Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En hirveesti tykkää lääkäreistä Suomessa

Vierailija
08.02.2023 |

Esim. terveyskeskuksessa aika ikävästi tulehtuneen silmän kanssa. Nuori 24 v. hintelä kandi kysyy: mitä sä olet tehnyt?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli outo tapaus tk:ssa. Menin silmäni vuoksi tk:een sillä en nähnyt mitään silmällä. Lääkäri teki ensin silmänpaine mittauksen ja värjäystestin silmään. Tarkisti myös näön mutta silmällä en nähnyt koko taulua joten nuori lääkäri mietti mitä sitten tehdä. Lääkäri soitti puhelun toiselle lääkäri ja puhelun jälkeen pyysi että menen sermin taakse ja riisun housut pois. Lääkäri tuli sitten sermin taakse ja tunnusteli eturauhasen ja valittelin samalla peräpukamia johon lääkäri vastasi että voi hoitaa ne nyt pois kun housutkin valmiina pois. Menin siis silmän takia terveyskeskukseen mutta lääkäri hoiti peräpukamat. Että näin voi käydä siellä.

Vierailija
42/61 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hirveesti tykkää ulkomaalaisista lääkäreistä Suomessa.

Työperäiset maah anmuuttajat löytyvät yksityiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäammatillisia ukkoja, naislääkärit parempia. Olen ihmetellyt kuinka räjähtäneitä ja huolittelemattomia monet lääkärit ovat. Käyvätkö koskaan parturissa/kampaamossa ja hoitavatko hampaansa. Taitaa olla raskasta duunia.

Vierailija
44/61 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Minä ilmoitin etukäteen, että tarvitsen reseptin melatoniiniin, ja lääkäri ilmaisi heti tietävänsä asiasta. Sanoin heti selkeästi, että en halua mitään lääkitystä. Omakannassa lukeekin sitten, että potilas kävelee normaalisti, ei ole psykoosissa. Häh? Olenko joskus ollut? Haluaisin vain nukahtaa uudelleen, jos herään aamuyöstä, jotta jaksan paremmin lähteä aamulla töihin.

Tyypillistä. Kirjauksissa on ihan järkyttävän paljon virheitä. Itselläni ollut miesten urologinen dg vaikka olen todistettavasti nainen (synnyttänyt😅). Satuin selailemaan omakantaa ja mietin, että ei kai naisella eturauhasta ole😂

Vierailija
45/61 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Minä ilmoitin etukäteen, että tarvitsen reseptin melatoniiniin, ja lääkäri ilmaisi heti tietävänsä asiasta. Sanoin heti selkeästi, että en halua mitään lääkitystä. Omakannassa lukeekin sitten, että potilas kävelee normaalisti, ei ole psykoosissa. Häh? Olenko joskus ollut? Haluaisin vain nukahtaa uudelleen, jos herään aamuyöstä, jotta jaksan paremmin lähteä aamulla töihin.

Tyypillistä. Kirjauksissa on ihan järkyttävän paljon virheitä. Itselläni ollut miesten urologinen dg vaikka olen todistettavasti nainen (synnyttänyt😅). Satuin selailemaan omakantaa ja mietin, että ei kai naisella eturauhasta ole😂

Lääkäri on lintsannut luennoilta ja luuli, että naisella on eturauhanen. Yleensä ottaen lääkärien tietotaso vaihtelee paljon. Jos vetää pelkkää yksityisvastaanottoa jossain Terveystalossa, on syytä epäillä osaamista.

Vierailija
46/61 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta minkä maiden lääkäreistä tykkäät, herää kysymys?

Ehkä ranskalainen voisi olla hyvä. Ja marokkolainen myös.

Vierailija
47/61 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa nyt tyhmältä mutta itse käytän aina kun mahdollista yksityisiä lääkärikeskuksia ihan tästä syystä. Sekä lääkärit että hoitajat ovat oikeasti niin paljon kivempia ja kohteliaampia. Ihan loogista tietenkin. 

Niinpä. Rahan tulo loppuu, maine menee ja duuni lähtee alta jos ei tajua käyttäytyä. Julkinen terveydenhuolto on suojatyöpaikka, kun missään muualla tai muulla alalla ei pärjää luonnevikansa kanssa.

Vierailija
48/61 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuslääkärit kandeja myöten ovat aina olleet asiallisia, mutta minä en oikein luota työterveyslääkäriini. Kun valitan jotain vaivaa, hän puolestaan valittaa, että kyllä hänelläkin sellaista joskus on. Esim. astma pahassa vaiheessa, yskittää - TTL: "Kyllä minuakin joskus yskittää". Tai kun valitan, että sepelvaltimotautini tahtoo oireilla rintakivulla työkiireessä, ja voisiko siihen työtahtiin työterveyden taholta saada jonkinlaista helpotusta, esittelee TTL omaa tiukkaa viikkoaikatauluaan ja sanoo, ettei hän voi asialleni mitään tehdä. Eikä näistä valittamistani oireista tehdä sitten edes sairauskertomukseen merkintöjä.

