Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kunnon kristitty olla kiinnostunut mysteereistä?

Vierailija
08.02.2023 |

Olen näin aikuisiällä kääntynyt kristityksi oltuani pitkään new agen pauloissa. Sen toki ymmärrän että ne ufot ja enkelit on jätetty taakse, mutta entä mysteerit noin ylipäätään, esim. murhamysteerit, katoamiset, oudot ilmestykset/ilmiöt joiden alkuperä on aidosti mysteeri? Miten palstan kristityt näkee tämän asian?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mitä ketjun aloittaja tarkoittaa "kunnon kristityllä" ? Kristittyjä on niin monenlaisia kuten meitä ihmisiä ylipäätään. Mutta jos mietityttää on henkilökohtainen yhteys elävään Jumalaan, niin parasta toimia niin, että se yhteys säilyisi ja vahvistuisi, ja jättää väliin asiat, jotka tätä yhteyttä vaarantaisivat.

Vierailija
22/47 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheesta ohi mutta olen kiinnostunut esim. astrologiasta ja harrastan Tarot-ennustamista.

Olen uskossa, mutta silti en vain pysty allekirjoittamaan sitä, että ennustamisessa tms. olisi mitään pahaa tai syntistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin kommentoija 2. Noiden asioiden "kiehtovuudessa" piilee vaara, ei kannata tieten tahtoen asettaa itseään alttiiksi, jos on menneisyydessä ollut mukana henkisissä jutuissa voi salakavalasti joutua niiden pauloihin uudestaan. Parempi pysyä "raittiina ja kaidalla tiellä".

Vihollinen kyllä tietää keinot joilla saa ihmisen eksymään ja lankeamaan.

Keitä ne viholliset ovat?

Vierailija
24/47 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tarkka säännöstön pitäisi olla, jotta aloittajalla on turvallinen olo elää? Mikä siinä vapaudessa itse ajatella pelottaa? 

Vierailija
25/47 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tarkka säännöstön pitäisi olla, jotta aloittajalla on turvallinen olo elää? Mikä siinä vapaudessa itse ajatella pelottaa? 

Tässä on muutama jo todennut että ap on uskossaan nuori. Silloin on epävarma monista asioista ja on ihan hyvä että kysyy muilta. Vasta uskoontullutta tai suhteellisen vähän aikaa uskossa ollutta verrataan Raamatussa pieneen lapseen joka tarvitsee tukea ja opastusta vanhemmilta ja kokeneemmilta uskovilta, siinä ei ole mitään outoa eikä väärää.

Vierailija
26/47 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin kommentoija 2. Noiden asioiden "kiehtovuudessa" piilee vaara, ei kannata tieten tahtoen asettaa itseään alttiiksi, jos on menneisyydessä ollut mukana henkisissä jutuissa voi salakavalasti joutua niiden pauloihin uudestaan. Parempi pysyä "raittiina ja kaidalla tiellä".

Sielunvihollinen jolla on myös nimi, ent Lucifer, pimeyden henki- ja demonivallat esim.

Vierailija
27/47 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän aiheesta ohi mutta olen kiinnostunut esim. astrologiasta ja harrastan Tarot-ennustamista.

Olen uskossa, mutta silti en vain pysty allekirjoittamaan sitä, että ennustamisessa tms. olisi mitään pahaa tai syntistä.

Synti tarkoittaa erkaantumista tai loittoontumista Jumalasta. Jos antautuu tekemisiin pimeyden kanssa se on syntiä. Kaikki tieto tai "tieto" joka on yliluonnollista mutta ei Pyhästä Hengestä on pimeydestä ja pahuudesta, siksi se ei ole uskovalle eikä kenellekään loppukädessä hyväksi. Pahuus ja pimeyden ruhtinas ei tahdo ihmisille hyvää vaikka se siltä vaikuttaisikin.

Vierailija
28/47 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sielunvihollinen jolla on myös nimi, ent Lucifer, pimeyden henki- ja demonivallat esim.

Itseasiassa saatana, joka tarkoittaa vastustajaa, ei ole Lusifer. Lusifer on latinan kielen käännös, ja kyseinen Raamatun kohta puhuu Venus planeetasta ja eräästä kuninkaasta, joka halusi olla Jumalan veroinen, mutta oli vain ihminen. Jeesus identifioi itsensä Lusiferiksi, Venukseksi, mutta ei siksi pahaksi kuninkaaksi, vaan hyväksi kuninkaaksi. Latinankielinen Raamattu

( Jeesus puhuu tässä Ilmestyskirjassa )

Stella splendida et matutina, suomeksi, minä olen se kirkas kointähti ( aamutähti, iltatähti = Venus ), valontuoja.

