Rauha uskosta luopumisen jälkeen..jatkuu tekstissä
Kun toiset kokevat saavansa rauhan löytäessään uskon, itse koen uskomatonta ( :) )onnea ja vapautta hengittää, kun jätin hengellisen elämän taakseni. Vapauduin mielestäni ison taakan alta.
Onko aiheesta muita kokemuksia?
Kommentit (7)
Näinhän siinä käy, kun löytää totuuden. Kuten Jeesus sanoi: "Jos te pysytte uskollisina minun sanalleni, te olette todella opetuslapsiani. Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita." Joh. 8:31,32
Ap, mitä tarkoitat sillä, että jätit hengellisen elämän taaksesi?
Erositko kirkosta?
Erositko uskonnosta?
Kokiko henkilökohtainen uskosi romahduksen?
Vai mikä ?
Ei oikeestaan. Lähinä putos pois pohja siltä, että olemassa olemisen trakediassa olisi joskus parempaa tiedossa.
Ap ei ollut nro4, joku vastasi nimissäni.
En jaksanut ahdistavaa lahkoa, jossa olin jäsenenä. Lähdin pois ja nyt etäällä olen tarkastellut kristinuskoa, en pidä itseäni kristittynä enää.
Helppo hengittää vailla pelkoa helvetistä, vailla sääntöjä. Moraali ei poistu, vaikka kristinusko ei ole elämäni määräävä tekijä.
Mä lähdin pois vapaakirkosta. Siellä esim evankelista näytteli hurskasta ja kävi kuitenkin testamenttien toivossa vanhainkodilla. Yhdeltä mummolta sai ainakin omaisuuden itselleen. Sitten oli paljon saarnaajia/pastoreita, jotka tekivät työtään vaan, että saa hyvän palkan. Ei tuollaista feikkitouhua jaksa. Uskossa voi olla ilman seurakuntaakin.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ollut nro4, joku vastasi nimissäni.
En jaksanut ahdistavaa lahkoa, jossa olin jäsenenä. Lähdin pois ja nyt etäällä olen tarkastellut kristinuskoa, en pidä itseäni kristittynä enää.
Helppo hengittää vailla pelkoa helvetistä, vailla sääntöjä. Moraali ei poistu, vaikka kristinusko ei ole elämäni määräävä tekijä.
Kiitos vastauksestasi. Teit viisaan päätöksen. Ainoan oikean päätöksen Jumalan lapselle.
Myös itselleni koitti todellinen vapaus kun jätin järjestäytyneen uskonnon(t) taakseni.
Ei enää rajoittavia ja kahlitsevia dogmeja sekä pappis-säädyn ylivaltaa.
Tosin uskostani, tai pikemminkin tiedostani, en luopunut. Se ainoastaan kasvoi ja tervehtyi jätettyäni lopullisesti uskonnot taakseni.
Nyt on vapaus, isä ja minä olemme yhtä.
- 3-
Kertokaahan kokemuksianne.