Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menestysteologia

20.11.2006 |

Mitä ajattelet siitä?

Pitääkö uskovan olla rikas ja terve?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/20 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivaa, jos tähän tulisi jonkin verran keskusteluakin. Toisaalta palstan uskikset taitavat olla enemmän sitä lajia, joka on saanut kokea elämän aikana yhtä jos toistakin. Silloin ei menestysteologia enää tunnu oikealta ajatukselta.

En siis itse usko, että hyvän uskovaisen merkki on se, että ulkonaisesti kaikki on hyvin. Aikoinaan jopa sain itse erittäin voimakkaasti ajatuksen: " Miksi oikein itse kuvittelet olevasi parempi ihminen kuin muut? Miksi kuvittelet, että sinä ansaitset enemmän kuin muut ihmiset?" Silloin ajatukseni oli lipsahtanut menestysteologian suuntaan, vaikka en sitä silloin huomannutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän ei tästä maailmasta lopu ;)

Vierailija
4/20 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa esitetyissä autuuden tuntomerkeissä ei ainakaan mainita mitään maallisesta rikkaudesta, terveydestä ja kunniasta. :)

Minulle tavallaan uusi ja tavallaan vanha asia on se, että Jeesus sovitti ristillä syntimme, mutta sen lisäksi hän nujersi kaiken, mikä liittyy kuolemaan - kivun, sairauden, tuskan, kuten Raamattu todistaa. Hän ei kuitenkaan POISTANUT tuskaa ja ahdistusta elämästämme. Yhtä lailla kristitty kuin ei-kristittykin joutuu kohtaamaan tuskaa, sairautta ja kärsimystä, mutta sillä ei ole enää valtaa häneen, koska Jeesus on sen voittanut. Sairaudet, kiusaukset ja kärsimykset eivät voi erottaa meitä Kristuksesta ja näin ollen pelastuksesta.

Oikeastaan kristitty joutuu maailmassa kohtaamaan enemmänkin kärsimystä ja vastusta kuin ei-kristitty. Ei-kristityn ei tarvitse kantaa ristiä, eikä kärsiä vainoa uskonsa tähden. Kristityn täytyy sen lisäksi, että hän joutuu kohtamaan maallisia vastoinkäymisiä ihan samoin kuin muutkin.

Tässä jotain ehkä vähän sekavia pohdintojani.

Vierailija
5/20 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sanoi että ei voi palvella kahta herraa. Joko rakastat toista tai vihaat toista. Et voi palvella Jumalaa ja mammonaa

Joskus varmaan jokaiselle tulee elämässä tilanteita jossa joutuu valitsemaan maallisen mammonan ja oikein tekemisen välillä. Ihminen on luonteeltaan ahne.

Ja voi olla että jollain on rahaa ja ei rakasta rahaa, toisella taas ei ole rahaa ja rakastaa rahaa.

Rahan rakkaus on kaiken pahuuden juuri. Ei raha sinänsä.

Sitä voi omistaa paljon rahaa ilman että sitä rakastaa. Kuinka moni näin tekee, sitä en tiedä.

Elämässä on oltava muutakin sisältoä kuin se mitä omistaa.

Vierailija
6/20 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harriet_:

Mitä ajattelet siitä?

Pitääkö uskovan olla rikas ja terve?

mielestäni.

Ei ole Jumalan Sanan mukaista tuo linja asioista. :/

Luin tuon artikkelin,minusta ei ihan sillee kuitenkaa että kaikki City srk:t olis menestysteologiassa.

Kun lopussa mainittiin Suomessa menestysteologian " edustajat" .

Vierailija
7/20 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalalla on kuitenkin jokaiselle varattuna nämä siunaukset. Puhun nyt kuitenkin rikkaudesta. Se on jokaisen ihmisen vastaanotettavissa, kunhan tietyt asiat ovat ensin tärkeysjärjestyksessä. Jumala aivan varmasti, Sanansa mukaan siunaa meitä myös taloudellisesti!

Otan tähän muutaman Sanan paikan tueksi:

" Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi Hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka Hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin Hänen kanssansa?" Room 8:32

" Ja Hän sanoi heille, kavahtakaa kaikkea ahneutta, sillä ei ihmisen elämä riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä ylenpalttisesti olisi." Luuk 12:15

Ahneus ei saa olla meillä motiivina, niin että haluaisimme kaiken itsellemme, vaan se että voisimme sillä, millä Jumala on meitä siunannut, siunata muita. Kun Jeesus asuu meissä, ja antaudumme Hänelle koko ajan enemmän ja enemmän, Jeesus meissä alkaa vaikuttamaan rakkautta.

