihme, että ruoka maistuu usein.

Kylläpä MiaMikin Ida nukkuu paljon. Jotenkin toivois, että meidänkin likka vielä nukkuis edes vähän enemmän. Mutta niinhän se on että eroja on jo noin pienissä ja kaikki nukkuu tarpeensa mukaan.

Vaihtoehtoista ravintoa NapNapin tytöllä... ;o) Eikös se kuulu tuohon ikään, että kaikkea kiskotaan ja maistellaan... Tarkkana saa äiti olla.

Möröttimelle ja perheelle hurjasti onnea!!! Pitkä odotus palkittiin, vaikkakin ilmeisen hankalan kautta. Mutta kyllä se nyytti sylissä hyvittää kaiken!

Laraa taisin jo onnitella toisella puolella, mutta täällä vielä varmuuden vuoksi hurjasti onnea myös teidän perheelle! Kiiruusti tahtoi poju maailmaan, mutta pian hän jo kasvaa kovaa vauhtia.

Q oli fiilistellyt odotusjuttuja - ihanaa! Mullakin välillä iskee ihan muutenkin muistelohetki. Saa nähdä koska alan haikella odotusaikoja...

Nyt mimmi heräs, joten täytyy lopettaa.

-Amy ja mimmi, huomenna 1kk

Vierailija
42/51 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan just ja just hengissä. Meillä jylläs tuo vatsapöpö sit oikein kunnolla¿ Tai no, mussa ja miehessä, oli vaan aika työlästä hoitaa tuota touhotoopee, kun ite ei meinannu pysyy pystyssä¿ Mutta nyt alkaa näyttämään ja tuntumaan taas suht normaalilta, ONNEKSI! Meni sitten se kylpyläreissukin vähän pyllylleen, kun meikä halaili vessanpönttöö¿ Eetu oli mun vanhemmilla hoidossa ja niin hyvin meni että kuulemma saa mennä toistekin!!!

Mutta vähän iloisempiin tunnelmiin, möröttimelle ja laraleille oikein paljon onnea oman nyytin saamisesta!!! On nuo vaan aina ihania juttuja lukea¿ Ja omat viime odotusajat pulppuavat kaihoisasti mieleen¿

Niin ja oon kyllä käynyt lukemassa taas pinoo monta kertaa päivässä, kun oon pytyltä ollut palaamassa, mutten vaan oo jaksanut vastailla¿

NapNapin tyttö onkin tosi aikainen! Meillä vasta mennään hyllyn reunoja ja sohvaa edestakaisin, ja ikää jätkällä 9,5kk. Mutta mun puolesta ei vielä tartte lähtee tuon enempää liikkeellekään, kyllä tuossa konttailussakin on ihan tarpeeksi perässä pysymistä!!!

Pesukarhulle onnee kokeeseen tai siis tulokseen! Hyvin se meni!!!

Niin ja noista aterioiden lisäämisestä, mä sain tuohon toisen ruoan antoon ohjeeksi, että puolittaa lounaan määrä ja antaa toinen osa illalla ja sit pikkuhiljaa antaa vähän kerralla enemmän. Ja aluksi kun otettiin ¿uusi¿ ruoka-aika käyttöön niin (muistaakseni) annettiin noin pari lusikallista ¿ korkeintaan puoli desii ja sit maitoo päälle.

Ihania kuvia oli kyllä kaikista vauvoista¿ Kiitokset niistä!!!

Niamey, kyllä luulen että maito riittää kun noin hyvin tyttö jatkaa kasvuaan!!!

Mutta nyt taitaa väsy ja muisti pätkii sen verran että lopetan tältä erää.

Napero ja Eetu 9,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, nähdään siinä Tennarin edessä 9.45. Yritetään ehtiä aikaisempaan bussiin, että ehditään paikalle...

Onnittelut möröttimelle ja laraleille!

Hienoa että napero on taas kunnossa, onneksi tauti ei ilmeisesti poikaan tarttunut. On varmasti ollut rankkaa hoitaa lasta kun ei itse pysy tolpillaan.

Vierailija
44/51 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja tyttö taas jälleen kerran tuolla possuttelevat yöunilla. Munkin piti yrittää nukkua pitkään, mutta ysin jälkeen luovutin ja nousin :)

Meidän tyttö on kyllä todella jäntevä tapaus. Sylissä ollessaan viihtyy kyllä ihan " vauva-asennosakin" makuulla, mutta välillä punkeaa itseään väkisin istumaan. Ja hoitopöydällä ollessaan selällään myös nostelee koko ajan päätään ylös, aivan kuin nousisi siitä!!

Möröttimelle ja Laralle teretulemast vauvapuolelle :) Kiva saada aina uusia tänne, kun meinaa pinot välillä vähän hiipua :) Muitakin vauvansa saaneita tuolla odotuspuolella oli :)

Tuli tuosta pikku-q:n kylpemisestä mieleeni, että yleensä kylvyn jälkeisenä yönä tyttö herää vasta klo 5-5.30 ekan kerran syömään :) Sanoinkin miehelle, että pitäisi varmaan kylvettää tyttö joka ilta :)

Nauttikaahan elokuvasta! Koskas me Treen suunnalta treffattais elokuvan merkeissä?

MiaMik ja Ida 7vko+

Vierailija
45/51 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten huomaatte, en olekaan sitten leffassa... Sorry leffaan menijät, kun jouduitte varmaan odottelemaan meitä, mutta mulla ei ollut kenenkään puhelinnumeroa, että olisin voinut ilmoittaa. Laitan vaikka meiliä jennille vastaisuuden varalle.

Menkat ei kuitenkaan alkanut, mutta mulla on jotenkin niin kipee vatsa, että en uskaltanut lähteä mihinkään. Lisäks oon jo kaks yötä vääntelehtinyt sängyssä hereillä jostain kumman syystä, vaikka quu nukkuu ihan hyvin. Molempina öinä on mennyt pari tuntia ensin nukahtaa, ja sitten oon valvonut koko yhden syöttövälin, eli en ole ehtinyt edes nukahtaa, kun quu on jo herännyt uudestaan syömään, huoh... :/ Niin, ja viime yönä heräsin vähäisiltä uniltani kolme kertaa itkun tuherrukseen, kun pikku-ukko oli kierähtänyt unissaan mahalleen ja juuttunut siihen. Hieman hämmästyin ekalla kerralla, kun poika olikin pää pystyssä pinniksessä! Käänsin sitten takas selälleen ja laitoin tutin suuhun, ja jatkettiin molemmat unia. :)

-Q-

Vierailija
46/51 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi ihana poikavauva 7.11 klo 5.38, mittaa pojalla oli 3680g ja 52cm.

Synnytys oli helppo ja nopeahko, poika sai kympit pisteet ja kotiin päästiin kolmen vuorokauden kuluttua synnytyksestä. Arki on lähtenyt mukavasti käyntiin pojan kanssa. Maito on riittänyt hyvin ja painoa pikkumiehellä olikin kahden viikon iässä jo 4050g.

Imetyksessä olen joutunut vielä ainakin toistaiseksi käyttämään rintakumeja, koska poika ei suostu imemään suoraan rinnasta. Syytä ei tiedetä, rinnanpää ei ainakaan ole liian matala. Mutta pääasia että saan imettää, toivotaan että vielä joku päivä päästään eroon noista kumeistakin. PEPSILLE kiitos kun olit kertonut omia kokemuksia rintakumeista! Kiva kuulla että teillä onnistuu imetys jo ilman niitä.

Onko teistä kellään kokemusta Rela-tipoista? Ovatko auttaneet vauvan masuvaivoihin? Meille terkka suositteli niitä, kun illat venyvät pitkälle yöhön ennen kuin poika saa mahavaivoiltaan nukuttua (ilma kiertää mahassa niin että porina kuuluu ja vain sen ulostulo helpottaa..)

Tällaista tällä kertaa, yritän tässä vähän tutustua teihin jotta pääsisi mukaan juttuihin. Ja onhan täällä paljon tuttujakin, vilkutukset kaikille!

Viipero & Kaapo 2,5 vkoa

Vierailija
47/51 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta uutta " jakautunutta" on siirtynyt tänne puolelle! Oikein paljon onnea ihan jokaiselle äitille, isukille ja pikkuihmiselle!

Ajatella, Laralein pikkumies ei malttanut pysytellä masussa edes loppuun asti, mutta oli silti selvästi meidän pikkuhippiäistä isompi! Painoakin tais olla liki kilo enemmän...

Hesalaiset oli taas leffassa... Täytyy varmaan itsekin aktivoitua vähitellen, ja lähteä liikenteeseen välillä. Nyt on vaan ollu jotenkin kurjan sateista, ei tee mieli lähteä neljän seinän sisältä mihinkään :/

Dementoituneet aivoni ei nyt juuri muuta muista, mitä piti kommentoida...

No, en ole vissiin raportoinut täälläalkuviikolla neuvolassa otettuja uusimpia mittoja: painoa on johuimat 2830 g ja pituuttakin 49 cm. Ei siis ihme, että 44 senttiset vaatteet joutuu siirtää jo syrjään!

Jep, mutta nyt täytynee herätellä neitiä syömään välillä...

t. Ope ja pikku-Aino

Vierailija
48/51 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meki tyllerön kanssa ilmottaudutaan tänne puolelle!

Tosin voi olla että kirjoitusinto vähenee entisestään nyt nyytin kanssa :)

Mutta ilmoittelempa nyt kuitenki että meidän tyttö syntyi sunnuntaiaamuna klo 3.54.

Painoa oli 3710g ja pituutta 50cm.

Ihanalla ja kauniilla tytöllä on ihan tumma ja pitkä tukka! Ihmetellään kyllä miehen kanssa että mistä ihmeestä se on sen saanu kun kumpikin ollaan lapsina oltu pellavapäitä :) Mutta voihan se vielä vaalentua tuosta..

Mut semmoista ja vilkutuksia kaikille!

Fio ja tyttö 4vrk

Vierailija
49/51 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vaan pakko tulla kirjottamaan vähän jotain,kun oon niin täpinöissää huomisesta:) 10 sinne osastolle tulee jumppari kertomaan ja näyttämään jotain vauvan käsittely yms juttuja ja sitte syöttö ja sitte poika pääsee kotiin:) Voi tätä onnea.

Kiitokset onnitteluista. Ja onnittelut vielä täälläkin puolella muille nyyttinsä saaneille! :)

ykkösope: Teiän tyttöhän on kasvanu kivasti:) Hyvähyvä. Meiän pikkuherra paino tänään jotain 2800g, et hyvin jo ylittäny syntymäpainon ja kasvaa vauhdilla. 2655g oli syntymäpaino. Eikös teidän pieni voinu koostaan huolimatta tosi hyvin jo elämän alkuhetkilläkin? vai muistanko väärin..

On se kyllä jännää,kun ei voi varautua tohon synnytykseen ollenkaan. tosiaan oli niin ylläri toi, vaikka maha olikin laskeutunu ja olin sitä miettiny,et oisko jo tuloillaan.. Ja oli valmiina ottamaan kaikki kivunlievitykset mitkä voi auttaa,mut ei edes epiduraali tehonnu. :/

Ei pysty suunnittelemaan kyllä yhtään.. Ja pelkäsin episiotomiaa, jota en ees tuntenu, enkä pelänny supistuksia, jotka oli niin kamalia,ettei voi käsittää..

Juu. Löpinät sikseen nyt. Pitää mennä miehuksen kainaloon,kun se joutuu kohta lähtemään yöksi töihin. Huomenna alkaa sitten kunnolla meidän vauva-arki. Melkein itkettää ilosta... :)

Onneks täältä saa aina apua, jos ei osaa jotain. :)

Ens yö pitäs yrittää nukkua kunnolla,kun on varmaan viiminen mahollisuus pitkään aikaan. Mut saa nähä tuleeko uni,ku jänskättää.

Hyvät yöt.

lara ja pikkumies 13vrk

Vierailija
50/51 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tänne on taas tullut uusia mammoja,onnittelut muuten kaikille,niin mainostanpa heti tuota meidän yhteisöä.:) Eli jos jotain kiinnostaa liittyä Ensikoiden yhteisöön niin jäsenhakemusta osoitteeseen http://groups.msn.com/Ensikot

Toivottavasti tuli osoite oikein.Löytyy kyllä myös msn sivuilta kun selaa yhteisöjä.Kaikki halukkaat ovat tervetulleita mukaan.Kannattaa laittaa hakemukseen vaikka nimimerkki,jolla täällä kirjoittaa niin tietää sitten kuka on kyseessä.

Tuo yhteisöhän on siis suljettu ja viestejä/kuvia ei näe kukaan muu kuin yhteisön jäsenet.

Vierailija
51/51 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän kirjoittaa jotain... meillä on miehen kans ollut pari päivää sopimus, että koneeseen ei kosketa, kun muuten jompi kumpi on koko ajan tässä rakkineessa kiinni. Miehellä on enää viikon loppuun isyyslomaa, joten koetetaan nyt nauttia yhteisestä ajasta.

Muutenkin tuntuu vaikeelta kirjoitella tänne, kun meillä ei tosiaan tapahdu mitään ihmeellistä. Vauva-arki jatkuu pääosin leppoisana unen, tissin ja vaipanvaihdon kolmiyhteytenä, mitä nyt muutamana yönä tyttö on herännyt " seurustelemaan" kymmenen aikaan illalla... ja jatkanut sitä pahimmillaan kahteen yöllä, lähes yhtä soittoa. Ja seurusteluhan tarkoittaa tässä tapauksessa tissillä oloa ja kitinää, välillä naama punaisena huutamista. Ei meidän likka vielä oo tajunnut, että hereillä voisi olla vaikka hyvällä tuulelle, on vaan ihan ihmeissään, että miksei nukuta. Mutta sen kestää ihan hyvin, jos saa sit aamulla nukkua pitkään - tänään torkuttiin kaikki kahteentoista. Huomenna on neuvola, joten saa nähdä miten päästään jo ennen yhdeksää liikkeelle.

Tänään kyllä saavutettiin ensimmäinen virstanpylväs, kun napatynkä irtos vihdoinkin. Aamulla vielä mietin, että onkohan jokin vialla, kun kahden viikon iässä sen pitäis olla jo irronnut, ja niinhän se sit illalla olikin vaipassa irrallaan. Meidän piti kylpeä tänään, mutta se jäi nyt välistä, kun jonkin ohjeen ainakin luin, ettei sais vuorokauteen kastella. Putsasin kyllä, toivottavasti siitä kostealla pyyhkimisestä ei ollut haittaa.

Ja sit tytölle on ilmaantunut häpyhuuliin näppylää, se on ilmeisesti sitä vaippaihottumaa?? Vaihdettiin liberoista muumi-vaippoihin, voiskohan olla, että tytölle ei ne sovi. Liberoiden ja pampersien aikana ei ollut mitään näppyjä. Tai sitten se johtuu vaan toissayön laiskasta äidistä, olin nukahtanut imettäessä enkä jaksanut koko yönä vaihtaa vaippaa... heräsin siihen, kun tyttö nokki selkää nälissään. :)

Mä oon tosi huono kommentoimaan muiden kuulumisia... MiaMik ja amy pohti nukkumista. Meidän vaavi nukkuu oikeestaan koko ajan, on hereillä n. 0,5-1 h syöttöjen yhteydessä ja niitä on 3-4 tunnin välein ympäri vuorokauden. Sit joinain iltoina on tuo pitempi valvomiskausi. Tänäänkin yritettiin herätellä seurustelemaan päivällä, mutta ei jaksa eikä ole kiinnostunut. Kaipa se siitä ajan myötä...

Tulipas tätä tekstiä sittenkin. Nyt mies tuli lenkiltä, joten täytynee lopetella. Ja pitäis kai sitä valmistautua nukkumaankin.

-Osse ja neiti tasan 2 vk