ENSIKOT vk47
Kommentit (51)
Heh, ainakin mulla ollu semmonen ;)
Tuntuu, että mitään en ole saanu tehtyä. Päikkäritki pitäny silti ottaa pojan kanssa lähes päivittäin... Ja olen mie pinot käyny lukeen tietysti, mutta kommentoimaan en ole jaksanu alkaa... Hyi minua!
No nyt sitten piti käydä kaupoilla hakemassa ihan oikeaa ruokaa plus sit tietty hieman silmän ruokaa. Meinaan kävi tämä mamma Vantaan uudessa naistentarvikeliike Eve:ssä kattomassa HUNKSEJA! hihii :D Ei voinu jättää tilaisuutta käyttämättä ja nyt sit taas jaksaa hymyillä ;)
Mutta en nyt kerkeä tämän enempää, kun poika rupes huutamaan...
Onnittelut kaikille tuoreille vanhemmille =)
Palailen joskus paremmalla ajalla...
Niin joo ja jos pk-tapaamista suunnitellaan, mie mahdollisesti tulisin kans :)
Lisa & V6,5kk
Jälkivuoto loppui kolmisen viikkoa sitten ja viime yönä ja tänä aamuna tuli tuhrua?? Menkkakipuja on ollut vähän väliä jälkivuodon loputtua! Ei kai ne nyt vielä voi alkaa, mä kun toivoin että voisin olla ilman pitkän aikaa :) Joko quierolla alkoi menkat? Eikös sulla sitä tuhruiluakin ole ollut? Mulla kun ei eläissään ole tuhrua tullut vaan aina alkaneet niagaralla...
Tyttö tuolla nukkuu pihalla, on aivan poikki kirkkoreissusta :) Käytiin kuulemassa tytön nimi. Kun päästiin kirkon ovesta sisään, alkoi tytön alahuuli väpättämään kun virttä laulettiin. Tämä toistui aina virren aikana :) Itku ei ollut kaukana. Saarnan aikana tyttö sitten tyytyväisenä nukahti mummelin syliin ja nukkui loppuun asti :)
Onpas meillä ollut täällä hiljaista tällä viikolla :)
Nyt ruuanlaittoon, että mies saa sapuskaa ennen iltavuoroa...
MiaMik ja Ida huomenna 8vkoa
Täällä kirjoittelee uudesti syntynyt mamma. Tuo meidän ipana on tainnut vihdoin tajuta sunnuntain ihanuuden, nimittäin nukuttiin kaikki tänään 10 asti!!! Sellaista ihmettä ei vielä ole tapahtunutkaan, kun meillä alkaa aamu yleensä klo 7-8. Ihmettelen vaan, että miten pikku-quu voi nukkua lähes 15 tuntia putkeen, kun se nukahti jo klo 7 jälkeen illalla, kun vaikutti olevan ihan poikki. Sitten vielä oli siinäkin mielessä mukava aamu, että quu järjesti meille kierähtämisesityksen sängyssä ja kierähti 3 kertaa selältä vatsalleen ja kerran toisinpäin. Aamupesujen jälkeen katseltiin hetki peilistä, ja silloin poika alkoikin nauraa ääneen omalle peilikuvalleen. Hihii, hauskaa!
MiaMik, ei mulla alkanut sitten vieläkään ne menkat. Viime kuussa oli ihan sama juttu, eli tuhrua ja vatsa kipee yms. mutta ei ne vaan alkanukaan, ja nyt on olo taas parempi. Kai siellä joku hormoonitoiminta alkaa pikkuhiljaa, mutta ei mullakaan menkkoja oo ikävä! Toivottavasti sullakaan ei ala ihan vielä.
Mekin oltais quun kanssa tulossa Enska-tapaamiseen, jos sellainen järjestetään. Kiva jos Karssulikin lähtee Ainonsa kanssa jo liikenteeseen!
Mukavaa sunnuntaita kaikille Enskoille!
-Q- ja -q- 3,5kk
No jopas meidän neitiä nyt kitisyttää! Yöt nukkuu nyt hienosti, mutta päivisin tuntuu joku hiertävän. Etenkin jos on vieraita tai ollaan käymässä jossain, tyttö heräilee koko ajan ja kitisee. no, kaipa se tästä. Mietin vaan, että onkohan se vaippaihottuma niin ärsyttävää, että sen takia unetkin häiriintyy.
Kiitos kaikille kommenteista, ihanaa kun osaatte auttaa! Mä kyllä koen vieläkin välillä itseni tyhmäksi, kun en tajua vaihtaa vaippaa, jos ei ole kakkaa. Tänäänkin oli isot pissit ja mä vaan hyssyttelen, ja sit kun vaihdoin vaipat, niin jopas rauhoitti mieltä.
Yövalvomiset on muuten meillä rauhoittuneet, jostain syystä tyttö tajusi perjantaina, että päivälläkin voi olla hereillä ja tankata, ja nyt yöunet alkaa 20-21 ja nukutaan kasiin asti ilman suurempia heräilyjä - tietty syödään välillä, mutta kahdeksalta ihan selvästi alkaa aamu ja haluaa seurustella. Se on kyllä hauskaa, kun neiti vaan katsoa killittää ja silmät kiiluu pimeessäkin ihanasti.
Noista ilmaklvyistä piti kysymäni, että kuinka kauan niitä pitäis ottaa? Meillä ei ole kamalan lämmin asunto ja tyttö alkaa aina karjumaan naama punaisena muutaman minuutin jälkeen... haluaisin antaa olla pidempään, mutta kun toinen alkaa heti riehua. Pitää vielä kokeilla pyyhettä tai harsoa päälle, jos sais silti ilmaa.
Meillä oli perjantaina muuten eka neuvola, saatiin uus neuvolatäti. Painoa oli tullut hyvin lisää, ei näkynyt käyrällä lainkaan notkahdusta, mennään edelleen +1:llä. Mitat oli nyt 53,8 cm ja 4205 g. Kovasti kehui jänteväksi tytöksi. Naurettiinkin miehen kanssa, että onkohan ne koskaan haukkuneet ketään... :D Tuntuu ihan uskomattomalta lukea, kuinka teidän pienet on muutaman kuukauden ikäisenä jo niin isoja, en voi uskoa, että meidän vauva kasvais niin nopeasti... vaan niinpä siinä taitaa käydä!
Missä vaiheessa muuten ootte alkaneet pitää vauvaa lattialla jumppaamassa? Mietin vaan, kun meillä tyttö on lähes vain sylissä hereillä ollessaan, että milloin rupeisin pakottamaan vähän jumppailemaan tuonna matollensa. Eilen jo vähän yritettiin, mutta itkuhan siitä vaan tuli.
Nyt lähden kuitenkin Stockalle jouluostoksille, kun siellä on kanta-asiakkaiden alennuspäivä. Jätän tytön isin kanssa kotiin, saa nähdä miten pärjäävät, kun ei näytä nyt sit heräävän syömään.
-Osse ja neiti 2 vk
Kyllä on tylsää kun mies ei ole kotona!
Osse. Me pidettiin tyttöä jonkin verran lattialla masullaan muutaman viikon iässä, kun neuvolassakin sanottiin että olisi hyvä pitää koska lonkkavaljaiden takia tyttö sai nukkua vain selällään. Kun valjaat saatiin pois kuukauden iässä, niin tyttö onkin viihtynyt yllättävän hyvin pitkiä aikoja lattialla leikkimatolla selällään tai mahallaan muutamaa isosilmäistä pehmolelua tuijottaen. Muutaman kerran on nukahtanut kesken juttelun pehmolelun kanssa :) Mutta jos teiän tyttö ei vielä lattialla viihdy, niin ei sillä mitään kiirettä ole :) Ja oletko kokeillut vaihtaa niitä d-vitamiini-tippoja? Me vaihdettiin jekovitteihin ja aloitettiin samalla cuplatonit ja masuvaivat helpottuivat muutamassa päivässä!