" En enää elä minä, vaan Kristus minussa." Gal 2:20

Tässä vaiheessa voisi astua kuvaan Jumalan KOETTELEMUS, tyyliin saisimme jostain 2500 euroa ylimääräistä. Jos me osaisimme käyttää sen oikein, laittaisimme sen tavalla tai toiselle Jumalan valtakunnan työhön, Jumala voisi jatkossa siunata meitä vielä runsaskätisemmin.

Matt 25:21 " Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi."

" JA JUMALA ON VOIMALLINEN ANTAMAAN TEILLE YLENPALTTISESTI KAIKKEA ARMOA, ETTÄ TEILLÄ KAIKESSA AINA OLISI KAIKKEA RIITTÄVÄSTI , VOIDAKSENNE YLENPALTTISESTI TEHDÄ KAIKKINAISTA HYVÄÄ." II Kor 9:8

" Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä.." Ap t. 2:44 Näin sen pitäisi olla tänäkin päivänä!

" Mutta minun Jumalani on rikkautensa mukaisesti täyttävä kaikki teidän tarpeenne kirkkaudessa, Jeesuksessa Kristuksessa." Fil 4:19

Pitää vielä sitä asiaa korostaa, että kyse ei ole meistä, meidän ponnisteluistamme tai kurotteluistamme vaan

JEESUKSESTA!

Vierailija
8/20 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harriet_:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Menestysteologia

Olet kovin kiinnostunut mihin seurakuntaan kuulun:) Nyt ymmärrän. Tuolla linkissä tuo litania Suomessa olevista seurakunnista, joissa menestysteologiaa edustetaan, on ensinnäkin hyvin erikoinen. Kaikki seurakunnat, jotka itse niistä tiedän- niissä ihmisiä tulee suuret määrät uskoon! Eikö se ole tärkeintä? Lisäksi tuo ulkomaalainen menestysteologian edustaja (esim. vain) Benny Hinn.. Hänen kauttaan tulee miljoonia ihmisiä uskoon! Kummasti Jumala varmistaa ihmein ja merkein sanansa sellaisissa paikoissa ja sellaisten ihmisten kautta, jotka sen ottavat sellaisenaan kuin se on kirjoitettu. Minä en uskaltaisi lähteä arvostelemaan tuollaisia suuria Jumalan miehiä!

Eikä minun seurakuntani ollut tuossa litaniassa;)

Vierailija
9/20 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on luvannut pitää huolta omistaan myös maanpäällisissä asoissa.

Matt. 6:26

Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut!

Kuitenkin Jumala on kehottanut etsimään Hänessä jotain muuta kun maanpäällistä rikkautta ja kunniaa. Hän kehottaa etismään hengellistä rikkautta.

Matt. 6:25

" Sen tähden minä sanon teille: älkää huolehtiko hengestänne, siitä mitä söisitte tai joisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet? [6:25-34: Luuk. 12:22-31 : Fil. 4:6; Hepr. 13:5; 1. Piet. 5:7]

Luuk. 12:22

Jeesus sanoi opetuslapsilleen: " Sen tähden minä sanon teille: älkää kantako huolta hengestänne, siitä mitä söisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. [12:22-31: Matt. 6:25-33 : Fil. 4:6; 1. Piet. 5:7]

Luuk. 12:29

" Älkää siitä murehtiko, mitä söisitte tai joisitte. Älkää sitä etsikö.

Vierailija
10/20 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tätä kaikkea maailman ihmiset tavoittelevat, teidän Isänne tietää kyllä että te sitä TARVITSETTE. Etsikää Hänen Valtakuntaansa, niin te saatte MYÖS KAIKEN TÄMÄN."

Vierailija
11/20 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonya_78:

harriet_:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Menestysteologia

Olet kovin kiinnostunut mihin seurakuntaan kuulun:) Nyt ymmärrän. Tuolla linkissä tuo litania Suomessa olevista seurakunnista, joissa menestysteologiaa edustetaan, on ensinnäkin hyvin erikoinen. Kaikki seurakunnat, jotka itse niistä tiedän- niissä ihmisiä tulee suuret määrät uskoon! Eikö se ole tärkeintä? Lisäksi tuo ulkomaalainen menestysteologian edustaja (esim. vain) Benny Hinn.. Hänen kauttaan tulee miljoonia ihmisiä uskoon! Kummasti Jumala varmistaa ihmein ja merkein sanansa sellaisissa paikoissa ja sellaisten ihmisten kautta, jotka sen ottavat sellaisenaan kuin se on kirjoitettu. Minä en uskaltaisi lähteä arvostelemaan tuollaisia suuria Jumalan miehiä!

Eikä minun seurakuntani ollut tuossa litaniassa;)

Kunhan on vaan raitista meininkiä...Mennarit eivät niinkään raittiita+Hinni on ihan outo, kun käy hakemas voimaa kuolleitten haudoiltakin...

Vierailija
12/20 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan siksi halusin ottaa tämän puheeksi, koska tämä niin usein ymmärretään väärin. En siis meikämami halua mitenkään " käestää" tuohon kirjoittamaasi. Niin usein luullaan ja ajatellaan, että kun ollaan köyhiä, niin ollaan autuaita. Tai kun ollaan surullisia niin ollaan autuaita.

" Autuaita olette te köyhät, sillä teidän on Jumalan Valtakunta." Luuk 2:20

Ovatko he autuaita siksi että ovat köyhiä vai siksi, että heidän on Jumalan Valtakunta?

" Autuaita murheelliset, he saavat lohdutuksen." Matt 5:3

Murheelliset ovat autuaita siksi että he saavat lohdutuksen. He eivät ole autuaita siksi että ovat murheellisia:)

" Niin, autuaita ovat kaikki, jotka kuulevat Jumalan sanan ja noudattavat sitä. Luuk 11:28

Eli siis kun elämme Uudessa Liitossa, olemme autuaita kun uskomme Jeesukseen ja nuo kaikki lupaukset, jotka Jeesus lupaa tuossa autuaaksi julistamisessa koskevat meitä:)

Meidän on siis Jumalan Valtakunta ja me saamme lohdutuksen jne..

meikämami:

Raamatussa esitetyissä autuuden tuntomerkeissä ei ainakaan mainita mitään maallisesta rikkaudesta, terveydestä ja kunniasta. :)

Vierailija
13/20 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että selvensit! Tuo Raamatussa tarkoitettu köyhyys tarkoittaakin hengellistä köyhyyttä, joka sekin on Jumalan vaikuttamaa ihmisessä.

Tarkoitin, että Jumala on luvannut meille myös maallisen elannon ja toimeentulon. Hän ei ole kuitenkaan luvannut KAIKILLE ylenpalttisia maallisia rikkauksia. Joitakin hän on toki siunannut niilläkin, mutta se ei tarkoita että näillä rikkailla olisi yhtään sen suurempi usko tai enemmän arvot oikeassa järjestyksessä kuin " köyhilläkään" uskovilla.

Mutta kaikki, jotka uskovat Jeesukseen, pelastuvat, olivatpa he sitten köyhiä tai rikkaita, vanhoja tai nuoria, miehiä tai naisia.

Sonya_78:

Ihan vaan siksi halusin ottaa tämän puheeksi, koska tämä niin usein ymmärretään väärin. En siis meikämami halua mitenkään " käestää" tuohon kirjoittamaasi. Niin usein luullaan ja ajatellaan, että kun ollaan köyhiä, niin ollaan autuaita. Tai kun ollaan surullisia niin ollaan autuaita.

" Autuaita olette te köyhät, sillä teidän on Jumalan Valtakunta." Luuk 2:20

Ovatko he autuaita siksi että ovat köyhiä vai siksi, että heidän on Jumalan Valtakunta?

" Autuaita murheelliset, he saavat lohdutuksen." Matt 5:3

Murheelliset ovat autuaita siksi että he saavat lohdutuksen. He eivät ole autuaita siksi että ovat murheellisia:)

" Niin, autuaita ovat kaikki, jotka kuulevat Jumalan sanan ja noudattavat sitä. Luuk 11:28

Eli siis kun elämme Uudessa Liitossa, olemme autuaita kun uskomme Jeesukseen ja nuo kaikki lupaukset, jotka Jeesus lupaa tuossa autuaaksi julistamisessa koskevat meitä:)

Meidän on siis Jumalan Valtakunta ja me saamme lohdutuksen jne..

meikämami:

Vierailija
14/20 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rohkeasti sanottu. Benny Hinnin kautta tulee uskoon ihan tolkuton määrä ihmisiä ja Jumala toimii todella väkevästi hänen kauttaan! Ei kai Jumala sellaisia asioita vahvista jotka eivät ole Hänestä? Siellä missä Hänen Sanaansa julistetaan sellaisenaan kuin se on kirjoitettu, Hän todella toimii. Käyhän katsomassa Bennyn sivuilta mitä Jumala tämän miehen kautta tekee.

http://www.bennyhinn.org/

Mitä tuohon seurakuntaani tulee ja sen raittiuteen, niin täytyy sanoa, etten mä niele mitään, ellei sitä opetusta perustella Raamatulla. Siis todella perustella. Lisäksi myös rukoilen, että Pyhä Henki aina vahvistaa sanansa.