Onkohan meillä sama tt.lääkäri 😅 Teloin polven (lopulta leikattiin onnistuneesti onneksi) ja tyyppi oli että joo mullakin välillä polvea särkee ja kun olin suunnistamassa pälä pälä polvi iskeytyi kiveen pälä pälä... Tuossa vaan yksi esimerkki, huoh

Vierailija
49/61 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri on lintsannut luennoilta ja luuli, että naisella on eturauhanen. Yleensä ottaen lääkärien tietotaso vaihtelee paljon. Jos vetää pelkkää yksityisvastaanottoa jossain Terveystalossa, on syytä epäillä osaamista.

aika usein ne kirjaukset tekee joku muu kuin lääkäri, virheitä voi kirjoittaa myös se kirjaaja...

Vierailija
50/61 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori lääkäri on itseänsä täynnä, koulun pätevöittämä kaiken tietäjä jolla on myös kova tarve todistaa se.

Vanhaa lääkäriä ei saa kyseenalaistaa kun hän on jo nähnyt ja kokenut lähes kaiken mikä ei ole inhimillisesti vierasta.

Keski-ikäiset lääkärit siinä välissä on ihan ok. Niille voi puhuakin, osa jopa kuuntelee

Nuorilla lääkäreillä on parhaat ja tuoreet tiedot sairauksista, he jaksavat kuunnella ja perehtyä potilasseen.

Kokeneelle yksityislääkärille menet valittamaan flunssaa, että tarvitset ehdottomasti antibioottikuurin, kun jo kolme päivää yskittänyt. Ei tutkita, lähdet penisilliiniresepti kourassa ja olet tyytyväinen. Tulet toistekin.

Vierailija
51/61 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihmiset arastelee turhaan asioita ja näin vaikeuttavat vain omaa tilannettaan. Itsellä meni joskus vahingossa miehen siemennestettä silmään ja lääkärireissu siitä sitten lopulta tuli. Lääkäri kysyi mitä olen tehnyt, onko tapahtunut jotain tavallisuudesta poikkeavaa, irtoesineitä mennyt silmään tai roiskunut nesteitä. Sanoin ihan pokkana, että miehen siemennestettä meni. Lääkkärin reaktio oli suurinpiirtein: "ah, se tavanomainen kotitapaturma" sain lääkkeet ja siinä se. Silmä parani.

Näitä on tosiaan aika paljon. Joskus sitä on mennyt miehen omaankin silmään. -tkl

Vierailija
52/61 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori lääkäri on itseänsä täynnä, koulun pätevöittämä kaiken tietäjä jolla on myös kova tarve todistaa se.

Vanhaa lääkäriä ei saa kyseenalaistaa kun hän on jo nähnyt ja kokenut lähes kaiken mikä ei ole inhimillisesti vierasta.

Keski-ikäiset lääkärit siinä välissä on ihan ok. Niille voi puhuakin, osa jopa kuuntelee

Nuorilla lääkäreillä on parhaat ja tuoreet tiedot sairauksista, he jaksavat kuunnella ja perehtyä potilasseen.

Kokeneelle yksityislääkärille menet valittamaan flunssaa, että tarvitset ehdottomasti antibioottikuurin, kun jo kolme päivää yskittänyt. Ei tutkita, lähdet penisilliiniresepti kourassa ja olet tyytyväinen. Tulet toistekin.

Ja tk kun menet on kirjaukset "potilas tuli jälleen valittamaan vaivaansa X"... "seurantalinja"..."vaikuttaa somatisoinnilta" ja joku Ljudmila lääkäri hoono soomi "mjita etkö sjinä ymmärrä, tjutkjimjustjulokset njormjaalit?!?!?!?"

Vierailija
53/61 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä parinkymmenen vuoden aikana on törmännyt miehiin, jotka eivät tiedä, missä eturauhanen sijaitsee, sekä naispotilaisiin, jotka valittavat eturauhasvaivoja (heitä on kyllä aika harvassa).

Vierailija
54/61 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret lääkärit eivät enää halua päivystää lainkaan vaikka sairaudet eivät katso aikaa. Ennen lääkärit päivystävät 24h putkeen.