Viime yönä muuten mun oli pakko nousta pumppaamaan. Tyttö heräsi klo 5 ekan kerran syömään ja ei vielä jaksa syödä kuin toisen tissin. Joten toinenkin tissi oli jo räjähtämispisteessä. Toivottavasti ei tule kierrettä yöllä pumppaamiseen :)
Nyt polkemaan kuntopyörällä kun tyttökin niin tyytyväisenä taas vaihteeksi koisaa...
MiaMik ja Ida
Meillä on ollut aika rankka viikonloppu. Perjantaina Mimmillä oli tosi känkkä päivä eikä hän suuostunut nukkumaan puolta tuntia pidempiä tirsoja. Vyöhyketerapiakin peruuntui kun terapeutti sairastui. Ja kun vettä satoi kuin saavista, en viitsinyt lähteä vaunuilemaan. Iltapäivällä sitten pakkasin tytön autoon ja tehtiin parin tunnin autolenkki, että neiti edes vähän nukkui. Kun mies tuli illalla kotiiin, minä kävin kaupasta hakemassa kaksi siideriä ja ilmoitin miehelle, että tämä yö on hänen hoitovuoronsa. Se kyllä hoitui hyvin muuten paitsi että likka nukahti vasta yhden jälkeen. Ja kolmen aikaa oli syötön ja vaipanvaihdon aika, jonka minäkin toki kuulin.
Lauantaipäivä meni ihan hyvin. MUTTA sitten tuli ilta, jolloin tyttöä ei meinannut saada nukkumaan. Ja valvomista kestikin sitten ihan aamu neljään. Huh! Tänään olinkin sitten aivan itkuinen ja väsynyt koko päivän. Onneksi sain tytön mun vanhemmille vähäksi aikaa, jotta pääsin itse nukkumaan. Nyt hän on syönyt ja nukkunut, mutta kitinä tuossa on alkamassa.
Perjantaina ostin ne mainostetut relatipat. Nyt siis käytössä ne ja disflatyl ja ensi viikolla jatkuu vyöhyketerapia. Toivottavasti joku noista tai kaikki yhdessä alkaa pian auttaa.
Edelleen jatkan tätä muille kommentoimattomuutta, mutta eiköhän sitä joku päivä tässä löydy aikaa ja energiaa siihenkin taas paremmin.
-Amy ja Mimmi-Justiina-
Pikaisesti taas kirjottelen kun kohta täytyy lähteä Liiaa nukuttamaan..se homma jää aina mulle koska Liia nukahtaa vaan ja ainoastaan tissille iltaisin:)
Vaipoista, mä en vaihda yöllä vaippaa..meillä oli ekaks pampersin baby dry vaippoja ja nyt on käytössä active fitit kun niissä on sopiva koko..vaippa on kyllä tosi täynnä aamulla mutta ei ole kertaakaan tullut läpi.
Voi jukra noita pikku-quun unia! Kateeksi käy..
Ilmakylvyistä, Liia nakuilee iltaisin sen aikaa kun käyn suihkussa..teen Liian iltapesut ja laitan tytön ilkosilleen sitteriin pyyhkeen päälle omien iltapesujeni ajaksi..kylppärissä on lämmin ja suihkun höyry lämmittää kylppäriä vielä lisää.
Koita Amy jaksaa..meillä oli alku ihan samanlainen..pahimmillaan Liia valvoi aamukuuteen nukahtamatta kertaakaan koko yönä, ja ihan huutoa oli ensin koko yö,myöhemminkin pari tuntia joka ilta:( Tiedän että sulla on tosi rankkaa.Mä olin ihan huurussa kaikki päivät kun nukutti niin paljon.Kyllä se helpottaa teilläkin.
Meillä muuten auttoi masuvaivoihin kun piti tyttöä sylissä pystyasennossa jalat koukussa..vaikea selittää mutta vähän sellainen budha tyylinen asento,eli toinen käsi pitää kannattelee vauvaa kainaloiden alta ja toinen pitää jalkoja " kyykkäysasennossa" :) Vaatii tietty sen että vauva jaksaa kannatella jo päätään sen verran.Siinä asennossa tyttö paukuttelee tosi paljon:)
Jaaha,täytyy mennä..tyttö kiekuu tuolla.