Ja pyytäisin sinua sisarenasi Kristuksessa, ettet levittäisi mitä sattuu perättömiä juttuja seurakunnista ja todella väkevistä Jumalan miehistä ja naisista. Me kuullaan paljon juttuja ja huhuja, mutta kannattaako aina kaikkea kuunnella ja uskoa? Vaikka paras ystävämme, ja vielä uskova sanoisi meille, että Markku Koivistossa vaikuttaa paha henki eikä Pyhä Henki, niin ennenkun teemme mitään johtopäätöksiä, niin mennään itse Nokia Mission tilaisuuksiin katsomaan ja rukoillaan että Pyhä Henki itse näyttäisi meille todeksi kuinka on. Jos siellä tapahtuu sellaisia asioita, ja julistetaan sellaisia asioita, joista Raamattu puhuu, niin eiköhän se ole selvä, että ihan raittiilla pohjalla ollaan:) Ja kaikella ystävyydellä ja rakkaudella tämä.

harriet_:

Kunhan on vaan raitista meininkiä...Mennarit eivät niinkään raittiita+Hinni on ihan outo, kun käy hakemas voimaa kuolleitten haudoiltakin...

Vierailija
15/20 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.katukappeli.com/

Tervetuloa kaikki mukaan, läheltä ja kaukaa!

Vierailija
16/20 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun luin tuon linkin. Tuossa mennään varmaan niin pahasti metsään, kun metsään voi vain mennä. Tuon mukaanhan uskovasta tulee synnitön ja jumalainen. Ihminen siis korottaa itsensä jumalaksi.

Sairaus ja kärsimys nähtiin epäuskona. Joka minusta seuraa suoraan siitä, kun ajatellaan, että Jeesus parantaa kaikki.

Pisteenä iin päällä oli tuo, että olet parantunut, vaikka oireet jatkuisivat. Eli on oireita tai ei, niin jos saarnaaja sanoo, että olet terve, niin terve olet!

Vierailija
17/20 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonya_78:

Aika rohkeasti sanottu. Benny Hinnin kautta tulee uskoon ihan tolkuton määrä ihmisiä ja Jumala toimii todella väkevästi hänen kauttaan! Ei kai Jumala sellaisia asioita vahvista jotka eivät ole Hänestä? Siellä missä Hänen Sanaansa julistetaan sellaisenaan kuin se on kirjoitettu, Hän todella toimii. Käyhän katsomassa Bennyn sivuilta mitä Jumala tämän miehen kautta tekee.

http://www.bennyhinn.org/

Mitä tuohon seurakuntaani tulee ja sen raittiuteen, niin täytyy sanoa, etten mä niele mitään, ellei sitä opetusta perustella Raamatulla. Siis todella perustella. Lisäksi myös rukoilen, että Pyhä Henki aina vahvistaa sanansa.

Ja pyytäisin sinua sisarenasi Kristuksessa, ettet levittäisi mitä sattuu perättömiä juttuja seurakunnista ja todella väkevistä Jumalan miehistä ja naisista. Me kuullaan paljon juttuja ja huhuja, mutta kannattaako aina kaikkea kuunnella ja uskoa? Vaikka paras ystävämme, ja vielä uskova sanoisi meille, että Markku Koivistossa vaikuttaa paha henki eikä Pyhä Henki, niin ennenkun teemme mitään johtopäätöksiä, niin mennään itse Nokia Mission tilaisuuksiin katsomaan ja rukoillaan että Pyhä Henki itse näyttäisi meille todeksi kuinka on. Jos siellä tapahtuu sellaisia asioita, ja julistetaan sellaisia asioita, joista Raamattu puhuu, niin eiköhän se ole selvä, että ihan raittiilla pohjalla ollaan:) Ja kaikella ystävyydellä ja rakkaudella tämä.

harriet_:

Ei ole välttämättä ihan raitista....Etsippä hänestä filminpätkiä mm..Jätän aiheen nyt ja saatte sanoo mitä haluutte minusta, mutta mun ei oo pakko hyväksyä Hinniä täysin, mutta en uskalla tuomitakkaan silleen, kun vois 100sella joku tuomitakkin..

siu edelleen....

Vierailija
18/20 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rock:

kun luin tuon linkin. Tuossa mennään varmaan niin pahasti metsään, kun metsään voi vain mennä. Tuon mukaanhan uskovasta tulee synnitön ja jumalainen. Ihminen siis korottaa itsensä jumalaksi.

Sairaus ja kärsimys nähtiin epäuskona. Joka minusta seuraa suoraan siitä, kun ajatellaan, että Jeesus parantaa kaikki.

Pisteenä iin päällä oli tuo, että olet parantunut, vaikka oireet jatkuisivat. Eli on oireita tai ei, niin jos saarnaaja sanoo, että olet terve, niin terve olet!

Vierailija
19/20 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikos se ole niin että siellä missä on aarteesi, niin siellä on sydämesi.

Eli onko aarteesi maallinen mammona tai jokin muu. Nämä ovat aika vaiketa asioita kun eletään materialismia.

Eli voittaja ei olekaan hautausmaan rikkain. Hautausmaan rikkain on vain hautausmaan rikkain. Ei muuta.

Vierailija
20/20 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärrän. Enkä mä loukkaantunu:) Saat anteeksi.