Oletko varautunut hankkimaan viikonlopun ruuat jo tänään? Miten vältät ruuhkat?
Kaupan ala menee lakkoon. Jättimarketteja mm. Prismoja ja Citymarketteja menee kiinni, laput laitetaan luukuille huomenna torstaina. Kukaan ei tiedä miten pitkä lakkotaistelu on edessä vielä ja mikä on osapuolten taistelukestävyys.
Miten meinaat hoitaa perheen ruuat viikonlopuksi tämän tiedon valossa? Miten vältät ruuhkat jos kaikki ryntäävät seuraavina tunteina marketteihin?
Kommentit (32)
Eiköhän se ruoka riitä lakosta huolimatta. Mikäli kaupoissa suurempia puutteita niin sitten tilataan.
Miksi nyt pitäisi hamstrata ruokaa?
Tilaan aina maanantaiksi viikon ruuat, joten en tarvitse käydä kaupassa loppuviikon aikana.
Vierailija kirjoitti:
Isot marketit laittavat laput luukulle ja ovet säppiin huomenna torstaina lakon takia.
Vierailija kirjoitti:
Taisi kauppias itse tulla paikalle varmistamaan, ettei jää tuoretuotteita hävikkiin :D
Äkkiä nyt mammat ostoksille, marketit on kaksi päivää kiinni.
Mulle riittää, kun pääsen perjantaina tai lauantaina johonkin kauppaan. Jos tämän kaupungin 3 Prismasta 2 on kiinni, niin se ei mun elämää hetkauta yhtään. Sitten käyn joko lähi-S-Marketissa tai siinä auki olevassa Prismassa (joka on itse asiassa kaikista Prismoista minua lähimpänä).
Täällä on kuule kauppoja kymmeniä vaikka muutama olisikin lakossa. Ikävää tietysti jos siellä se kylän ainoa kauppa on kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ilmeisemmin jonkintasoinen maailmanloppu taas tulossa joillekin?
Ei ollut cittarissa juuri ketään kun äsken kävin.Ap on ilmeisesti vessapaperin hamstraaja maskìlammàs.
Vältän tönimällä muut pois edestä
Mun lähincittari tai prisma on kilometrien päässä
Vessapaperia täytyy käydä hamstraamassa tänään.
En mä muutenkaan asioi isoissa marketeissa, joten lakko ei haittaa millään tavalla. Lähikauppani on pieni K-Market ja on auki lakosta huolimatta.
Kaikilla oli korona-aikana tilaisuus harjoitella sitä, että mitä kaikkea pitää olla varalla.
Tuskin kenelläkään on enää paniikkia. Paitsi tietysti trolleilla.
Ihan normaalit muutaman päivän ruuat käyn ostamassa tänään.
Jos loppuu kesken ja kaupat on kiinni niin syön mitä on kaapeissa muutenkin.
Varmaan tekee ihan hyvää tälle kansalle olla pari päivää niukemmalla ruualla.
Koskettaa vain osaa S-market, Prisma ja Cittarit, en käytä yhtäkään noista.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ruoka riitä lakosta huolimatta. Mikäli kaupoissa suurempia puutteita niin sitten tilataan.
Kuka ne tilatut tavarat laittaa esille ja hyllyhin, kun myyjät ovat lakossa?
Ne on nimittäin valtavia määriä, Pirsmoissa ja City-marketeissa.
Ai sori jos kukaan muu tiennyt, voin paljastaa että lakko loppuu lauantai-aamuna klo 5, joten marketteihin pääsee taas.