Queen
Kukun vielä hereillä, kun tänään oli pakko katsoa BB. Oli sen verran jännät paikat jo äänestyksissä, vaikka en tänä vuonna oo sitä kauheesti ehtinyt seuraillakaan.
Amylle voimia pikku-Mimmin hoitoon! Vauvat on ressukat aluksi niin kummallisia pikkuotuksia, ettei ne osaa ilmaista itseään kuin huutamalla. Eikä ne edes itsekään varmasti tiedä, miksi tekee mieli huutaa. Kuulostaa tosi rankalta toi teidän alku, mutta toivotaan, että ne relatipat ym. saa pian ihmeitä aikaan. Hyvä, että voitte miehen kanssa vähän vuorotella hoitovastuussa, ja mikä parasta, olitte saanut jo omilta vanhemmiltannekin apua!
Nukkuuko Mimmi päivisin ihan hyvin? Koita nukkua päikkäreitä, jos se onnistuu. Vartinkin päiväunet piristää kummasti, ainakin mua. Aluksi se olikin niin, että just kun ajattelin, että oikasen tohon sohvalle hetkeks, niin johan kuului kiekasu vaunuista...
Toi Queenin neuvoma asento on hyvä, meilläkin se toimii edelleen, kun quuta kiukuttaa. Ja ootko jo kokeillut kantoliinaa? Joskus jos pikku-quu ei millään rauhotu, kiedon sen kantoliinaan ja kävelen ympäri makkaria, kunnes se nukahtaa. Sitten avaan liinan varovasti ja lasken pojan sänkyyn. Vaikka quu havahtuisi hieman siinä purkuvaiheessa, yleensä se nukahtaa kuitenkin sitten rauhallisesti, kun kiukku on jo laantunut ja poika on unenpöppörössä.
Toivottavasti saat tänä yönä nukuttua jo vähän paremmin. Mimmi kasvaa ja kehittyy onneksi kovaa vauhtia, ja varmasti noi masuvaivatkin siitä hiljalleen laantuu. Hyvää yötä teille molemmille!
-Q-
Saas nähdä, miten kauan ehdin kirjottaa.. D nukkuu ekoja päikkäreitä nimittäin. Heräsin tänään klo 6 ja D 6.20 mun yskimiseen :( Sain viime viikon lopul flunssan, onkkes ihan lievän. Vaan nukkuessa alkaa yskittää, mikä on tosi inhottavaa kun D herää melkein aina mun köhimiseen :(
NapNapin tyttö vaan oppii kovasti uutta koko ajan!
Niamey ihmetteli Ainon syömistä.. Vastasitkin itse jo tavallaan omiin ihmettelyihisi.. Tässä se kohta
Eilen käytiin 3kk neuvolassa ja hienosti oli taas neiti kasvanut!
Painoa 5960g ja pituutta 61,6cm :)Jatkuvasti saa laittaa vaatteita pois käytöstä kun kasvetaan niin tohinalla :)
Eli kun Aino kasvaa niin kovaa vauhtia, tarvitaan siihen kasvuun paljon energiaa ;)
Eipä meilläkään D nuku kovin ihmeellisesti, vaan ehkä suht normaalia vauvan unta. Illalla käy nukkumaan noin 21 aikaan (+/- 30 min), jos on syönyt päivällä hyvin niin herää yöllä joskus 1 aikaan ja 4 aikaan ja aamulla 7 aikaan noustaan. Jos on syönyt illalla/päivällä huonosti niin syö noiden lisäks klo 23. Kaks yötä on herännyt syömään vaan kerran. Ja meillähän syödään korviketta (minkä pitäis pitää nälkä pois kauemmin..) eli imetyksellä varmaan heräiltäis vielä useammin..
