Miksi lentoyhtiö PAN AM oli niin hirveän tärkeä amerikkalaisille? Siellähän oli paljon muitakin lentoyhtiöitä.
Oliko se (ainoa) valtiollinen toimija tai jotain?
Kommentit (8)
Se oli edelläkävijä ja ensimmäisenä mahdollisti myös ns. tavantallaajan lentomatkailun hinnoittelullaan ja "keksimällä" sen minkä me tunnemme nimellä "Economy-class".
Aikaisemminhan lentomatkailu oli vain rikkaiden huvia.
Vierailija kirjoitti:
Se oli edelläkävijä ja ensimmäisenä mahdollisti myös ns. tavantallaajan lentomatkailun hinnoittelullaan ja "keksimällä" sen minkä me tunnemme nimellä "Economy-class".
Aikaisemminhan lentomatkailu oli vain rikkaiden huvia.
Okei. Luulin että tuo oli nimenomaan kalliimpi kuin muut ja tarjosi vastineeksi parempaa palvelua jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli edelläkävijä ja ensimmäisenä mahdollisti myös ns. tavantallaajan lentomatkailun hinnoittelullaan ja "keksimällä" sen minkä me tunnemme nimellä "Economy-class".
Aikaisemminhan lentomatkailu oli vain rikkaiden huvia.
Okei. Luulin että tuo oli nimenomaan kalliimpi kuin muut ja tarjosi vastineeksi parempaa palvelua jne.
80-luvulla saattoi ollakin kilpailijoitaan kalliimpi ja siksi meni nurin. Mainostivat että nothing beats the experience ja kuvissa oli jotain 30-luvun vesitasoja joista leikattiin Jumbojetteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli edelläkävijä ja ensimmäisenä mahdollisti myös ns. tavantallaajan lentomatkailun hinnoittelullaan ja "keksimällä" sen minkä me tunnemme nimellä "Economy-class".
Aikaisemminhan lentomatkailu oli vain rikkaiden huvia.
Okei. Luulin että tuo oli nimenomaan kalliimpi kuin muut ja tarjosi vastineeksi parempaa palvelua jne.
80-luvulla saattoi ollakin kilpailijoitaan kalliimpi ja siksi meni nurin. Mainostivat että nothing beats the experience ja kuvissa oli jotain 30-luvun vesitasoja joista leikattiin Jumbojetteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli edelläkävijä ja ensimmäisenä mahdollisti myös ns. tavantallaajan lentomatkailun hinnoittelullaan ja "keksimällä" sen minkä me tunnemme nimellä "Economy-class".
Aikaisemminhan lentomatkailu oli vain rikkaiden huvia.
Okei. Luulin että tuo oli nimenomaan kalliimpi kuin muut ja tarjosi vastineeksi parempaa palvelua jne.
80-luvulla saattoi ollakin kilpailijoitaan kalliimpi ja siksi meni nurin. Mainostivat että nothing beats the experience ja kuvissa oli jotain 30-luvun vesitasoja joista leikattiin Jumbojetteihin.
Ulkomaan lentoliikenne oli säännösteltyä. Kaatui kun kilpailu sallittiin.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaan lentoliikenne oli säännösteltyä. Kaatui kun kilpailu sallittiin.
Mihin asti säännöstely kesti? Saiko kukaan muu usalainen yhtiö lentää Eurooppaan?
Niin ja miksi edes säännösteltiin? Turvallisuussyistäkö?
Olikohan ensimmäinen lentoyhtiö joka teki ulkomaan lentoja Yhdysvalloista? Ei se valtiollinen ollut ja meni konkurssiin käytännössä Lockerbien pommi-iskun seurauksena.