Oletko varautunut hankkimaan viikonlopun ruuat jo tänään? Miten vältät ruuhkat?
Kaupan ala menee lakkoon. Jättimarketteja mm. Prismoja ja Citymarketteja menee kiinni, laput laitetaan luukuille huomenna torstaina. Kukaan ei tiedä miten pitkä lakkotaistelu on edessä vielä ja mikä on osapuolten taistelukestävyys.
Miten meinaat hoitaa perheen ruuat viikonlopuksi tämän tiedon valossa? Miten vältät ruuhkat jos kaikki ryntäävät seuraavina tunteina marketteihin?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kuule kauppoja kymmeniä vaikka muutama olisikin lakossa. Ikävää tietysti jos siellä se kylän ainoa kauppa on kiinni.
Melkoinen paikkakunta se olisikin, jos olisi vain yksi hypermarket eikä mitään muita kauppoja... Nythän on menossa lakkoon vain suurimmat yksiköt.
Lähin lakkoileva kauppa on 80 kilsan päässä, eipä vaikuta päivittäiseen elämääni mitenkään.
Oon työtön.
Oisko nyt tilaisuus päästä työpaikkaan kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kuule kauppoja kymmeniä vaikka muutama olisikin lakossa. Ikävää tietysti jos siellä se kylän ainoa kauppa on kiinni.
Pienkaupat eivät mene kiinni, yrittäjä pitää sen auki, perhernsä voimin.
Ihanasti sanottu, työntekijäthän ovatkin kuin omaa perhettä <3
Vierailija kirjoitti:
Ei mee kaikki cittarit
Eikä kaikki Prismat. Mun lähialueella on 4 Prismaa (noista 1 naapurkunnassa), vain kaksi on menossa lakkoon. Ja lakkoon osallistuvat Cittaritkin menevät vain tuntia normaalia aiemmin kiinni eli klo 21. Tämän lisäksi auki ovat kaikki S-Marketit, K-Supermarketit, Lidlit, Salet ja K-Marketit ja jostain Tokmannistakin taisi ruokaa saada.
AKKUUTTI PANNIIKKI siis.
Sitten vasta kusessa ollaan, jos tulee Auto-kuljetusalan lakko.
Silloin ei kukaan kuljeta ruokaa kauppaan tehtailta ja tukuista.
Ei myöskään olutta.
Eikä kulje bussit.
Vierailija kirjoitti:
Oon työtön.
Oisko nyt tilaisuus päästä työpaikkaan kiinni?
Uskon niin. Lakkoilevat sanotaan heti huomenna irti eli mene rohkeasti lähimarketin ovelle ja viittilöi kauppiaalle että olet valmis duuniin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nyt pitäisi hamstrata ruokaa?
olin muutenkin menossa haaparannalle heikon kruunun perässä. T. Tornio
Eikö ruokaketjujen logistiikkaketjut mene myös lakkoon? Sillä on/olisi enemmän vaikutusta kauppojen tarjontaan kuin pikkulakolla marketeissa. Itsellä on hätävaraa noin vuodeksi, joten itselle käy kaikki muu kuin auringon peittävät sienipilvet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon työtön.
Oisko nyt tilaisuus päästä työpaikkaan kiinni?Uskon niin. Lakkoilevat sanotaan heti huomenna irti eli mene rohkeasti lähimarketin ovelle ja viittilöi kauppiaalle että olet valmis duuniin.
Mietin tätä ihan tosissani, oon hiton väsynyt tähän työttömyyteen 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nyt pitäisi hamstrata ruokaa?
Isot marketit laittavat laput luukulle ja ovet säppiin huomenna torstaina lakon takia.
Ja sen vuoksiko pitäisi rynnätä ostamaan vuoden vessapaperit? Eikös pienemmät kaupat ja pizzeriat ym. pikaruokapaikat ole auki?
Pienkaupat eivät mene kiinni, yrittäjä pitää sen auki, perhernsä voimin.