Musta tuntuu kyllä et D' lla on ollut nyt jonkinlainen kasvupyrähdys tässä 4 kk iässä. Kovasti ainakin muskarissa ja tanssissa kuule, et D on kasvanut TAAS ;). Pe olis 5 kk neuvola, joten silloinhan se selviää :)
Jenni ja pieni kirppu D joka on jo kohta 5 kk.. (ja sit se menee kouluun ja muuttaa jo kotoa pois, nyyh ;) )
Mä soitan sulle illalla, jos en ehdi enää myöhemmin nettiiin. Meidän pitäis nimittäin käydä D' n kanssa hommaamassa daddylle synttärilahja tänään..
Jenni
Minä täällä vietän sitä kuuluisaa omaa aikaa ja tietenkin koneella istuen. Viime lauantaina oli ristiäiset, joten en ehtinyt palstailemaan ja nyt miehellä on vapaata niin en viitsi koneella roikkua. Paitsi nyt kun nuo kaksi unikekoa tuolla ovat vielä yöunilla. Meitin neidistä onkin tullut oikea unikeko. Tuntuu että nukkuu koko päivän. Yöunet venyy yleensä klo 10-11 asti, päivällä valvotaan vain 30-45 minsan pätkiä, päiväunet kestää yleensä 2-4 tuntia. Illalla jaksaa olla enää korkeintaan pari tuntia hereillä. Yöllä neiti herää kaksi kertaa syömään, yleensä klo 3-5 ja klo 7-8¿
NapNapin tyttökin se siellä tasapainoaan harjoittaa! Kohta varmaan ottaa jo muutamia askeleitakin ilman tukea!
Toivottavasti pesukarjun ruotsin tentti menee läpi :) Aika kauan sitä kyllä tarkistelavat... Kyllä on kallista touhua tuommoiset maksut kokeesta!
Pikku-millin poitsu on kyllä söpö! Peppu nousee komiasti! Onko tuo siis ihan niinku melkein jo konttausasento :)
Joko Kissankello ootte keksineet kivaa tekemistä loppuviikolle yhdessä miehen kanssa? :)
Amy. Meillä myöskin tyttö masulla ollessaan kannattelee hienosti päätään ja yrittää päästä eteenpäin ponnistamalla jostakin. Ja on siinä onnistunutkin :) Mielettömällä heilumisella hän kääntyy masulla ollessaan neljänneksen navan ympäri. Eli ei uskalla enää yksin jättää sohvalle tai hoitopöydälle. Myös selällään ollessaan yrittää kovasti kääntyä masulleen, mutta ei pääse vielä muuta kuin kyljelleen :) Vauvamasu nääs ottaa kovasti vastaan ;) Ja kyllä teitin tyttökin on suloinen! On niin tytön näköinen, että!
Niameyn tyttö on kasvanut hienosti! Mutta voin kyllä kuvitella kuinka väsynyt olet tuollaisesta rytmistä! Toivottavasti helpottaa (viimeistään 15 vuoden päästä, kun tyttö murkkuiässä ;))!
Kylläpä sain hyvät naurut queenin norsupariskunnasta :D Minullekin on monesti samantapaista sattunut, vaikkakaan en niin väsyneeksi itseäni koekaan ;)
MiaMik ja Ida 7vko+
Ulkona on tosi tylsän näköistä, kaikki lumet on sulaneet pois, hiekkaa ja ruskeita lehtiä maa täynnä... Tulisipa lunta ja joulukoristeita ikkunoihin, olisi paljon mukavempi käydä vaunulenkillä.
Tyttö on keksinyt uuden jutun. Vessapaperi! Se teline on juuri hyvällä korkeudella, siitä on kiva vedellä pikku kätösillä koko rulla vessan lattialle. Sitten se pilkotaan pieneksi silpuksi ja osa syödään. Ja äiti siivoaa. Myös vaunujen renkaista löytyvät puiden lehdet ovat mainiota ravintoa... paitsi kun niitä ei saa kahdella alahampaalla pureskeltua ja kutittavat sitten ikävästi kurkkua ja oksennetaan ne eteisen lattialle.
Mitäs vielä... tänään mennään vakuutusyhtiössä käymään, jutellaan vähän meidän vakuutuksista, sieltä pitäisi saada jotain turvatuotteita lapsiperheeseen, mitäköhän ne on...? Varmaan rulla maalarinteippiä=)
Leffaan menijät! Mihin aikaan nähdään? Nähdäänkö siinä Tennarin edessä?
NapNap + tyttö 8kk
Eikös se leffa ala samaan aikaan, kuin viimeksi? En oo nyt kerinnyt tarkistaa. Enkä kerkee nytkään, kun en oo ees kotona.
Nähtäiskö taas 9.45 siinä Tennarin edessä? Kaikki kynnelle kykenevät on tervetulleita seuraan. Eli mukaan vaan :)
pesukarhu
Vihdoin ja viimein sitä olisi ilmeisesti lupa siirtyä tälle puolelle eli meille syntyi käynnistyksellä poikavauva (rv41+5) 15.11.2006, strategiset mitat paino 3314g, pituus 50,6cm ja päänympärys 35,4cm. Synnytys oli tosi rankka sekä minulle että vauvalle ja päästiinkin kotiutumaan vasta maanantaina. Kolme liian pitkää vuorokautta vielä jouduimme olemaan toisistamme erossa, kun vauva joutui synnyttyää vastasyntyneiden teholle. On ihan terve poika, mutta se maailmaan tuleminen sujui rankemman kaavan mukaisesti. Tuntuu, ettei oikein ole itse vielä valmis edes kirjoittamaan mitään synnytyskertomuksia kun ne muistot ja pelot tekee vieläkin kipeää. Ihanaa olla nyt kuitenkin kotona ja vauvahan on äidin ja isän suuri rakkaus, jota ehtii tulla ikävä päiväunienkin aikana. Rytmeistä meillä ei vielä ole tietoakaan niin syömisen kuin nukkumisenkaan suhteen, mutta eiköhän se tästä ajan kanssa. Äidille iskee jo nyt haikeus, kun oma vauva on tänään jo viikon vanha ;)
Terkuin,
Mörötin ja Otso-poika 1vko
Voi, hirmuisesti onnea äiti-Möröttimelle ja pikku-Otsolle ja tietty iskälle kans! Teillä on ollut rankka kokemus, mutta onneksi kaikki on nyt hyvin! Miten se voikin olla, että lapsen saaminen on toisille niin hankalaa? Ensiksi on vaikea tulla raskaaksi ja sitten syntymä käydään läpi oikein rankemman kautta... Mutta kuten sanottu, teillä on nyt siellä ihan ikioma lapsonen, varmasti maailman ihanin ihme! Nauttikaa!!!!
Otson syntymästä liikuttunut
-Q-
Leffa alkaa 11.15, mutta sitä ennenhän on jotain (?). Tuo 9.45 kuullostaa ihan hyvälle. Nähdään!
Ja vaikka ollaan aiemmin oltu leffoissa " tietyllä porukalla" on kaikki tervetulleita mukaan!!!
Jenni
Meille syntyi 10.11 pikkuprinssi rv 35+3.Mitat oli 47cm ja 2655g. Oli kiire maailmaan pienellä. Poika joutu lastenosastolle,mut nyt poika on kasvanu kivasti ja syöminen sujuu ja tänään vihdoin saatiin ihania uutisia, eli poika pääsee perjantaina kotiin!! :)
On niin ihanaa ja oon niin onnellinen. <3
Ite olin osastolla viikon ja tää toinen viikko onki tullu ajeltua tot 50kilsan matkaa joka päivä. Onneks Suomes on näin hyvä terveydenhuolto, siellä on pikkunen ollu hyväs hoidos.
Synnytys oli kyl tosi rankka.. Epiduraalikaan ei auttanu yhtään:( Mut onneks oli ihanat kätilöt, ni jäi hyvä fiilis. Ja oli tosi hyvä,et mies oli mukana tukena.
Nyt en jaksa enempää kirjotella. Pitäs mennä pumppailemaan maitoa.