Minä päivystän jatkuvasti 24h putkeen. Välillä ihan pidänkin siitä. Ei se mitään suurta sankaruutta ole, enimmäkseen murtumia ja vatsakipuisia. Mutta koen kyllä huono omatuntoa, kotona on lapsia jotka odottavat ja haluaisivat reippaan äidin kanssa touhuta. Välillä väsyttää enemmän

Vierailija
55/61 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin lähtemään melko yllättäen sairaalan päivystykseen kun veriarvoissa oli häikkää (työterveyslääkäri soitti illalla). Lääkäri päivystyksessä oli kandi ja todella ihana ihminen, joka selitti hyvin vointiini liittyvät faktat, mutta myös kuunteli minua, vaikka varmasti hänelläkin oli asiakkaita jonossa odottelemassa. Myös hoitaja oli tosi mukava. Osastolle ja jatkotoimenpiteisiin pääsin muutaman tunnin sisällä ja sielläkin oli osaava henkilökunta, vaikkakin hidasta toimintaa, näin niinkuin yksityisyrittäjän näkökulmasta katsottuna.

Vierailija
56/61 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau, sun lääkäri puhui suomea. Se on harvinaisuus. 

Suomesta puuttuu 1200 lääkäriä. Lääkäriliitto on vastustanut lääketieteelliseen lisättävien paikkojen määrään.

Vierailija
57/61 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau, sun lääkäri puhui suomea. Se on harvinaisuus. 

Suomesta puuttuu 1200 lääkäriä. Lääkäriliitto on vastustanut lääketieteelliseen lisättävien paikkojen määrään.

Vaikka Suomeen saataisiin 1200 uutta lääkäriä, eivät ne syrjäkylille Jumalan seljän taakse menisi töihin terveyskeskuksiin, jossa ei työskentele ketään muutakaan lääkäriä ja työpaine on valtava.

Vierailija
58/61 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole lääkäreille minkäänlaisia valintakokeita sosiaalisten taitojen suhteen, eikä niitä kamalasti opetella koulutuksenkaan aikana (korkeintaan teoriassa hyvä hoitotapa ym.). Seurauksena on näitä töksäyttelijöitä, jotka kinaavat flunssapäivystyksessä potilaan kanssa jostain, millä ei ole edes merkitystä, ja nappaavat vaikka hyllystään erikoistason teoksen esittelemään oman mielipiteensä paremmuutta...näin kävi siis itselleni, kun veikkasin itsepäisen ihotulehduksen aiheuttajaksi erästä bakteeria, jolle olin tietämättäni altistunut aiemmin: sain kiivastuneen esitelmän siitä, miksei noin TODENNÄKÖISESTI ole käynyt, kirjan tuella vieläpä. Lopulta määräsi paikallisvoiteen lisäksi laajakirjoisen antibiootin, ja se vei sitten tulehduksen mennessään kun voide ei auttanut lainkaan. :) 

Olen ollut valmisteltavana hätäsektiota varten, ympärillä hyörien kymmenkunta päätä, joista yksikään ei kertonut mitä tekevät. Homman kruunasi verkkaasti huoneeseen tallustellut lääkäri, joka otti minua kädestä edes päin katsomatta, ja kommentoi sitten käsieni kylmyyttä: "suosittelen Teille, että jatkossa pesette kätenne kuumalla vedellä sekä hierotte niitä voimakkaasti yhteen ennen toimenpiteitä". :D Juu, kiitos, sehän siinä sängyllä raatona maatessa olikin mielessä, käsien peseminen jatkossa. 

Vierailija
59/61 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole lääkäreille minkäänlaisia valintakokeita sosiaalisten taitojen suhteen, eikä niitä kamalasti opetella koulutuksenkaan aikana (korkeintaan teoriassa hyvä hoitotapa ym.). Seurauksena on näitä töksäyttelijöitä, jotka kinaavat flunssapäivystyksessä potilaan kanssa jostain, millä ei ole edes merkitystä, ja nappaavat vaikka hyllystään erikoistason teoksen esittelemään oman mielipiteensä paremmuutta...näin kävi siis itselleni, kun veikkasin itsepäisen ihotulehduksen aiheuttajaksi erästä bakteeria, jolle olin tietämättäni altistunut aiemmin: sain kiivastuneen esitelmän siitä, miksei noin TODENNÄKÖISESTI ole käynyt, kirjan tuella vieläpä. Lopulta määräsi paikallisvoiteen lisäksi laajakirjoisen antibiootin, ja se vei sitten tulehduksen mennessään kun voide ei auttanut lainkaan. :) 

Kyllä lääkiksessä opetellaan potilas-lääkärisuhdetta ihan käytännössä ja paljon. Jo ihan ensimmäisellä luennolla, mikä lääkiksen ensimmäisellä kurssilla järjestettiin, oli mukana luennoitsijan kanssa oikea potilas.

Vierailija
60/61 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aika usein ne kirjaukset tekee joku muu kuin lääkäri, virheitä voi kirjoittaa myös se kirjaaja...

Vika voi olla myös siinä, että sanelu pätkii, eikä puhtaaksikirjoittaja saa siitä kunnolla selvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä