Olet kotona,ovikellosi soi. Oven takana seisoo kiukkuinen valittaja mummo
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Pyydän kahville
Minullakaan ei ollut mitään ongelmia naapurin mummojen ja vaarien kanssa. Mielummin naapureina saa olla rauhallisia suomalaisia eläkeläisiä kuin alle 30-vuotiaita biletteviä kotimaisia tai ulkomaalaisia opiskelijoita tai jotain syrjäytyneitä juoppoja.
Minä jopa tervehdin ja vaihdan tavallisesti muutaman sanan naapureitten kanssa kun näen heitä pihalla.
Olen taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja joten tuollainen mummo ovella kuuluu toimenkuvaan. Kuuntelen kohteliaasti mitä mummolla on sanottavaa.
Huudan täysiä "MENE MÖKKIIS!!!!" samalla vihaisesti katsoen ja paikkaan oven kiinni." Niinku äiti teki jatkuvalle kyylälle joka tuli oven taakse :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydän kahville
Minullakaan ei ollut mitään ongelmia naapurin mummojen ja vaarien kanssa. Mielummin naapureina saa olla rauhallisia suomalaisia eläkeläisiä kuin alle 30-vuotiaita biletteviä kotimaisia tai ulkomaalaisia opiskelijoita tai jotain syrjäytyneitä juoppoja.
Minä jopa tervehdin ja vaihdan tavallisesti muutaman sanan naapureitten kanssa kun näen heitä pihalla.
Oot kyllä ahdistava ihminen...
Vierailija kirjoitti:
Vilkasen aina ovisilmästä kun summeri söi yllättäen. Ventovieraille en avaa. Ellei siellä nyt sitten ole joku Ralph Fiennes ole väkisin pyrkimässä sisään. Naapurin mummot pysyköön koloissaan.
Ihanaa, miten Ralph Fiennes saadaan yhdistettyä tähänkin aiheeseen. Hänelle minäkin avaisin oven.
Tämän asunnon ovessa on ovisilmä, joten näkisin kuka on ovella sitä avaamatta, mutta en kyllä tunne vielä ketään näistä taloista, joten en tiedä onko joku noista valittajamummo vai tavallinen mummo.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai avaan oven ja kutsun hänet sisälle. Selvitämme ongelmat rauhallisesti keskustelemalla siinä välissä kun kiehautan kahvit ja sulatan vehnäset. Sen jälkeen keskustelemme mukavia, mummelia kiinnostavia asioita hänen ehdoillaan ja lopuksi pistän pari pullaa ja piparia hänelle kotiin viemisiksi pussiin. Mummu on ainakin siltä päivältä saanut kontaktin tarpeensa tyydytettyä.
Riippuu mummosta, miten tarpeiseksi osoittautuu.
Nykysin en avaa ovea jos en ole sopinut jonku kanssa tapaamista. Yleensä siellä on joku kaupustelija. Pääsiäinen on ainoo poikkeus, tykkään kun virpojat käyvät.
Mikä ihmeen ovikello?
Eikä ovikaan ole lukossa.