Ihan hassua tänne puolelle siirtyä.. Ja jännityksellä ootan perjantaita. On vaan niin parasta saada poika kotiin.
lara ja pikkumies 12vrk
Onnea vielä kerran myös Laran perheelle! Ihanaa, että saatte pojun pian kotiin!
Toivottavasti pesukarhun ruotsinkoe meni hyvin! Mun veljellä on muuten kenties vastaavat koitokset edessä tulevaisuudessa, ainakin se haki samaan kouluun.
Pikku-millin Aksusta oli söpöjä kuvia, samoin Amyn mimmistä ja Niameyn Ainosta! Kävin tietty heti kaikkia kurkkimassa. :)
Vai on NapNapin tyttö oppinut seisomaan? MiaMikin Idakin kuulostaa kovin etevältä tyttöseltä 7-viikkoiseksi! Ja Matias ja Joona siellä availee laatikoita. Kääks, lapset kehittyy niin nopeesti, että ei pysy perässä!
Mulla iski yks ilta joku ihme nostalgiakohtaus ja kaivoin täältä vauvan sivuilta hakutoiminnolla esiin mm. sen viestin, jossa kerroin kuumepuolella plussanneeni. En edes tajua, millä hakusanalla siihen onnistuin törmäämään, mutta tippa tuli kyllä linssiin sitä onnen hehkutusta lukiessa! Ja sitten samalla kahlasin huvikseni läpi niitä ensimmäisiä viestejä, mitä olin kirjoittanut tänne pikku-quun syntymän jälkeen. Ihan sekaisin olin niissäkin. :) Mutta olipas tosiaan hassua lukea sellaisia viestejä, joissa teidän isommat vauvat oli vasta 4-kuukautisia ja pohditte mm. kiinteiden maistelun alottamista! Silloin muut enskavauvat tuntui kaikki niin isoilta, mutta kohtahan se meidän quukin on jo 4 kuukautta! Nyt siis 3,5kk ja perästä tullaan. :)
Joko muut 3,5kk tienoilla huitelevat enskavaavit on oppinut jotain uutta ja ihmeellistä? Sen jälkeen, kun quu oppi tarttumaan esineisiin ja alkoi punkea sylissä jatkuvasti istumaan, meillä ei ole toistaiseksi tapahtunut mitään edistystä liikkumisen saralla. Pari kertaa oon tosin löytänyt quun mahallaan pinniksestä, kun ukko on kääntynyt unissaan, mutta patjalla kääntyminen onkin kai helpompaa. Hereillä moiset harjoitukset ei tunnu vielä kiinnostavan... Poika kun on, niin on tainnut huomata pienestä lähtien, että helpoiten selviää vain selällään löhöilemällä (vähän kuin isi). Mutta juttua pikku-quulla riittää ja nyt ollaan jo kuultu useana päivänä suloista naurua! :D
Voi quu-ressukkaa! Oli niin tööt ihanan lämpimän kylvyn jälkeen, että simahti jo klo 19. No, mutta se tietää sitä, että eka syöttö on jo varmaan ennen kuin olen ehtinyt itse nukkumaan. Ja sitten vielä kaksi varsinaista yösyöttöä joskus klo 2-4 ja klo 5-6 välillä, jos vanhat merkit paikkansa pitää. Näin siis meillä, enkä kyllä ollenkaan valita. Voimia vaan amylle mimmin iltakiukutuksen taltuttamiseen ja Niameylle maratontissittelyihin. Toivotaan, että se vaihe menee ohi pian! Mä itse asiassa vähän odottelen, että koska meillä alkaa tiheämpi heräily. Ehkä sitten, kun quu-ukko päättää lähteä liikkeelle...?
Tänään poikaa kylvettäessä huomasin, että sehän on viime päivinä tainnut saada vähän lihaakin luidensa ylle! Reidet on jo ainakin äidin mielestä oikein hienot ja pontevat, ja ranteistakin quu on sopivasti pullukka. :)
Mulla on taas ihan inhottava menkkaolo, ja eilen tulikin jotain tuhrua. Tänään ei sitten mitään... Alkais nyt jo tai sitten ei ja menis ohi tää hormoonimyllerrys ja mahakipu. Tuntuu kuin olis menkat ilman vuotoa!
Me muuten voitais quun kanssa tulla sinne leffaan huomenna. Ajattelin ensin, että en jaksais lähteä, kun se leffa ei oo ihan mun mieleinen, mutta kyllä me taidetaan sittenkin tulla. Kiva treffata taas teitä ja saada vähän vaihtelua tähän päivärytmiin. Eli 9.45 tavataan, ellen sitten ole samanlaisen niagaran kourissa kuin napero muutama viikko sitten! Varoitus vaan, quun tissiraivarit jatkuu, joten luvassa saattaa olla taas aikamoinen metakka... :/ Koska tää oikein menee ohi??? Toivotaan, ettei NapNapin tyttö huomenna jo juokse ympäri leffateatteria. :)
-Q- ja -q- ~3,5kk
aattelin vielä laittaa linkin,missä on meiän pojasta muutama kuva:)
ja on siel muutama masukuvakin..
http://s88.photobucket.com/albums/k186/laralei85/?sc=1&addtype=local
Ja heti alkuun isot onnittelut Möröttimelle, Laraleille, Viiperolle ja Fiorellalle!! Toivottavasti meni nikit oikein :) Ihanaa kun vaaveja tulee lisää :D
Tosiaan MiaMikin tyttö nukkuu ihanan paljon. Meillä nukuttiin kanssa hyvin, 6-7h putken yöllä siihen asti kun neiti oli 3kk.. sen jälkeen on ollu yhtä hulinaa nuo yöt. Nyt alkaa taas tasottua, 3 kertaa herätään vaan ;)
Masuvaivoja oli ollut monella pienellä :( Vissiin ihan yleistä että alkaa siinä 3vkon iässä. Itse en vyöhyketerapiaa kokeillut, meillä riitti Minifom-tipat ja massun ja jalkapohjien hieronta. Siskolla siitä olii ihan uskomaton hyöty! Ekan kerran jälkeen huomasi jo parannusta ja 3 tai 4 kerran jälkeen loppuivat tyystin :) Kannattaa varmasti kokeilla.
Vaipanvaihdosta oli puhetta.. meillä on pakko vaihtaa vaippa kerran yössä kun Mathilda pissaa niin paljon yöllä. Ihan läpimärkänä koko vaippa jo klo 3. Onneksi kyllä nukahtaa pian uudestaan kuhan vaan saa tisua ensin. Olisi kyllä kiva jos ei tarttis sitä vaihtamista tehdä.. mitäs vaippoja teillä muuten on käytössä jotka ette yöllä vaihda? Ainakaan nuo Liberot ei koko yötä kestä :)
Kovaa kehitystä näyttää vähän isommilla vaaveilla olevan! Minä jo odottan että neiti vähän enempi liikkuis mutta kun ei edes massullaan viihdy kauaa niin varmaan saa vielä pari kuukautta odottaa edes konttausasentoa :) Tulee näköjään äitiinsä, minä kun en osannut kovin aikasin kävellä tai edes kontata, puhe kyllä luisti. Sitte sitä istua nökötettiin hiekkalaatikolla ja komennettiin muita lapsia :D
Kävin torstaina punnimassa Mathildan taas (2 viikon välein pitää käydä kun tarkkailevat) ja nyt painoa oli 6135g eli noussut 215g 2 viikossa. Silti tädin piti mäkättää painosta ja ihmetteli että ei enempää noussut vaikka kiinteitä syö :S Siis joo, syö ja syö, maistiasvaiheessa ollaan vasta.. perunat, porkkanat, maissit ja palsternakat on kokeiltu ja nyt sitten niitä hetken yhdistelty.
Jaahas, neiti nukahti syliin, taidan viedä isin viereen nukkumaan ja nautiskella yksin aamukahvit :)
Mysan ja Mathilda 4,5kk