Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia keuhkojen TT-kuvauksesta

Vierailija
08.02.2023 |

Kuinka pitkään siinä menee ja joutuuko sen jälkeen jäämään seurantaan joksikin aikaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei keuhkojen, niin muista TT-kuvauksista. Varjoainetta ilmeisesti käytetään, seurataanko allergisen reaktion varalta tutkimuksen jälkeen?

Vierailija
2/8 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaus ja ulos, siinä se, varjoainetta tai ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää ehkä 15 min. Kuvaus kestää ehkä 10 sekuntia.

Vierailija
4/8 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on syytä pelätä allergista reaktioita esim jodiallergian takia, niin ota yhteys lähetteen laittaneeseen poliklinikkaan. Tarvittaessa annetaan esilääkitys, kortisonia suoneen. Jälkeenpäin voidaan odotella ja seurata, tuleeko reaktioita.

Itse kuvaus kestää korkeintaan minuutin. Olen ollut useamman kerran ja on jodiallergia.

Vierailija
5/8 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuvauspaikasta. Mutta tosiaan useimmiten seurataan jonkin aikaa jälkeenpäin. On myös varjoaineettomia kuvauksia, mutta ovat harvinaisempia kuin varjoaineelliset.

Vierailija
6/8 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvauksessa menee muutama kymmenen sekuntia. Kone antaa hengitysohjeet ja pöytä liikkuu muutaman kerran eestaas.

Vierailija
7/8 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä on juotava miltei litra ennen kuvausta joten kuvauksen jälkeen saa vähän aikaa hypätä veskissä. Ja saunamaisen kuumalle saattaa toimenpiteessä tuntua muttei ole vaarallista

Vierailija
8/8 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, lämmittää ihan kuin kusaisisi housuun. Kurkussa minulla myös aina lämpöaalto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän