Master Chief Suomi 2023
Aloitteko seuraamaan? Kiva katsoa, kun kilpailijat ovat amatöörikokkeja. Ok, yksi on kotitalousopettaja mutta kuitenkin.
Kommentit (343)
Eihän tuulihattuja noin täytetä 😩
Jes, Pietari sai pääsi "turvaan". On ollut minun suosikki alusta asti, samoin Niklas. Kerrankin omat suosikit pärjänneet näin pitkälle. Luulen kuitenkin että se yliaktiivinen päänheiluttaja, mikä nimi olikaan, voittaa kisan, koska osaa eniten eri tekniikoita ja taitavampi monissa jutuissa.
Vierailija kirjoitti:
Oudon vähän keskustelua tästä kaudesta? Eikö tätä tosiaan seuraa enää kukaan
Samaa mietin, itse tykkään tästä paljon. Harmi kun kausi kohta taas päättyy.
Tämä on sellainen hyvän mielen ohjelma :) Ei ole mitään juonittelua, draamaa ja muuta. Piristävää katsottavaa!
Minä seuraan kanssa, tiistai-illan kohokohta kun uusi jakso tulee katsottavaksi. Tykkään oikeastaan kaikista kilpailijoista, jotka ovat jäljellä. Voiton soisin kaikista eniten kuitenkin Pietarille tai Niklakselle.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi että kilpailijat on olleet liian tasaisia? Aina hauskempi seurata jos joukossa on vähän persoonallisempia kokkeja. Ei ole myöskään enää tuomaria joka pistää veitsen suuhun jne. Taikatehtävässä ihmettelin että kukaan ei käyttänyt nestemäistä typpeä. Tehtävä on hauskempi jos jokaisella on annettu teema. Tietysti myöskin vaikeampi. Suomen kotitalousoppilaiden puolesta toivon että Niklas pääsee finaaliin. Muuten tietysti minulle aika samantekevää, paras voittakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T
Eihän se ole akateeminen
Mitä sinä horiset!
Onhan se akateeminen!
"Kotitalousopettajien koulutuksesta vastaa Itä-Suomen yliopistossa soveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen osasto.
Kotitalousopettajakoulutukseen otetaan vuosittain 32 uutta opiskelijaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ihmisiä ärsyttää ne tuomarit! Ite olen laittanut palautetta kun se nainen solkkaa englantia ja englantilaisia sanoja väliin.
Olkoon asunut vaikka hevon humpassa, nyt ollaan Suomessa ja puhumme suomea koska osaamme!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina on aivan liian herkkä ja hermostunut. Ihana tyyppi siis mutta ei kyllä sovi stressaavaan huippuravintolaympäristöön työskentelemään.
Kotitalousopettaja oli aluksi suosikki, ei enää.
Matias on myös aikamoinen säheltäjä ja tosi levoton. Hieman erikoista?
Musta on aina jännä katsoa, miten Matias heiluttaa päätään noissa haastatteluissa. Tosi persoonallista liikehdintää :D
Lapsellista kommentointia. Eikö kannattaisi kiinnittää huomiota ennemmin kokkaamistaitoihin kuin pään heiluttamiseen? Monilla ihmisillä on tapana elehtiä eri tavoilla varsinkin kameran edessä. Kun vaalikeskusteluissa seurasi naispuheenjohtajien käsien heiluttamista, tuntui välillä, että taitavat nousta ilmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina on aivan liian herkkä ja hermostunut. Ihana tyyppi siis mutta ei kyllä sovi stressaavaan huippuravintolaympäristöön työskentelemään.
Kotitalousopettaja oli aluksi suosikki, ei enää.
Matias on myös aikamoinen säheltäjä ja tosi levoton. Hieman erikoista?
Musta on aina jännä katsoa, miten Matias heiluttaa päätään noissa haastatteluissa. Tosi persoonallista liikehdintää :D
Lapsellista kommentointia. Eikö kannattaisi kiinnittää huomiota ennemmin kokkaamistaitoihin kuin pään heiluttamiseen? Monilla ihmisillä on tapana elehtiä eri tavoilla varsinkin kameran edessä. Kun vaalikeskusteluissa seurasi naispuheenjohtajien käsien heiluttamista, tuntui välillä, että taitavat nousta ilmaan.
Arvostelet muita tietystä käytöksestä ja samassa kommentissa sorrut sitten itse samaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
? Eihän tuo ollut mitenkään pahantahtoista, vaan viestissä kommentoitiin, että se on jännän näköistä ja persoonallista liikehdintää. Minäkin olen huomannut Matiaksen hauskan tavan eläytyä puheeseen letkeillä niskan liikkeillään. Hänhän on muusikko, jolla on hyvä rytmitaju. Ehkä rytmittää kehollaan puhettaan? :) Monilla afrotaustaisilla (etenkin naisilla) on samanlainen tyyli keinuttaa painokkaasti päätään puolelta toiselle kun puhuvat. Se antaa kuulijalle kuvan, että puheessa on asennetta! :)
Vierailija kirjoitti:
... Taikatehtävässä ihmettelin että kukaan ei käyttänyt nestemäistä typpeä. ...
Niklas käytti nestemäistä typpeä, joka höyrysi. Hän kaatoi sitä astiaan, joka oli annoslautasen alla, luoden taikametsästä kohoavan usvan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
? Eihän tuo ollut mitenkään pahantahtoista, vaan viestissä kommentoitiin, että se on jännän näköistä ja persoonallista liikehdintää. Minäkin olen huomannut Matiaksen hauskan tavan eläytyä puheeseen letkeillä niskan liikkeillään. Hänhän on muusikko, jolla on hyvä rytmitaju. Ehkä rytmittää kehollaan puhettaan? :) Monilla afrotaustaisilla (etenkin naisilla) on samanlainen tyyli keinuttaa painokkaasti päätään puolelta toiselle kun puhuvat. Se antaa kuulijalle kuvan, että puheessa on asennetta! :)
Eräässäkin kommentissa muilla oli nimet, mutta yksi oli yliaktiivinen päänheiluttaja. Kuulostaako se hyväntahtoiselta?
Vierailija kirjoitti:
Eräässäkin kommentissa muilla oli nimet, mutta yksi oli yliaktiivinen päänheiluttaja. Kuulostaako se hyväntahtoiselta?
Sä lainasit tätä kommenttia:
"Musta on aina jännä katsoa, miten Matias heiluttaa päätään noissa haastatteluissa. Tosi persoonallista liikehdintää :D"
Näin äskettäin uutisen kokki Maija Silvennoisesta. Tajusin, että olen saattanut vuosien varrella sekoittaa hänet ja Helena Puolakan toisiinsa, tai jopa olettaa, että ovat sama henkilö...🙈
Pietari ei ollut kertomansa mukaan koskaan ennen valmistanut hummeria. Mutta nyt, hupsistakeikkaa, valmistuikin amatööriltä yhtäkkiä aivan dining -tasoinen annos.
Ketuttaa jo tämä, että "ekaa kertaa valmistan" -annokset ovatkin "aivan huippuja".
Matias puhuu vauhdilla ja välillä kyllä sählää.
Mua ärsyttää tällaisena aikana kun vastuullisuuden pitäisi olla aivan ydinasia kaikessa, ettei tuolla juurikaan ole pakollisia kasvisruokatehtäviä. Viime kaudella oli kai yksi vegaanitehtävä.
Ja muutenkin pitäisi suosia lähiruokaa tehtävissä, ei sellaisia kaloja esim mitä ei saa Suomen vesistä. Kotimaisia marjoja sentään onneksi usein tuntuu löytyvän ja välillä sieniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... Taikatehtävässä ihmettelin että kukaan ei käyttänyt nestemäistä typpeä. ...
Niklas käytti nestemäistä typpeä, joka höyrysi. Hän kaatoi sitä astiaan, joka oli annoslautasen alla, luoden taikametsästä kohoavan usvan!
Niin ja Saija oli laittanut sitä kuvun alle mutta kukaan ei valmistanut ruokaa sillä.