Vierailija
29/47 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa saatana, joka tarkoittaa vastustajaa, ei ole Lusifer. Lusifer on latinan kielen käännös, ja kyseinen Raamatun kohta puhuu Venus planeetasta ja eräästä kuninkaasta, joka halusi olla Jumalan veroinen, mutta oli vain ihminen. Jeesus identifioi itsensä Lusiferiksi, Venukseksi, mutta ei siksi pahaksi kuninkaaksi, vaan hyväksi kuninkaaksi. Latinankielinen Raamattu

Stella splendida et matutina, suomeksi, minä olen se kirkas kointähti ( aamutähti, iltatähti = Venus ), valontuoja.

Olipa, kirkas kointähti. Enkeli joka halusi olla kuin Jumala.

Vierailija
30/47 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kristityt eivät voisi uskoa ufoihin?

Ap on sekopää. Suljettu osasto olisi oikea osasto, ei seurakunta. Toivottavasti se ei ole mikään river tms lahko vielä kaupan päälle.

Lopeta tuollaiset puheet, äläkä hauku toisia. Mutta kysymykseesi vastaan. Kyllä kristitty voi uskoa ufoihin. Hesekielin ja Eenokin kirja kertoo niistä. On kristillisiä maalauksia mm keskiajalta, joissa kuvataan ufo. Enkelit, sana tarkoittaa sanansaattajaa, voivat aivan hyvin liikkua aluksilla, jotka ovat metamateriasta tehtyjä jne. Sumerilaisten kertomukset ja monien muiden kansojen kertomukset 'tähdistä tulleista sinisilmäisistä jumalista jotka sekaantuivat ihmisrotuun", vastaavat Noaan aikaista kertomusta Raamatussa. Raamatun luomiskertomus sanoo "nyt ihminen on niinkuin me ( ketkä me? ) Ja tietävät hyvän ja pahan. Baabelin tornin kertomus ( katsokaa, ihmiset ovat kohta kuin me ( ketkä me? ) Ja pystyvät mihin vain. Tulkaa, mennään ja sekoitetaan heidän kielensä, etteivät he ymmärrä enää toisiaan. Uusi Testamentti kertoo myös Saatanan olevan ilmavallan ( avaruuden? ) hallitsija ja "tämän maailman kuningas, eli maapallo on sen valtaan annettu". Miksi se annettiin sille? Aadamin valtaan se annettiin ensin, luomiskertomuksen mukaan. Näitä kannattaa pohtia rauhassa ja kiihkotta.

Vierailija
31/47 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi olla, kunhan ei lankea okkultismiin. Itse olen lapsesta asti ollut kiinnostunut kaikesta yliluonnollisesta ja oikeastaan se kaikki johtikin minut lopulta uskoon. En varmaan olisi tullut uskoon ellen olisi niin syvällisesti tutustunut näihin asioihin. Näin on käynyt monille muillekin henkimaailman asioihin perehtyneille. Mutta valitettavasti moni heistä on ajautunut sinne pimeiden voimien poluille. 

Vierailija
32/47 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa, kirkas kointähti. Enkeli joka halusi olla kuin Jumala.

Jeesus on se kirkas kointähti. Uusi Testamentti sanoo sen selvästi. Saatana ei ole koskaan ollut enkeli. Raamattu sanoo vain, että Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. Huomaa tekeytyy enkeliksi. Missään ei sanota, että saatana on enkeli. Se ei ole koskaan ollut enkeli. Kuka oli mur haaja alusta asti? Raamattu kertoo, että se oli Kain. Ja Kainia ei mainita Aadamin sukuluettolossa. Mistä Kain löysi vaimon? Mitä Eeva teki? Söi puusta. Raamattu rinnastaa puut helmoihin, ihmisiin. Syöminen sananlaskuissa rinnastetaan seksiin.

Sananlaskut 30:20 ( proverbs )

This is the way of an adulterous woman: She eats and wipes her mouth and says, Ive done nothing wrong.

Jumala sanoi käärmelle, sinun siemenesi ja naisen siemenen välille laitan vihan. Siemenen?

Vierailija
33/47 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synti tarkoittaa erkaantumista tai loittoontumista Jumalasta. Jos antautuu tekemisiin pimeyden kanssa se on syntiä. Kaikki tieto tai "tieto" joka on yliluonnollista mutta ei Pyhästä Hengestä on pimeydestä ja pahuudesta, siksi se ei ole uskovalle eikä kenellekään loppukädessä hyväksi. Pahuus ja pimeyden ruhtinas ei tahdo ihmisille hyvää vaikka se siltä vaikuttaisikin.

Jos on jo syntymässänsä saanut kyvyn nähdä tulevia tapahtumia, niin onko sekin pimeästä ja pahuudesta?

Vierailija
34/47 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon kyllä vain Jumalaan😊 En usko mihinkään pimeisiin voimiin, joten voi ihan huoletta elää miten haluaa, niin kauan kuin noudattaa lakeja ja kohtelee muita hyvin

Vierailija
35/47 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkimaailman, esimerkiksi ennustajien, tarot korttien, ouija lautojen ja meedioiden kanssa tekemisissä olemisesta varoitetaan syystä. Ihminen ei voi tunnistaa onko kyseessä oikeasti esimerkiksi kuolleen läheisen henki, tai paha henki. Tästä juontaa se "rest in peace", eli kuolleiden kannattaa antaa levätä. Näkeehän näitä ihan seonneita tapauksia kuten vaikkapa Johanna Tukiainen, joka omasta mielestään rupattelee mukavia itse Jumalan kanssa jatkuvasti. On muitakin uskovaisia, joita on "jumala" lähestynyt, mutta onkin osoittautunut paholaiseksi. Paholainen voi ottaa IHAN minkä tahansa muodon. Se voi olla ihastuttava enkeli, kaunis eläinhahmo, kuollut läheinen, jopa itse mestari. SIKSI ei kannata lähteä leikkimään näillä asioilla. Siinä voi saada päänsä tosiaan sekaisin, kuten monella uskovaisella on käynyt. Raamatussa varoitetaan näistä asioista ihan selkeästi. Se ei tarkoita sitä, että jos sä nyt vaikka haluat harrastaa joogaa, oot heti paha ihminen. Mutta paholainen ei houkuttele ihmisiä pahoille teille hiilihanko kourassa uhaten kaikella kamalalla, vaan nimenomaan houkuttelevien asioiden kautta. Se asia kannattaa aina pitää mielessä. Kyseessä on kuitenkin tuhansia vuosia vanha entiteetti, joten se osaa kyllä manipuloida meitä muutama kymmenen vuotta eläneitä puolelleen sellaisilla keinoilla, mitä me emme osaa edes aavistaa minkäänlaisena pahuutena.

Vierailija
36/47 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän ja nautin

Entiseen tapaan

Tuijottelen ainoastaan omaan napaan

Sillä taivaassa vasta vaan

Perseet tervataan

-Eppu Normaali

Vierailija
37/47 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei kysyn tosissani. Eikö KIINNOSTUS ole neutraali asia? Eikö mistä tahansa ilmiöstä ole ihan ok olla kiinnostunut, ottaa selvää ja olla utelias?

Vierailija
38/47 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos uskoo Jumalaan, niin kaikki on Jumalan luomaa, oli sitten mysteeristä, selittämätöntä, tai jotain sellaista? Joten ei kai asioista kiinnostuminen siten ole ongelmallista?

Vierailija
39/47 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityn täytyy unohtaa Vanhan Testamentin Mooseksen laki. Jeesus ja Paavali sanoi selvästi, että laki oli kuolemaksi, ja sitä ei tule noudattaa. Vaan on Uusi Liitto Jeesuksessa. Se joka haluaa palata noudattamaan Mooseksen lakia, sen täytyy noudattaa sitä täydellisesti eläinuhreineen. Jeesus antoi itsensä uhriksi, jotta se sairas laki ja verenvuodatus loppuisi, jota saatana, joka esiintyi Jumala, vaati. Raamattu sanoo

Jeremia 7:22

Sillä en minä puhunut teidän isillenne poltto- ja teurasuhreista enkä antanut niistä käskyä, kun vein heidät pois Egyptin maasta.

Jeremia 8:8

Kuinka te voitte väittää: Me olemme viisaita, meillä on Herran laki. Totisesti, lainopettajien kynä on väärentänyt Herran lain!

Vierailija
40/47 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin miettimään tuota yliluonnollinen-käsitettä. Eikö se ole tieteen aikaansaama käsite? Miksi uskonto rajoittaisi asioita sen mukaan onko tiede perillä niistä vai ei? Saatan toki olla hakoteilläkin. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä