Soittaminen kerrostalossa
Olen nyt 30-vuotiaana aloittanut uudelleen vanhan jousisoitinharrastukseni ja ainoa aika, kun ehdin harjoitella on työpäivän jälkeen kotiin tullessa joskus klo 20 aikaa. Pyrin aina siihen, etten 21 jälkeen enää soittaisi. Hiljaisuus alkaa meidän talossa klo 22. Onhan tämä ok? Pelkään että naapurit ärsyyntyvät, mutta muuta aikaa soittaa ei ole, kun en halua aamullakaan 7 tai 8 aikaa alkaa soittamaan.
Kommentit (83)
No itselläni se kuuluu normaaleihin elämisen ääniin. Olen töissä päivät, joten ei tosiaan ole muuta aikaa soittaa. Seinänaapurit ovat onneksi huonokuuloisia mummoja, jotka eivät kuule normaalia puhetta rapussa. Naapureita en koskaan näe, joten heidän vihaiset katseet ei ole ongelma. Ap
Voi olla teknisesti ottaen sääntöjen rajoissa, en tiedä, mutta kovin suosittu et naapureiden keskuudessa tule olemaan. Suosittelen hakeutumaan "osakkaaksi" johonkin treenitilaan, vaikkapa muusikoiden netistä voi kysellä. Vaihtoehtoisesti jonkinlaisen pienen, jonkinlaisella äänieristyksellä varustetun kopinkin voi kotiin pykätä.
Kokeile soittaa vaikka puolituntia.
No naapureiden kanssa en vietä aikaa, koska olen käytännössä aina töissä. Soitan yleensä 30-45 minuuttia, joten kyse ei ole mistään koko illan kestävästä asiasta.
Treenitilan osakkuus ei onnistu, koska matkustaminen jonnekin laitakaupunkiin veisi liikaa aikaa siirtymisineen ja soittaa pitäisi kuitenkin melkein joka päivä.
Kotona oleva koppi ei tule kysymykseen. Pilaisi sisustuksen.
Jos joku on kuumehorkassa, kaikki soitto ja melu kuulostaa ihan kammottavalta. Mummojen kannattaisi soittaa samaan kellonaikaan jotain soitinta. Soittotila?
Vierailija kirjoitti:
Treenitilan osakkuus ei onnistu, koska matkustaminen jonnekin laitakaupunkiin veisi liikaa aikaa siirtymisineen ja soittaa pitäisi kuitenkin melkein joka päivä.
Lähellä on joku koulu? Entä iltapäivällä jossain soittotilassa, jos sopii niin, raivaa aikaa.
Ehdotan että sovitte tietyt päivät ja ajat. Etkä todellakaan montaa kertaa viikossa metelöi. Ehkä isännöitsijältäkin voisit kysäistä, mitä mieltä hän on.
Olen miettinyt sitäkin, että veisin soittimen työpaikalle, siellä on iltaisin neuvotteluhuoneita tyhjänä, mutta asia on jäänyt pohdinnan tasolle.
Soita ensin naapurin ovikelloa. Se varmaan tietää paremmin kun vauvapalsta. 😀
Ei tietenkään ole ok mihinkään aikaan.
Joka päivä pitäisi harjoitella. Iltapäivät eivät tule kyseeseen koska olen tosiaan töissä. Isännöitsijällä ei pitäisi olla asiaan mitään sanomista, koska hiljaisuus alkaa vasta klo 22. Normaalia elämää pitää kuitenkin omassa asunnossa pystyä viettämään.
Meidän talossa asuu muusikko, joka harjoittelee kellarin pommisuojassa häiritsemättä ketään mihin vuorokauden aikaan hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt sitäkin, että veisin soittimen työpaikalle, siellä on iltaisin neuvotteluhuoneita tyhjänä, mutta asia on jäänyt pohdinnan tasolle.
No todellakin parempi vaihtoehto kuin naapureiden häiritseminen.
Meiän rapussa oli joku sellisti silloin tällöin soitteli, ei häirinnyt.
Sellossa melko vaimea ääni.
Toistuva häiritsevä meteli, vaikka se tapahtuisi hiljaisen ajan ulkopuolella, saattaa johtaa huomautukseen. Kyllähän se viulun soitto (ja muunkin instrumentin) kuuluu mitä luultavammin naapureille, jos ei hyvää äänieristystä. Vaikea sanoa valittavatko naapurit siitä vai ei.
Halusin lähinnä kuulla mitä mieltä täällä ollaan ja millaista keskustelua asiasta syntyy. Ei ole tosiaan muuta mahdollisuutta, joten soitto jatkuu joka tapauksessa 😁.
Muuta mettään jousinesi, äläkä edes ajattele rimputtavasi iltaisin kerrostalossa. Kohta koko rappu vihaa sua ja tuijottaa. Oot seko.