Voiko kunnon kristitty olla kiinnostunut mysteereistä?
Olen näin aikuisiällä kääntynyt kristityksi oltuani pitkään new agen pauloissa. Sen toki ymmärrän että ne ufot ja enkelit on jätetty taakse, mutta entä mysteerit noin ylipäätään, esim. murhamysteerit, katoamiset, oudot ilmestykset/ilmiöt joiden alkuperä on aidosti mysteeri? Miten palstan kristityt näkee tämän asian?
Kommentit (47)
Katsokaa tämä video. Tämä on todella pitkä, mutta tämä on erityisesti nuorille uskoville harvinaisen selkeä, siis liittyen siihen kuinka ovelasti ja älykkäästi paholainen halutessaan toimii. Ja tämä on vain YKSI kokemus, paholainen voi tehdä asioita hyvin monin erin tuhansin tavoin ja se AINA tapahtuu positiivisen kautta, ei se koskaan tuu pahalla ketään houkuttelemaan, koska silloinhan se ei koskaan onnistu. Vain hyvällä. Mielenraiskauksella. Päihteetkin on sitä mielenraiskaukseen altistavaa, sen takia Raamatussa kehoitetaan välttämään päihtymistä, ei niinkään alkoholia, sitä saa kyllä juoda, mutta pitää varoa päihtymistä.
"Kaikki tieto tai "tieto" joka on yliluonnollista mutta ei Pyhästä Hengestä on pimeydestä ja pahuudesta, "
Oon kyllä aika väsynyt kaikkiin pelottelu juttuihin. Yhtä hyvin uskovien touhut ja hurmahenkiset kokoukset voidaan tuomita pahaksi. Monet "parantumiset ja ihmeet" on lisäksi ihan feikkaamista.
Kiitos tosiaan tässä vaiheessa kaikille asiallisesti vastanneille ja parille muullekin.
Muutama mietti noita ilmestymisjuttuja että mitä mahtavat olla. Kyse on oudoista ihmisen ja auton näköisistä jutuista joita muutaman kerran nähnyt viime vuosien aikana. Ilmestyvät jotenkin oudosti ja saattavat kadota selittämättömän vikkelään näkyvistä. Onhan tämä nyt ihan käsittämätön mysteeri ja en ole mitenkään vakuuttunut että kyseessä välttämättä on demonit/henkivallat. Saattaa olla myös aivan luonnollinen mutta tieteelle tuntematon asia, ja voidaan tässä spekuloida mistä saattaa olla kyse, jos jotakuta kiinnostaa sitä pohtia. On periaatteessa mahdollista että se on meitä kehittyneempi kädellislaji joka pysyttelee enimmän aikaa piilossa mutta jostain ihme syystä näyttäytyy silloin tällöin yksinäisille maailman ihmettelijöille. Tai sitten jotain muuta. En tosiaan tiedä, ja järki meinaa lähteä kun tätä miettii mutta ei sitä voi unohtaakaan. Jos jotenkin voisi olla varma että kyseessä on negatiivinen ilmiö niin sitten tietenkään ei paljon kiinnosta, enkä nyt olekaan itse pyrkinyt kontaktiin, ihan siltä varalta että tosiaan kyseessä olisi demonit. Niin ja en oikein usko että ainakaan perus hallusinaatiota on kun ne ilmestyvät ihan tyhjästä eikä mitään alkeellisia halluja ole nähnyt, yleensä kuulemma hallut kehittyy asteittain, ensin näkyy rottia nurkissa ja sitten jotain vähän monimutkaisempaa muttei mitenkään heti autoilijoita.
Ehtoollisen mysteeristä ainakin saa olla kiinnostunut.
Tästä juontaa se "rest in peace", eli kuolleiden kannattaa antaa levätä
-Ei henkimaailmassa levähdellä. Elämä tuntuu olevan siellä hyvinkin eloisaa ja ne tulevat tervehtimään omasta halusta. Olen käynyt kymmeniä kertoja meedioilla viimevuosina ja harrastus on kestänyt jo vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
"Kaikki tieto tai "tieto" joka on yliluonnollista mutta ei Pyhästä Hengestä on pimeydestä ja pahuudesta, "
Oon kyllä aika väsynyt kaikkiin pelottelu juttuihin. Yhtä hyvin uskovien touhut ja hurmahenkiset kokoukset voidaan tuomita pahaksi. Monet "parantumiset ja ihmeet" on lisäksi ihan feikkaamista.
No ne hurmoshenkiset ja uuskarismaattiset touhut onkin harhautusta. Uskoon ei tarvita mitään yletöntä hihhulointia. Valitettavasti jotkut sekopäät pilaa koko uskon maineen. Usko on henkilökohtainen suhde jumalaan. Ei mitään yletöntä hihhulointia ja varsinkaan kielilläpuhumista.
Voi olla kiinnostunut, mutta voi joutua siitä hyvästä ikuisesti rääkättäväksi tulimereen.
;D