Ärsyttää työnhaku, kun työnantaja/ rekryfirma panttaa tietoa
Miksi ihmeessä, jos haluat kysellä sähköpostilla haussa olevasta työpaikasta, niin (vaikka työajoista, tehtävistä jne.) tietoa pantataan ja kysymyksiä tunnutaan väistelevän? Esim aika oleellista olisi juurikin tietää työajat,( miksei toki palkkakin) passaako ne omaan elämäntilanteeseen ollenkaan vai onko parempi hakea muualta hommia. Summassakaan ei viitsi hakemusta laittaa. En jaksa soitella, etten joudu jymäytetyksi työhaastatteluun, jossa käy vasta ilmi että palkka 10€/ h ja 3-vuorotyö. Onko se liikaa vaadittu,että vastataan siihen mitä kysytään.
Kommentit (5)
Siis mun näppituntuma tästä asiasta on, että ei vaan kiinnosta vastata kysymyksiin, kunhan on jotakin sinne päin vastattu mistä ei paljon saa mitään irti. Mutta kyllä mä oon sitten pommittanut uudestaan, jos ekalla kertaa asia ei selviä. Ihan piruuttaan. Työntekijöiltähän sitten kyllä osataan vaatia vaikka ja mitä. T. Aloittaja
Hah, liekö on kysytty samasta rekryfirmasta! Mä kysyin muutamia juuri samankaltaisia perustietoja avoinna olevasta työpaikasta, jossa "hyvä palkka", niin rekrytyyppi ei vastannut lainkaan kysymyksiini, vaan sanoi vaan että etsivät 2-3 työntekijää. Palkasta ei mitään mainintaa! Noh vastasin sitten siihen, että olen jo työelämässä, joten minulla ei ole aikaa alkaa sähköpostilla kuulumisien vaihtamiseen, kysyin työpaikasta enkä sitä montako he etsivät ja kai heillä joku arvio on mistä palkasta puhutaan. Kiitin vastauksesta. Tuli sitten vastaus ihan heti perään jossa vastasi vain todella laveasti ja ympäripyöreästi kysymyksiini ja palkkaus oli sitten tessin alimman luokan mukaan ja "ehkä myös kokemuslisiä". Joo, en 10v. ammattitaidolla ala vaihtelemaan 5e huonompaan tuntipalkkaan, heippa. En jaksanut edes vastata enää.
Se on joka paikassa sama asia, ihan sama mitä kautta haet. Ei nuo rekryfirmat tiiä mistään mitään, ei niistä työtehtävistäkään eikä mistään muustakaan. Ärsyttävää, kun monet paikat on vuokrafirmojen kautta haussa. Sitten jos haet kerran jotakin paikkaa heidän kautta, niin sitten alkaa lähes viikottainen soittelupommittelu ja sp myös tyyliin, että viereisellä paikkakunnalla ois vessanpesijän paikka auki, miltä kuulostaa kiinnostaako. Prkl mitä paskaa. Lakonisella äänellä vastaat, että EI, ei tarvi soitella nämähän löytyy jo mollista muutenkin :o
Itselle työnhakua varten aika oleellinen tieto olisi mahdollisen työpaikan sijainti, mutta sitäkin näkee yllättävän paljon missä kerrotaan vain työpaikkakunta, kaupunginosat jätetään arvailun varaan. Rekryfirmat myöskin piilottelevat asiakasyritysten nimeä, jolloin haastatteluun valmistautuminen on tehty mahdollisimman vaikeaksi
Jos tuollaisia asioita, tai yleensäkin työpaikasta/yrityksestä, pantataan tietoja niin suosittelen vahvasti jättämään hakematta. Ei siihen tiedon panttaamiseen ainakaan mitään positiivista syytä voi olla.
Juuri äskettäin törmäsin työpaikkailmoitukseen, josta olen aika varma, että on kollegan entinen paikka. Yritys ei vaan itse kehtaa enää edes hakea siihen paikkaan, koska maine on jo niin huono.
Muistakaa googlettaa yritykset johon haette! Jos haku on välitysfirman kautta, se on jo aika huono merkki ja jos työsopimus tehdään välitysfirmalle niin sepä on vielä huonompi merkki.
Tietysti, joskus se vaan on pakko ottaa paikka mikä paikka.